Mai multe decese în accidentele rutiere din Timiș

accident mortal parta

Analiza riscului rutier pe raza de competență a Inspectoratului de Poliție Județean Timiş, pentru primele cinci luni ale anului în curs, a fost principala temă a celei mai recente ședințe a Autorității Teritoriale de Ordine Publică.

Analiza dinamicii accidentelor rutiere grave înregistrate în primele cinci luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului 2017, relevă un trend descendent, atât în ceea ce privește numărul de accidente grave înregistrate (-23,25 la sută), cât şi în ceea ce priveşte numărul de persoane rănite grav (-20,98 la sută), şi un uşor trend ascendent în ceea ce priveşte numărul persoanelor decedate ca urmare a unor accidente rutiere (+7,46 la sută).

CITEŞTE ŞI: Ninsoare în plină vară în România. Video

În mediul urban s-au produs 33 de accidente (38,37 la sută din numărul total al accidentelor rutiere grave) cu șapte persoane decedate şi 27 de persoane rănite grav, în mediul rural s-au produs 20 de accidente (23,25 la sută din numărul total al accidentelor rutiere grave) cu șase persoane decedate şi 15 persoane rănite grav, iar în afara localităţilor s-au produs 33 de accidente (38,37 la sută) cu 18 persoane decedate şi 39 de persoane rănite grav.

Viteza și indisciplina în trafic, cauzele principale

ATOP Timiș a recomandat intensificarea controalelor pe întreaga rețea de drumuri din zonă, în special pe drumurile județene, unde au fost înregistrate creșteri ale încălcării regimului legal de viteză, fapt ce a determinat ca în urma a 16 accidente rutiere, șapte persoane să-și piardă viața.

Reprezentantul Inspectoratului de Poliție Județean Timiș a subliniat că principalele cauze ale producerii accidentelor rutiere grave, în perioada analizată, sunt: indisciplina pietonilor (17 accidente, cu opt persoane decedate şi zece rănite grav), adică 19,76 la sută din totalul accidentelor rutiere grave; neacordarea de prioritate pietonilor (12 accidente, cu o persoană decedată şi 11 rănite grav), reprezentând 13,95 la sută din totalul al accidentelor rutiere grave; neacordarea de prioritate vehiculelor (zece accidente, cu două persoane decedate şi 12 rănite grav), reprezentând 11,62 la sută din totalul accidentelor grave; abaterile bicicliştilor (nouă accidente, cu patru decedați și cinci răniți grav), reprezentând 10,46 la sută din accidente.

S-a dublat numărul de mașini

Evoluţia fenomenului rutier din ultimii ani a marcat în judeţul Timiş o creştere a riscului de producere a accidentelor de circulaţie, în contextul intensificării continue a circulaţiei, ca urmare a creșterii atât a parcului de autovehicule, cât şi a numărului conducătorilor auto şi în condiţiile în care reţeaua rutieră nu a fost suficient îmbunătăţită.

„Sintetizând, datele statistice relevă următoarele: la sfârşitul anului 2010 figurau înmatriculate în judeţul Timiş 203.139 de autovehicule, iar la data de 31.12.2017 parcul auto număra 309.678 de autovehicule.

Datele Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timişoara privind numărătorile de trafic relevă o dublare a mediei zilnice anuale a numărului de autovehicule care rulează pe drumurile naţional-europene şi pe cele naţionale din judeţul Timiş, iar pentru DN 6 se înregistrează chiar o triplare a numărului de autovehicule pe anumite porţiuni.

 

Deschiderea unor tronsoane de autostradă și interconectarea acestora cu autostrăzile din celelalte țări ale Uniunii Europene au generat o redistribuire a traficului rutier pe arterele ce converg către principalele noduri rutiere ale acesteia (Margina, Lugoj, Remetea Mare, Giarmata), artere care nu fac față din punct de vedere al capacității de absorbție a valorilor de trafic.

Municipiul Timişoara s-a conturat ca a doua mare aglomeraţie urbană a României din punct de vedere al performanţelor social-economice înregistrate în ultimele două decenii. Cu toate că suprafaţa municipiului Timişoara reprezintă 1,40 la sută din suprafaţa judeţului, oraşul concentrează 46 la sută din populaţia totală a acestuia fiind cea mai dens locuită zonă din judeţul Timiş (cu o medie de 75,8 locuitori pe km2) și una din cele mai populate la nivel naţional.

Lungimea totală a străzilor Timișoarei este de 582 de kilometri, din care 2,65 – străzi de categoria I (sută la sută modernizate), 56,4 – străzi de categoria II (sută la sută modernizate), 474,3 kilometri de străzi de categoria III (74,6 la sută modernizate) și 48,6 – străzi de categoria IV (53 la sută modernizate)”, se arată în raportul IPJ Timiș.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Mai multe decese în accidentele rutiere din Timiș

  1. Chiar și un singur mort din accident rutier e prea mult. Trebuie făcut ceva concret pentru reducerea drastică a numărului de accidente : poliție pe teren, radare fixe și mobile, amenzi și iar amenzi.

  2. Eu zic ca trebuie facute autostrazi ca avem masini si nu avem pe unde merge cu ele.Asta cu amenzile….Cei cu bani le platesc bucirosi si te omoara pe sosea dupaaceea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *