Îi priveşte pe TOŢI TIMIŞORENII! Unii vor s-o îngroape, alții s-o lățească. CE PĂRERE AVEŢI ?

Ideea a de a duce în subteran calea ferată care taie în două Timișoara și sugrumă traficul a dobândit o largă notorietate la nivel național în cei doi ani și jumătate de când a fost lansată chiar de edilul-șef al municipiului. S-au făcut chiar zeci de glume pe seama metroului care va circula, la un moment dat, în orașul de pe Bega.

De atunci încoace, de la idee s-a trecut, încet-încet, la fapte, cea mai recentă fiind, acum o lună, aprobarea, de către consilierii locali, a unui studiu de prefezabilitate referitor la ducerea liniilor de cale ferată în subteran.

metrou Timisoara

Cum Prefectura Timiș a contestat hotărârea aleșilor, pentru a-și susține proiectul, primarul Nicolae Robu a dezvăluit un plan uluitor pe care l-ar avea CFR pentru Timișoara, care ar îngreuna și mai tare traficul auto și ar împovăra suplimentar orașul.

Motivul pentru care Prefectura Timiș i-a atenționat pe consilierii locali timșoreni asupra nelegalității deciziei de a aproba studiul referitor la ducerea liniilor de cale ferată în subteran este că obiectul actului normativ, adică liniile, nu se află în patrimoniul municipalității, ci în cel al CFR și al Ministerului Transporturilor. Astfel, un for local nu poate lua decizii cu privire la ceva ce nu-i aparține.

Proiectul a stârnit multe discuții și în luna octombrie, când a fost dezbătut de aleși și întors pe toate fețele, dar, până la urmă, aceștia au fost de acord cu un studiu de prefezabilitate, pentru a da o șansă de accesare a unor fonduri europene.

 

CFR vrea dublarea liniei

La cea mai recentă ședință în plen, când, în urma recursului grațios al prefecturii, s-a pus problema menținerii sau nu a hotărârii, primarul Nicolae Robu a adus câteva argumente, provenite din recenta vizită la Ministerul Transporturilor.

Nicola Robu„CFR se gândește să mai aducă niște mormane de pământ și să adauge încă o linie de cale ferată în Timișoara, paralelă cu cea existentă. În acest fel, vom face praf orașul! Noul ministrul al transporturilor provine din domeniu și este preocupat de transportul feroviar, astfel că am dus studiul nostru de prefezabilitate la București. Dar, dacă se adoptă ideea dublării liniei de cale ferată, există posibilitatea să fim puși în fața faptului împlinit, adică să ni se ceară autorizație de construire și, pentru ca România să nu piardă bani europeni, să fim nevoiți să o acordăm. De aceea vă solicit să vă mențineți punctul de vedere, ca să nu poată nimeni să spună că nu s-a știut că noi dorim altceva”, a spus primarul.

În ce măsură informațiile aflate de edil au sau nu șanse de a fi puse în practică, nu se știe deocamdată. Ciudat pare, totuși, că nimeni nu ia în calcul soluții mai simple și mai puțin costisitoare, cum ar fi, de exemplu, construirea unei centuri feroviare a Timișoarei, în așa fel încât să se poată renunța la porțiunea de linie dintre Gara de Nord și Gara de Est.

Citeşte şi:

Pasajul auto subteran din Piața Operei mai aşteaptă… Vezi motivul!

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Îi priveşte pe TOŢI TIMIŞORENII! Unii vor s-o îngroape, alții s-o lățească. CE PĂRERE AVEŢI ?

  1. Daca Robu se pricepe la strazi, intersectii si la barcute pe Bega ar trebui sa stea pe dreapta in privinta caii ferate. Pasajele de la piata 700 si Gh. Lazar sunt realizate inca din anii 70 pentru linie dubla!
    In orice tara civilizata trenul ajunge pana in centrul orasului iar pe infrastructura sa circula si garnituri de trenuri suburbane!
    In Timisoara cu investitii minime se pot largi la 4 benzi pasajele Jiul si Popa Sapca iar din Ronat peste statie un pasaj si in continuare cu un pod peste Bega se realizeaza o legatura directa intre partea nord respectiv sud-est a orasului!
    S.F. cu tuneluri din care trebuie evacuata apa 24/24 ore si adaposturi pentru aurolaci sunt proiecte pentru analfabeti care cred in aberatii de doi bani!

Lasă un răspuns