Lucrări în ritm de melc la reabilitarea podurilor

draga 3

Lucrările de la Podul Dragalina (Ștefan cel Mare) și Podul Eroilor, demarate în primăvara acestui an, par să înainteze cu viteza melcului.
Recent, la orele prânzului, pe Podul Dragalina nu putea fi zărit nici picior de muncitor, pe șantier fiind prezente doar… împrejmuirea și panourile.
Circulația în zonă de desfășura doar pe o jumătate din pod, la mica înțelegere între șoferi, întrucât semafoarele din zonă nu mai funcționează.
Podul Eroilor nu mai are balustrade și a fost dezbrăcat de înveliș până la betonul primordial. Sub acesta a fost montată un fel de schelă din lemn, pe care se aflau trei-patru oameni. Aceștia umblau de colo-colo și păreau să verifice structura de rezistență. În rest, nici o mișcare.
Cele două poduri peste Canalul Bega fac parte din cele care nu mai prezintă siguranță în exploatare și aveau neapărat nevoie de reabilitare.
Ambele vor fi lărgite la patru benzi, vor avea trotuare și piste pentru biciclete. Primul pod intrat în șantier este Dragalina (Ștefan cel Mare, după denumirea mai veche), care va costa 5,33 milioane de lei plus TVA, iar pentru Podul Eroilor lucrarea a fost adjudecată pentru suma de 3,1 milioane de lei plus TVA.
Reabilitarea celor două poduri se face printr-o finanțare de la guvern, prin Programul Național de Dezvoltare Locală II, pentru Podul Eroilor fiind alocată suma de 5,58 milioane de lei, iar pentru Podul Dragalina, 8,22 miloane de lei.
Conform panourilor de pe șantiere, la Podul Eroilor lucrează firmele Super Construct și Pod Construct, termenul de finalizare fiind fixat în 23 aprilie 2020, iar la Podul Dragalina, SC Tehnodomus, care ar trebui să termine lucrarea la 24 februarie 2019, adică peste doar câteva luni.
Acum câteva săptămâni, primarul Nicolae Robu recunoștea că lucrările nu sunt în grafic, mai ales la Dragalina, unde până la termenul de finalizare mai sunt doar cinci luni și nu s-a făcut aproape nimic, în afară de spargerea carosabilului și perturbarea traficului.
Acum câteva luni se vorbea despre posibila deschidere a unei căi de circulație prin curtea fabricii Elba, dar aceasta nu mai s-a întâmplat.
Locuitorii din zonă sunt foarte nemulțumiți nu doar de praful produs de șantier (pentru că zgomotul s-a potolit, având în vedere că nu lucrează nimeni), ci și de faptul că nu mai pot circula cu tramvaiul.
După cum știm, atunci când vine vorba despre șantiere, sosirea anotimpurilor ploioase și friguroase duce întotdeauna la decalarea termenelor de finalizare, astfel că până să trecem peste cele două poduri înnoite peste Bega, pe Canal va mai curge multă apă.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *