Magistrala nepăsării Craiova – Caransebeș: Guvernul face exproprieri pentru modernizarea liniei de tren pe care se circulă mai încet decât acum 80 de ani

Magistrala nepăsării Craiova – Caransebeș: Guvernul face exproprieri pentru modernizarea liniei de tren pe care se circulă mai încet decât acum 80 de ani

Magistrala nepăsării Craiova – Caransebeș: Guvernul face exproprieri pentru modernizarea liniei de tren pe care se circulă mai încet decât acum 80 de ani

Încep exproprierile pentru modernizarea Magistralei 900 Craiova – Caransebeș, linie a nepăsării pe care trenurile circulă mai încet decât acum 80 de ani, scrie economedia.ro. Guvernul aprobă vineri, 20 octombrie, exproprierea a 1.286 de imobile (terenuri cu sau fără construcții) cu o suprafață totală de 1,4 milioane mp și o valoare a despăgubirilor de 9 milioane lei.

Secțiunea Craiova – Caransebeș are o lungime de 226 de kilometri, iar CFR Infrastructură a ratat toate cele șase licitații după ce ar fi subevaluat costurile.

Estimarea de aproximativ 10 miliarde de lei pentru reabilitare la viteza de 160 km/h și electrificare s-a făcut pe valori dinainte de 2020 după cum au semnalat constructorii în adresele către Ministerul Transporturilor (detalii aici).

„Proiectul ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ face parte din Master Planul General de Transport al României aprobat prin H.G. nr. 666/2016 pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României şi este propus pentru finanţare prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027.Secțiunea de cale ferată Craiova – Caransebeș are o lungime existentă de 226 km, fiind linie dublã electrificatã pe intervalul Craiova – Strehaia (60 km), linie simplă electrificată pe intervalul Strehaia – Drobeta-Turnu Severin (54 km) și linie simplă electrificată pe intervalul Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș (112 km).

Pe această linie de cale ferată circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare (stații de cale ferată și halte de mișcare).

Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.

CITEȘTE ȘI: Avarie la rețeaua Colterm, consumatori fără apă caldă

Amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ, aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale: Craiova, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești și Filiași – județul Dolj; Butoiești, Stângăceaua, Strehaia, Voloiac, Tâmna, Prunișor, Hușnicioara, Șimian, Drobeta-Turnu Severin și Orșova – județul Mehedinți; Topleț, Băile Herculane, Mehadia, Iablanița, Cornea, Domașnea, Luncavița, Teregova, Armeniș, Slatina – Timiș, Bucoșnița, Buchin și Caransebeș – județul Caraș-Severin, conform anexei nr. 1 la proiectul de act normativ;

Pentru prezentul act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, in valoare de 9.704 mii lei (9.703.316,89 lei) pentru un număr total de 1.286 imobile (terenuri cu sau fără construcții) din care 1.255 imobile terenuri, proprietate privată, în suprafață totală de 1.402.448 mp, un număr de 89 imobile construcții (clădiri) în suprafață totală de 29.905 mp, prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul proiect de act normativ”, arată proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri pe linia CFR Craiova – Caransebeș.

Între București și Timișoara, cel mai rapid tren InterRegio 1691 parcurge distanța de 533 de kilometri în 10 ore și 2 minute, însă în urmă cu 80 de ani, trenurile CFR făceau 9 ore și 17 minute, potrivit unei analize Hotnews.

În 1978, de la București la Timișoara călătoria dura 7 ore, cu trei ore mai puțin decât în prezent, în anii 90 garniturile InterCity făceau 6 ore 25 minute pentru ca, în anii 2000, în lipsa lucrărilor de întreținere, timpul de parcurs să crească și să depășească 10 ore.

Vezi mai multe aici

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Magistrala nepăsării Craiova – Caransebeș: Guvernul face exproprieri pentru modernizarea liniei de tren pe care se circulă mai încet decât acum 80 de ani

  1. stimati cofetari cele 6 ore si 25 de min cu primele IC in anii ’90 erau posibile prin suprimarea tuturor opririlor cu exceptie celei din statia Craiova. Nu era vorba de o sporire a vitezei tehnice si implicit a vitezei comerciale pentru scaderea trimpului de calatorie. O prostie din partea CFR nimeni nu mai utiliza IC pentru ca nu putea cobora/urca la Lugoj, Caransebes sau Herculane statiune spre care se indreptau foarte multi pasageri din toata tara!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *