Grindeanu anunță achiziția a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs

Premierul Nicolae Ciucă l-a propus oficial pe Sorin Grindeanu interimar la Ministerul Agriculturii

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță, vineri, că a fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs.

„A fost avizată astăzi (vineri – n.r.) în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs! Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 milioane euro, la care care se adăuga costurile întreținerii și reparațiilor de aproximativ 270 milioane euro, sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice”, transmite Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor precizează că investiția are mai multe obiective, printre care îmbunătățirea ofertei de transport prin creșterea numărului de trenuri pe rută și pe zi, corelat cu introducerea unei frecvențe predictibile, asigurarea unor legături directe și rapide între marile orașe ale României și înlocuirea tracțiunii diesel cu una electrică.

„Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava, Galați – Brăila – Constanța – Mangalia, Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia, Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia și Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași. Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor. Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia)”, adaugă Grindeanu, conform Mediafax.

CITEȘTE ȘI: Pâinea, tot mai scumpă. Se anunță majorări de cel puțin 40%

Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească noile trenuri achiziționate sunt:
– să circule cu o viteză maximă de 200 km/h,
– să aibă o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi și clasa a doua),
– să asigure confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 – 10 h /direcție).

Mentenanța va fi asigurată de furnizor pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns