Eșec lamentabil al megaproiectului de pe Cetății: tramvaiul nu are loc printre stâlpii de linie

Eșec lamentabil al megaproiectului de pe Cetății: tramvaiul nu are loc printre stâlpii de linie

Eșec lamentabil al megaproiectului de pe Cetății: tramvaiul nu are loc printre stâlpii de linie

Primarul Dominic Fritz și viceprimarul Ruben Lațcău și-au făcut un titlu de glorie din reabilitarea Bulevardului Cetății, cu tot ce înseamnă: linie de tramvai, carosabil, trotuare, piste de biciclete și spații verzi “inteligente”. Toate bune și frumoase pe Facebook, până marți, 28 noiembrie 2023, când la ceas de seară s-au făcut primele probe tehnice cu tramvaiul.

O veritabilă tragi-comedie: garniture de tramvai a acroșat stâlpii care susțin liniile de contact, aceștia fiind montați, cu mare măiestrie prea aproape de șina de tramvai, ceea ce face imposibilă circulația tramvaielor și implică mutarea stâlpilor și a întregii instalații electrice.

Informațiile și fotografiile au fost publicate pe Formulul STPT și au devenit virale în cursul zilei de miercuri, 29 noiembrie 2023.

Dominic fritz și Ruben Lațcău nu au putut fi contactați pentru a explica starea de fapt și nici nu au făcut vreo postare publică pe rețelele de socializare, despre rușinoasa situație.

Eșec lamentabil al megaproiectului de pe Cetății: tramvaiul nu are loc printre stâlpii de linie

Din punctul de vedere al directorului general al STPT, toată încurcătura cauzată de eroarea copilărească de proiectare și execuție ține de Primăria Timișoara.

„Testele nu ne aparțin. Acea linie nu este predată, nu este preluată, este treaba primăriei, discutați cu șefii de proiect de acolo. Mai mult de atât n-aș vrea să spun pe soluții de proiectare. Nu eu vin cu soluții. Noi suntem un operator de transport, care lucrăm cu infrastructura care nu este a noastră, la fel și tramvaiele și autobuzele”, a declarat pentru www.opiniatimisoarei.ro,  directorul STPT, Constantin Cocheci.

Pe forumul STPT dar și pe Facebook au apărut sute de comentarii dar și glume, care fac deliciul publicului.

„Un dreptunghi nu era destul. Nu e vorba că nu încape în linie dreaptă, ci când ia curba aceea la Ciocanul. Colțul din stânga spate al vagonului a atins stâlpul. Din păcate nu sunt așa expert să apreciez dacă Armonia sau Bozankaya ar avea sau nu probleme acolo, dar sper să nu”, a scris pe forum, un comentator.

„Dacă ar fi să spunem cine e de vină, aș zice că cei care au modificat proiectul inițial. Bulevardul Cetății trebuia să fie mult mai bine făcut, trebuia să fie un upgrade de la ce era. Doar l-au refacut, la fel ca înainte – ba nu – mai prost, că au tăiat din locurile de parcare, au îngustat benzile, au făcut bordurile înalte și ascuțite pe margini, însă nu au adus îmbunătățiri.

Dacă ne uităm pe proiectul inițial, postat inclusiv aici pe forum cu mai multe pagini în urmă, vedem următoarele diferențe:

– în dreptul fiecărei intersecții actuale cu stație de tramvai, carosabilul era „întrerupt”, adică puteai traversa bulevardul cu mașina, să faci stânga, să întorci, etc. Erau și benzi speciale parcă de făcut stânga. E o distanță de 1km de la Torontalului până la Gh Lazăr, pe 1 km întreg să nu poți face stânga e mult

– fiecare stație de tramvai urma să fie pusă DUPĂ intersecție, astfel încât cu un sistem inteligent de semaforizare, tramvaiul să nu trebuiască să stea în plus și la semafor, să fie mai eficient. Doar vrem să prioritizăm transportul în comun sau nu?

– o pereche de stații în plus trebuia să existe, în dreptul intersecției cu strada Martir Petre Domășneanu. O zonă cu multe blocuri, putea ajuta mult o stație intermediară acolo, unde oamenii deja poate vin de la o distanță considerabilă (blocurile de pe Martir Petre Domășneanu se întind până pe la intersecția cu strada Macilor de exemplu)

În schimb, ni se servește, literalmente, aceeași ciorbă reîncălzită. Din nou. Și ce mă deranjează cel mai tare e că nu văd pe nimeni să se oftice din cauza schimbărilor în plan. Sigur, toți comentează despre benzi înguste, despre locuri de parcare, despre copaci, și pe bună dreptate. Dar sunt și alte probleme în acest proiect pe care lumea le trece cu vederea”, a scris o părere tehnică și bine argumentată, un alt timișorean.

Atât priamrul Fritz cât și viceprimarul Lațcău au postat filmulețe, poze și mesaje, lăudând noul “concept” de pe Bulevardul Cetății. Ba mai mult, Ruben Lațcău scria acum câteva sătpămâni că în decembrie lucrările vor fi gata și tramvaiul va circula pe Cetății.

Toată presa locală a scris despre nemulțumirile șoferilor și ale cetățenilor, marea majoritate riverani, care acuzau că benzile de carosabil sunt prea înguste, rigolele de colectare a apei nu au cădere și se formează bălți, zone verzi au fost sacrificate și aslfaltate pentru a face piste de biciclete și trotuare mult supradimensionate față de nevoile traficului pietonal și velo din zonă. (Locatarii caselor de pe Cetății protestează împotriva administrației Fritz).

Anecdotice au ajuns două aspect: copacii plantați chiar lângă șinele de tramvai, care crescând vor atinge firele de curent și intresecțiile-minune, cele cu trecere de pietoni, care au montate în medie, 25 de semafoare fiecare.
Lucrarile sunt executate de Porr Construct, în asociere cu alte 7 firme și au fost prevăzute sa dureze 3 ani.

Amplasamentul a fost predat constructorului de vechea administrație în septembrie 2020. Numai că proiectul pentru modernizarea Bulevardului Cetății a fost revizuit și modificat de către specialiștii lui Dominic Fritz înainte de a începe lucrările. Primele rezultate dezastruoase s-au văzut la probele cu tramvaiul, din seara de 28 noiembrie 2023.

În total, sunt refăcuți 1,57 km de linie cale dublă de tramvai și reabilitați 25.800 de metri pătrați de carosabil, plus 12.291 de metri pătrați de trotuare. Sunt construite piste de biciclete, iar porțiunea dintre șinele de tramvai e înierbată – chestiune care a ridicat semne de întrebare vizavi de acumularea de praf și apariția buruienilor, dar și de costurile de întrețienere al acestui gazon. În proiect este cuprinsă și refacerea a 10 stații de tramvai.

Modernizarea Bulevardului Cetății trebuia să fie gata în septembrie 2023, însă termenul a fost extins până la sfârșitul anului.
Valoarea investiției, care s-a dovedit la probe a fi un eșec ingineresc, se ridică la peste 22 de milioane de euro cu TVA.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

12 thoughts on “Eșec lamentabil al megaproiectului de pe Cetății: tramvaiul nu are loc printre stâlpii de linie

  1. Nu ma mai mir de nimic. Acum 150 de ani s-a proiectat podul de la Cernavoda . Rezista si se utilizeaza si astazi. Calitatea invatamantului de azi e sub orice limita. Proiectare ? Executie , la pamant .

  2. Niste diletanti buni de gura,care au prostit prea multi….iar rezultatele se vad…votati usr…idioti pe trotinete,cum zicea cineva…
    Stiti care e problema ?
    Acesti idioti votati de prea multi ne maninca viata,sanatatea,timpul,banii…completati si voi,ca mai e loc !

  3. Prea multe istericale de partid(e) pentru un singur stâlp neconform (sau tramvai de probă neconform specificațiilor?!)… Evident că se va rezolva problema tehnică, doar nu e vorba de vreo rachetă spre Marte.

    1. evident ca se va rezolva cumva problema cu stalpul dar asta nu e motiv sa postezi peste tot acelsi mesaj, e istericala. „revolutia bunei guvernari” poate sa faca praf orice proiect pentru ca „se va rezolva”? latinea benzilor respecta sau nu normativele legale? da’ ce ne pasa de normative legale, important e sa incurci circulatia auto si sa enervezi soferii ca tu esti pieton, nu? hai sa interzicem masinile atunci, sa stim o treaba, nu? asta e „amprenta” lu frigz, latcau & compania usere de sifonat bani pe „studii” lasata asupra proiectelor „mostenite”, sa le taraganeze, sa piarda banii ‘ioropeni’, sa dea proiectele de gard pentru motive ‘verzi’?

        1. io zic sa-ti masori cuvintele don’soara, si sa nu mai postezi aceleasi prostii pe toate site-urile. daca niste idioti modifica proiecte care chiar nu-s racheta spre marte si apoi nu mai incape tramvaiul sau doua masini in paralel, zic sa-i intrebi pe ei ce diaree mentala au de incalca normativele legale(stii ce-s alea? stii sau nu?) e clar don’soara?

          ps: nu-ti accept scuzele, judecati de valoare cu „diaree verbala” sa adresezi eventual cui te-a educat, ca maaaare chix a dat.

  4. Pe banii cui se vor face remedierile? Cred că e momentul pentru DNA. Timișoara a ajuns de râsul lumii. Palmisoara, Semaforisoara, Fritzisoara.

  5. Domnilor, dacă ar exista vreo garanție (pe întreg Mapamondul) că lucrările de anvergură sunt finalizate cu succes din prima, sau pe cuvânt de inginer proiectant ori constructor, nu s-ar mai face teste înainte de punerea în funcțiune. Nici pe poduri auto sau de căi ferate, tuneluri, viaducte etc. Sigur că dorim să fie totul OK din prima, dar există o mare diferență între teoria de pe hârtie și practica de pe teren. Repet, ăsta e motivul pentru care se fac teste. Pentru a remedia lucrurile.

  6. motivul pentru care exista normative legale si instrumente de masurat distante sunt ca sa nu faci idiotenii penibile modificand proiecte dupa cum te taie capul atata vreme cat nu trimiti rachete spre marte.

    te plateste cineva sa postezi textul asta pe toate site-urile sau atat poti tu sa gandesti? poate te fortezi un pic mai mult, sau mai intrebi pe cineva din domeniu inainte sa dai cu copy paste acelasi „text” peste tot? ca poate unii nu citesc si raspunsuri la postarile tale peste tot, atunci zic sa mai copiem si noi din ele;

    aproximativ din memorie: „lucrare de anvergura a fost podul peste dunare al lui traian/ apolodor din damasc facut intre anii 102…105 cu materiale si tehnologie de pe vremea aia, peste 1km lungime, 12m latime 18 m inaltime, in cazul de fata doar prostia userista e de anvergura”

    sa postez si raspunsul ala care te intreaba din cate incercari iti reuseste tie sa te legi la sireturi?

    #🤪

    1. @wanda: dedicatie speciala. nu ca nu te-ai prinde tu, poate altii care nu citesc „ziarele”🤪 unde ai mai postat acelasi „text”-istericala

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *