Municipalitatea ne dă un inel… de circulație

Chiar în prima zi a lui 2019, primarul Nicolae Robu a făcut publică o listă cu cele 25 de proiecte asupra cărora se va concentra municipalitatea în următoarea perioadă.

Ieri, edilul s-a concentrat asupra Inelului 4 de circulație, care se va bucura de o atenție specială din partea autorităților în următoarea perioadă.

„Ne vom concentra puternic pe Inelul 4, care va porni de la AEM spre malul stâng al Begăi, spre străzile Ștrandului și Bobâlna, iar de acolo va merge până la Calea Lugojului, incluzând noul pod peste Bega din dreptul străzii Bobâlna.

CITEȘTE ȘI: Ana, tânăra de 17 ani care a căzut de pe pasarela pietonală din gara Simeria, a rămas paralizată. Va fi transferată la Timișoara

De la Calea Lugojului va continua spre strada Măcin, iar de acolo, până la Calea Sever Bocu avem deja un tronson în lucru. Va merge apoi de la Calea Sever Bocu spre Calea Aradului, de aici spre Torontalului, apoi spre strada Cloșca, pentru a ajunge la Calea Bogdăneștilor.

Tot pe Inelul 4 se află proiectul Solventul, cu un pasaj subteran pe sub calea ferată și un nou pod peste Bega, care va face racordul cu bulevardul Dâmbovița și de acolo, pe Calea Șagului.

CITEȘTE ȘI: Cum arăta timișoreanca Lavinia Pîrva, soţia lui Ştefan Bănică, înainte de operaţiile estetice

Vom avea și un bypass de pe Dâmbovița, în așa fel încât să nu aglomerăm Calea Șagului, ci să aducem traficul din oraș mai spre ieșirea către Șag. Ne vom ocupa și de străzile Ardealul, Ion Slavici și Ovidiu Cotruș, toate mai spre marginea Timișoarei. Toate acestea sunt proiecte mari, care și costă, și nici nu pot fi făcute peste noapte. Ele necesită timp, dar cum am scos-o la capăt cu toate proiectele mari din ultimii șase ani, o vom scoate și cu acestea”, a explicat Robu.

Probleme cu terenul

Primarul a recunoscut că pe Inelul 4, în zona din apropiere de UMT, nu s-a mai putut face nimic în ultima vreme. „UMT nu a fost de acord să cedeze o porțiune de teren pentru a face legătura cu strada Măcin, iar Romsilva ne-a blocat, pretinzând că acel teren figurează în documentația lor ca pădure.

CITEȘTE ȘI: Video terifiant! Accident surprins de o cameră de bord. Ce manevre a făcut șoferița unui BMW

Aici există unele controverse, pentru că documentele sunt întocmite pe vremea când măsurătorile se făceau cu pasul. Într-o zi va trebui să stabilim cât și până unde este pădure, măsurând cu mijloace moderne.

Nefiind clare măsurătorile, s-a produs o schimbare de proprietate în zonă, Continental Cauciucuri a cumpărat terenul de la UMT. Am avut discuții cu noii proprietari, așa că traseul Inelului 4 va fi pe unde am dorit de la început, iar în primăvară vom relua lucrările”, a declarat primarul.

CITEȘTE ȘI: Alertă meteo! Cod Galben de ninsori și viscol în 27 de județe. Harta zonelor afectate

Despre Inelul 4 de circulație, o arteră foarte importantă în condițiile în care Timișoara nu dispune încă de o șosea de centură, se tot vorbește încă de pe vremea fostei administrații, iar prin 2016 se estima că acesta va fi finalizat în 2018.

Iată că ne aflăm deja în 2019, iar inelul rămâne încă la stadiul de dorință, cu perspectiva de a fi terminat până în 2030, mai ales că pe acest traseu se vor afla nu doar porțiuni complet noi de șosea, ci și două poduri.

Există și șansa ca varianta de ocolire Tmișoara Sud să fie terminată mai curând decât acest deja celebru inel, dar nici pe drumarii tocmiți de Ministerul Transporturilor nu ne putem baza întru totul.

Până când vor putea circula mai lesne prin orașul năpădit de autovehiculele aflate în tranzit, care poluează și blochează traficul, timișorenilor nu le rămâne decât să spere în vremuri mai bune.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns