Luptă aprigă pe piața de desfacere a alimentelor din Timișoara

Comerțul cu alimente este o afacere bună în orice perioadă. Lumea mai poate renunța la anumite produse sau obiceiuuri, dar niciodată nu se va da în lături de la mâncare, ci, dimpotrivă, se caută noi și noi răsfățuri alimentare. Această slăbiciune omenească omenească vine ca o mănușă pentru comercianții de alimente, care se bucură de apetitul tot mai crescut al românilor.

Problema acestora derivă însă din concurența din domeniu, care a devenit foarte dură în ultima vreme. De aceea, fiecare încearcă să găsească noi modalități de a se impune pe piață, deși unii pleacă din start cu un mare hanidcap. Este vorba de micii comercianți, care sunt dominați tot mai puternic de marile lanțuri comericale. Acestea din urmă au reușit să-și facă un nume, cu ajutorul căruia rămân lideri pe piața alimentelor, chiar dacă nu întotdeauna produsele sunt superioare ca preț sau calitate celor din alte unități.

”Brandul vinde orice” este vorba momentului în comerțul alimentar timișorean, împânzit de supermarketuri. Numărul acestora crește în mod constant, mulți clienți fiind chiar surprinși de densitatea foarte mare a unora dintre ele.

De pildă, la Piața Verde din Calea Aradului există trei supermarketuri ale aceleeași firme la o distanță de doar cîteva zeci de metri între ele! La fel se întîmplă în multe zone, iar fenomentul continuă, fiind în pragul inaugurării și alte unități similiare. Toate mizează pe forța brandului, însă, curios lucru, foarte multe dintre ele sunt puțin frecventate și aproape că poți număra pe degete numărul clienților. Cu toate acestea, nu se renunță la nici unul dintre ele, deși multă lumea se întreabă în privința rentabilității lor.

La fel e și cu calitatea, unde se simte tot mai mult dferența de gust dintre produsele din ”branduri” și cele de la unele magazine mici de la parterul blocurilor. Acestea din urmă rezistă tot mai greu pe piață și doar cele care au marfă proaspătă, cu legume, mezeluri, lactate și carne din România nu ajung să-și tragă obloanele. Suferă din cauza faptului că nu au nume cunoscute și compensează doar prin fidelitatea clienților, majoritatea locuind în apropiere.

CITEŞTE ŞI: Surse: Grecia nu testează Covid-19 toți turiștii care intră în țară. Greșeală de traducere

În același timp, mai ales după instalarea pandemiei, a început să se dezvolte o nouă formă de desfacere a produselor alimentare. Vorbim aici de micii producărori agricoli din satele timișene, care nu pot pătrunde cu produsele în supermarketuri, fapt pentru care își promovează marfa pe rețelele de socializare și au ajuns să își formeze astfel propria piață.

Locul acesteia este chiar în stradă, în parcări sau în stații de autobuz, unde comercianții vin la ore stabilite cu produsele pe care fiecare le-a comandat: carne, ouă, lapte, brânză, legume, fructe și tot felul de alimente care se găsesc prin micile ferme ale bănățenilor. Chiar dacă nu e cel mai confortabil mod de a face cumpărături, este o formă de comerț care prinde tot mai mult, având avantajul gustului produselor, superior celor din marile lanțuri comerciale.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

0 Comments

No Comment.