Grevă japoneză în transportul public din Timișoara

Problemele cronice din cadrul Societății de Transport Public Timișoara (STPT) nu și-au găsit încă rezolvare. Membrii Sindicatului Independent Armonia anunță că începând de miercuri, 2 decembrie, declanșează grevă japoneză pe termen nelimitat și aduc în atenția publicului călător și a autorităților locale nemulțumirile lor.

CITEȘTE ȘI: Invitație culinară într-o comună de lângă Timișoara: un locanic împarte gratuit porții de fasole la ceaun

Acestea sunt legate nu doar de condițiile discriminatorii de salarizare, ci și de condițiile de muncă și de starea precară a infrastructurii.

Vă prezentăm integral comunicatul semnat de președintele sindicatului, Emilia Horvath:

“Din  nou,  la Societatea de Transport Public Timișoara, lucrurile nu stau așa cum ar trebui. Sindicatul Independent Armonia din S.T.P.T., un sindicat mic, neagreat de conducere, duce o luptă continuă pentru drepturile angajaților, ajungând la I.T.M. și în fața instanțelor de judecată. Pe fondul unei stări tensionate care persistă în societate, din dorința de a aduce în fața publicului călător și autorităților locale nemulțumirile membrilor săi, sindicatul declanșează grevă japoneză din data de 02.12.2020, pe termen nelimitat, reclamând următoarele:

1. Remunerația pentru orele  suplimentare nu respectă legislația în vigoare (dosar nr. 3061/30/2019);

2. Încălcarea normelor privind repaosul săptămânal: planificările lunare obligatoriu de efectuat sunt încărcate suplimentar cu 40-50 ore sau chiar mai mult. Avem fluturaș, unde o persoană a efectuat pe lângă norma de ore de 176, încă 217 ore suplimentare. Unde este timpul de odihnă , domnilor? (adrese la conducere și la I.T.M.);

3. Discriminarea salarială între angajați de aceeasi categorie: diferența de salarizare merge chiar până la 1.000 lei. Ba mai mult, cei nou angajați primesc salariul de încadrare mai mare decât cei care slujesc această societate de 30 de ani (dosar nr. 1311/30/2020, 3139/30/2019 și petiție la C.N.C.D., care a dispus amendarea societății);

4. Discriminarea în planificarea orelor de weekend care sunt plătite cu un spor: astfel avem dovadă că o persoană <<favorită>> a primit într-o lună 78 ore de weekend, deci a lucrat în toate zilele festive , iar un membru din sindicatul nostru abia dacă primește 20-30 ore festive(dosar nr.3139/30/2019 și Petiție la C.N.C.D.);

5. Reclamăm, de asemenea, contractele de muncă pe perioadă determinată: societatea noastră nu este sezonieră. Astfel, persoane care au efectuat perioada de probă de trei luni, au semnat apoi contract de muncă pe perioadă determinată (un an) și apoi au fost puși pe liber;

6. Condiții de muncă: a) vagoanele vechi, pe lângă ceea ce vede publicul călător mai sunt problemele din cabina de comandă: scaune fixe, capace care nu se mai închid, butoane lipsă, defecțiuni frecvente; b) lipsa toaletelor la cap de linie, sunt capete unde nu există nici un fel de toaletă, iar acolo unde sunt nu au apă curentă, canalizare sau curent electric. Sunt deschise publicului călător, noi le găsim murdare sau găsim oameni ai străzii dormind in ele; c) parcul de tramvaie: căile de acces sunt în ruină, plin de noroaie;

7. Materialele igienico-sanitare (săpunul) care trebuie distribuite lunar, deși în plină pandemie, noi înregistrăm o restanță cam de 7 luni (sesizare la conducere și la I.T.M.). Aceste neajunsuri au fost aduse la cunostința conducerii (adresa nr. 14.991/13.07.2020 și adresa nr. 24.265/3.11.2020) au fost sesizate la I.T.M. Timiș (adresa nr. 21.317/18 08.2020), în unele cazuri, societatea a fost sancționată, dar nu s-au dispus măsuri de a îmbunătăți situația. Toate acestea au dus la escaladarea tensiunii din societate determinând  declanșarea grevei japoneze, cu dorința de a atrage atenția publicului călător și implicit a autorităților locale”.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

22 Răspunsuri “Grevă japoneză în transportul public din Timișoara

  1. Bag seama ca directorii au început sa facă activitate sindicala, este unul care prestează pe la control cu promisiuni de mărire , altul se bagă in casa oamenilor . Nu-i lucru curat !

  2. Discriminarea salarială fără soluție de moment : pentru unii sunt bani , pentru alții nu . La unii mumă , la alții ciumă , cu ce mână dai, cu aia primești ! Mai vedem noi …

  3. Pai nu sindicatul asta mergea de manuta cu Magistrul Bitea la Robu sa il puna pe el manager. Asta ati vrut, asta aveti!La mai multe !!!
    Hai pa și ciocu mic

    1. Nu sindicatele pun directori , dar un mic adevăr este : la un moment dat autoritățile locale din vremea respectivă au profitat de conjunctura creată și l-au propulsat pe dl Birtea . Cu ciocul mic și dusul de mană nu ați numerit-o.

      1. Când Armonia convoca comisia de dialog social la prefectură ca noi toți să ne primim salariile restante”va mai aduceți aminte”domnul Bitea era director adjunct al RATT, și a reprezentat regia în cadrul acelei întrevederi.In urma discuțiilor noi am primit restantele salariale iar domnul Bitea a fost pus pe liber de administrația Goia.Era normal că după demiterea dnului Goia primăria să își pună din nou omul în funcție.Armonia nu

        1. Armonia nu demite și nu pune in funcție directori, doar veghează ca drepturile membrilor săi de sindicat să fie respectate! Datorită Armoniei au toți noii angajați spor de fidelitate toți angajații au dreptul la zile libere plătite dacă au un deces in familie indiferent de calitatea de membru de sindicat sau nu,au drepturi bănești egale dacă o ruda de gradul 1decedeaza

          1. Băi frate nu știu cine ești dar chiar le ai ! Ai un bun punct de vefere și chiar esti informat . Mulți vorbesc pe aici doar să se afle in treabă .

  4. Cel mai frumos va fi când mergi în costum și cravată să „uzi ” roata . Am auzit că există niște perverși plătiți din banii societății , care stau ascunși să surprindă momentele intime .

    1. Da,probabil au făcut și un top cu cei mai bine dotați vatmani! Poate sunt șefi cărora le place să se uite..

  5. Ne-au luat măsuri pentru uniforme#ha ha ha#ce frumoși o să fim când vom coborî din cabină cu cheia de macaz în mână și cravată fluturând,că să schimbăm manual macazele care funcționează mai mult NU decât DA. ALO ,consiliu de administrație, primărie,ITM, sunteți pe fază??? CURÂND TIMIȘOARA O SĂ FIE CAPITALA CULTURALĂ EUROPEANĂ,iar transportul în comun trebuie să fie tot european.

  6. Angajatii au drepturi egale și regulamentul intern trebuie aplicat egal , fără amenințări și persecuții pentru membrii sindicatului mai mic .

    1. Când vezi că cei cu spinarea plecată sunt apreciați,chiar dacă calitatea muncii este sub nivelul pe care angajatorul îl pretinde de la toți angajații,te apuca așa o lehamite că nu-ți mai pasă de nimic.Diferente salariale de până la 1000 de lei pentru aceeași muncă prestată…doar pentru că îți place să stai în genunchi…la naiba, ăsta nu e spiritul TIMIȘOAREI.

  7. oamenii au dreptate, la 2,5 lei calatoria plus 80% din calatori gratuitati tu vrei salarii si confort. Vin acelea noi cu wc turcesc

    1. Până la Variaș o călătorie costă 2:50 lei și sunt 45 km….e clar că primăria respectiva suportă diferența…dar noi cei de la oraș avem cumva câte două perechi…noi nu muncim tot pe bani?

      1. Aceste aspecte tin de menegement , cineva trebuie să găsească soluții , angajații cer drepturi elementare pentru ei ! Sunt linii care nu au nici o toaletă pe tot traseul . Cum se descurcă oamenii aceia când ei sunt legați de vehicul 11-12 ore .

    2. Dacă nu sunt bani de salarii , nu sunt pentru toată lumea , dar când unul primește cu 1000 lei mai mult ,pentru aceeasi muncă se numește discriminare .

  8. Probleme vechi pentru sindicaliști, probleme noi pentru actuala administrație locală. De parcă lista nerezolvăilor rrobiene nu se mai sfârșește!

      1. Cine știe ? Are alte priorități gen: covid, Colterm, enel, EON …
        Erau unii din tabăra bocțiganului care lătrau că sunt prea multe frunze uscate în oraș. Noaptea minții, sa vină friții să vi le măture, putorilor!

Lasă un răspuns