Noi descoperiri pe șantierul Centurii de sud

utvin 2

După cum au anunțat reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, „lucrările la varianta de ocolire Timișoara Sud au fost concentrate, în ultimele zile, în zona Utvin, și s-a accelerat partea de structuri la podețe pentru a pregăti terenul necesar umpluturilor cu balast.

CITEŞTE ŞI: Femeie ucisă cu toporul de către concubin!

Decopertări de strat vegetal, drenaje, compactări, săpături la piloții turnați, lucrări la podețe, stabilizări de maluri sunt doar câteva din lucrările realizate pe sector între km 0 și km 5.
utvin1
La capătul celălalt al viitoarei centuri, spre Ghiroda, s-au realizat compactări de teren stabilizat cu dorosol și se continuă decopertarea stratului vegetal. Umpluturi cu pământ s-au mai executat în zona localității Moșnița Nouă, unde s-au realizat nivelări la cota stratului de formă. La ultimul sit cercetat, munca arheologilor a început să scoată la iveală alte descoperiri”. Este vorba despre schelete și diverse obiecte.

CITEŞTE ŞI: Veste mare pentru o comună timișeană

Până acum, în jur de 2.000 de complexe arheologice au fost investigate pe șantierul centurii de sud. Printre tipurile de complexe cercetate se află: locuințe, gropi de provizii și menajere, cuptoare, vetre, șanțuri de apărare, valuri de apărare, morminte de inhumație și incinerație, descoperiri funerare și un depozit de vase.

CITEŞTE ŞI: Sacoşă cu bani găsită pe stradă

Cele opt situri arheologice ocupau o suprafață de aproape 11 hectare din traseul variantei de ocolire. În ordine cronologică au fost identificate și cercetate complexe din următoarele epoci istorice: epoca neolitică (mileniile VI-V a. Chr.), epoca eneolitică (mileniul III a. Chr.), epoca bronzului târziu (secolele XV-XI a. Chr.), a doua epocă a fierului (secolele IV-III a. Chr.), epoca romană (secolele III-V p. Chr.) și epoca medievală timpurie (secolele VIII-XIII). La finalul cercetărilor, arheologii vor prezenta rezultatele.

utvin2

Contractul pentru construcția VO Timișoara Sud cu este în valoare de 272.432.921,95 lei fără TVA (circa 57 milioane de euro).

Durata de realizare a acestui contract este de 30 de luni, din care șase luni pentru activitatea de proiectare și 24 pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de zece ani. Licitația pentru proiectarea și executia Centurii Sud Timișoara a fost lansată la final de aprilie 2017, după ce anterior Compania de Drumuri anulase o licitație pentru proiectarea drumului direct la patru benzi.

Conform cerințelor din caietul de sarcini, platforma drumului va avea o lățime de 10 metri, din care 2X3,5 metri vor fi benzile și 2X1,5 metri vor fi acostamentele. Lungimea tronsonului va fi de 25,690 kilometri. Reamintim că șantierul de execuție a șoselei s-a deschis în luna martie a acestui an.

Varianta de ocolire Timișoara Sud are ca principală atribuție fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timișoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe sectoarele de autostradă Arad – Timișoara – Lugoj.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Noi descoperiri pe șantierul Centurii de sud

Lasă un răspuns