Mărcile Seat şi Skoda cu motoare diesel, interzise la vânzare! Verificări şi în România

Elveţia a interzis vânzarea modelelor Volkswagen implicate în scandalul emisiilor poluante, măsură care afectează şi alte mărci ale grupului, precum Seat şi Skoda, relatează Reuters.

Decizia guvernului elveţian se referă la automobilele diesel care conţin softul capabil să reducă nivelul noxelor în timpul testărilor oficiale ale vehiculelor. Pe lângă automobilele VW din categoria ”euro 5”, măsura afectează şi alte mărci ale grupului, precum Seat şi Skoda.

Totuşi, interdicţia este limitată la vehiculele care ar urma să fie vândute sau înmatriculate, ceea ce înseamnă că automobiliştii care deţin astfel de maşini pot circula în continuare cu acestea.

Anunţul a venit după ce board-ul Volkswagen l-a numit pe Matthias Mueller, şeful diviziei Porsche, în funcţia de director general al VW.

Între timp au apărut informaţii că autorităţile europene au ştiut de acum cinci ani despre dispozitivele capabile să modifice rezultatul testelor de poluare, iar Comisia Europeană a fost avertizată despre acest lucru acum doi ani.

Aceste sisteme au fost interzise de legislaţia europeană în 2007, iar autorităţile naţionale de reglementare au responsabilităţi legale de a impune interdicţia, ceea ce înseamnă că Germania nu a respectat legislaţia UE.

Un raport realizat în 2013 de Centrul pentru Cercetări Comune al Comisiei Europene a avertizat în legătură cu lacunele legislative şi a cerut noi reglementări privind testarea în circulaţie a vehiculelor, pentru a împiedica producătorii să trişeze.

Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. „Grupul auto german a instalat un software pentru a induce în eroare autorităţile americane în privinţa emisiilor poluante”, a anunţat Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
RAR verifică dacă există în România dispozitive de manipulare a emisiilor
Registrul Auto Român (RAR) verifică dacă pe maşinile pentru care a acordat constructorilor certificate de omologare privind emisiile poluante există dispozitive de manipulare a emisiilor şi a cerut reprezentanţei Volkswagen în România o listă cu tipurile de vehicule pentru care s-au folosit astfel de dispozitive.

„Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanţei grupului Volkswagen în România şi a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparţin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum şi actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informaţii vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă”, se arată într-un comunicat al RAR.

Potrivit acestuia, pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate şi a lansat o acţiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenţei pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.

Registrul Auto Român subliniază că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa deţin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, şi nu de către Registrul Auto Român. Conform legislaţiei europene, răspunderea pentru asigurarea conformităţii producţiei revine constructorului şi autorităţii care a emis omologarea.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *