
La controlul inopinat efectuat de echipa Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva s-a constatat o slabă mobilizare, insuficientă pentru realizarea proiectului în parametrii normali și la timp. De asemenea, au fost evidențiate și o serie de probleme nerezolvate pentru care se așteaptă soluții viabile.
Pe acest lot, constructorul nu a remediat problemele de stabilitate a terasamentelor, nu a prezentat încă o soluție tehnică pentru pasajul de la kilometrul 76 și nu a rezolvat problema sistemului de evacuare a apelor pluviale. Aceste probleme trenează încă din anul 2016, iar antreprenorul, asocierea SC Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, nu și-a manifestat serios disponibilitatea de a le rezolva.
În plus, mai spun cei de la CNAIR, slaba mobilizare din șantier pune sub semnul întrebării capacitatea acestui constructor de a continua proiectul. De asemenea, antreprenorul nu a venit cu soluții optime, în conformitate cu standardele de calitate, fapt ce a dus la prelungirea termenelor de execuție, întârzierea finalizării proiectului și degradarea unor lucrări deja executate.
De multe ori antreprenorul a executat lucrări fără a înștiința consultantul, care nici măcar nu a fost convocat la punctele-cheie în execuția lucrărilor, fapt ce l-a pus pe acesta în postura de a da neconformități, unele dintre ele datând din 2017 și nerezolvate până în prezent. CNAIR nu a anunțat, deocamdată, ce măsuri intenționează să propună după constatarea acesti situații.
Incetati tot timpul sa dati vina pe compani.
Managementul la stat este absolut incompetent. 3 Ministri intrun an de zile…. zice defapt totul.
Gurvernul este o adunatura de oameni bagati pe pila fara nici o competenza.
Dar Renasterea sigur ca de fiecare data, din cei rosii nimeni nu este de vina.
Domnule „Bănățan”, articolul prezintă o opinie a unei instituții a statului român, nu a autorului. Dacă sunteți un reprezentant al constructorului de pe lotul 3, vă așteptăm cu un drept la replică, semnat și ștampilat. Cât despre modul în care a fost format guvernul – nu numai cel actual, ci și altele, de alte culori – aceasta e o discuție diferită, care nu constituie subiectului articolului de față.