Încă două tramvaie reabilitate, pe șinele RATT

La mai bine de un an de când primele două tramvaie reabilitate au apărut în Timișoara, primarul Nicolae Robu a anunțat sosirea altor două, lucru care ar s-ar putea întâmpla chiar în această lună. În materie de înnoire a parcului de tramvaie – cel mai degradat și mai criticat mijloc de transport în comun din Timișoara – în mandatul anterior al edilului-șef s-a consemnat doar încheierea unui contract de reabilitare a vechiturilor, la un preț de circa 500.000 de euro bucata.

Doar două dintre aceste tramvaie modernizate, botezate Armonia, se află în circulație în oraș, în rest, călătorii fiind nevoiți să se mulțumească doar cu vechiturile primite aproape pe degeaba de la nemți.

Acestea se transformă în saune vara și în frigidere iarna, fiind deseori sursa unor evenimente nedorite în trafic și oferind condiții precare celor care doresc să apeleze la transportul în comun. Au fost suficiente situații tragi-comice în care au fost implicate tramvaiele cu perioada de utilizare demult depășită: călători care au împins vagoane, incendii pornite în mers, deraieri și, cel mai recent, un tramvai care a rămas fără vatmanul leșinat și care a mers singur câteva sute de metri.

Călătoria cu aceste mijloace de transport în comun pare tot mai riscantă, dar autoritățile nu par deloc îngrijorate și nu au nici cea mai mică intenție de a le trimite acolo unde le este locul, adică la fier vechi.

Modernizate în ritm de melc

Primarul a dat ca posibilă sosirea a încă două tramvaie complet modernizate pe parcursul acestei luni, o consolare slabă pentru un oraș în care circulă, în medie, circa 60 de tramvaie în fiecare zi. Contractul pentru reabilitarea tramvaielor a fost încheiat în 2014 și prevedea modernizarea a 30 de tramvaie. La sfârșitul anului trecut, municipalitatea anunța că 12 astfel de vehicule au fost trimise la reabilitat. La șapte dintre acestea se lucrează din septembrie 2015, iar la celelalte, din decembrie.

Ceea ce nu a mai menționat primarul Timișoarei este că termenul de finalizare prevăzut în contract este de un an, astfel că alte tramvaie modernizate vor fi văzute prin oraș abia în toamnă. La sosirea primelor două vehicule reabilitate, după ce acestea stătuseră un an la Arad și la Pașcani, conducerea primăriei declara că lucrările la celelalte vor merge mult mai rapid, dar acest optimism a fost, din nou, infirmat de realitate.

Desigur că dacă te afli într-un Mercedes înzestrat cu toate dotările problema nu pare prea importantă, fiind foarte simplu de făcut propagandă în favoarea transportului în comun, pe care, desigur, primarul Timișoarei îl va reorganiza până când locuitorii orașului vor fi mulțumiți.

Dar toate aceste minunății vor avea loc după vacanță, mai pe răcoare, într-un oraș cu traficul gâtuit de șantiere și în care călătoria cea mai sigură va fi cea pedestră.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

1 Comments
Armonia zero 10 august 2016
Daca sunt precum primele Armonia atunci mai bine le aruncam in Bega. Primele doua au ajuns in Timisoara mult mai tarziu fata de termenul prognozat si cu o multime de deficiente! Sa ii aducem aminte primarului si mai ales directorului RATT, Goia cu titlu de doctor ca acele tramvaie nu aveau bare de sustinere la usi, monitoarele de la camerele de luat vederi (ce inlocuiau oglinzile retrovizoare) dispuse in cabina vatmanului erau fixate in coltul... tavanului iar calculatorul cu softul aferent mai dadea rateuri! Meseriasii in tehnica mai trebuie sa invete meserie!!