Foarte mulţi timişoreni întâmpină serioase probleme atunci când vine vorba de servicii de evidenţă a populaţiei, fie că ne referim la cărţi de identittate, paşapoarte sau permise de conducere.
Se pierde mult timp, se fac drumuri repetate, se constată că lipsesc diverse documente, ceea ce creează o stare de nervozitate explicabilă.
S-a tot vorbit de înfiinţarea unui ghişeu unic, dar fără a se materializa ceva în acest sens. Iată că politicienii readuc în discuţie acest subiect, Nicolae Istrat, preşedinte ALDE Lugoj, venind cu propria-i argumentaţie: „Toate instituţiile, mă refer la evidenţa populaţiei, paşapoarte şi permise de conducere, lucrează cu numele, prenumele, poza titularului şi codul numeric personal.
Normal ar fi ca aceste trei instituţii să se afle într-o singură clădire, iar cetăţeanul să se deplaseze la un singur ghişeu. Ştim foarte bine că serviciul paşapoarte este într-o clădire a unui centru comercial din Timişoara, pentru care plătim chirie, la fel ca şi serviciul de înmatriculări şi cel de permise de conducere.
În alte localităţi, cum ar fi la Giroc, de exemplu, evidenţa populaţiei a făcut paşi în acest sens şi oamenii nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze la Timişoara. Acelaşi lucru trebuie să se întâmple şi cu paşaportul sau cu permisul de conducere, având în vedere că toate aceste instituţii operează cu poza şi datele de identitate.
Dacă vrei să-ţi faci paşaport, încă e necesar să mergi la CEC pentru a plăti, când, de fapt, aceste taxe ar putea fi achitate la ghişeu. De ce trebuie să trimitem omul la CEC, ca să stea la coadă?
Prin deputatul Marian Cucşa, vom face o informare către Ministerul Administraţiei şi Internelor, în care vom solicita ca această activitate să fie reglementată”.