Două trenuri, de la Timișoara și Arad, au ajuns la mare după 30 de ore

Două trenuri Interregio care au plecat duminică după-amiază din Timișoara, respectiv Arad, au ajuns la destinație în Mangalia după peste 30 de ore, pe o rută ocolitoare din cauza inundațiilor.

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Oana Brânzan, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că operatorul național CFR Călători a decis ca cele două trenuri să fie cuplate din Drobeta Turnu Severin pentru că acestea aveau în componență vagoane de dormit, conform stiripesurse.ro

Două trenuri Interregio, 1992 Timișoara – Mangalia, care a plecat duminică la ora 17,30 din Timișoara, respectiv 12922 Arad – Mangalia, care a plecat din Arad la 19,30, au ajuns la Drobeta Turnu Severin în cursul nopții. Din cauza inundațiilor a fost o spălare de terasament între Igiroasa – Prunișor – Gârnița și nu se mai permitea continuarea călătoriei pe porțiunea respectivă, astfel că au trebuit găsite soluții de transbordare.

Rută ocolitoare pentru trenuri prin Lugoj, apoi Simeria

Operatorul național CFR Călători a decis ca cele două trenuri să fie cuplate din Drobeta Turnu Severin și să meargă pe o rută ocolitoare până la Mangalia. Decizia a fost luată deoarece trenurile aveau în componență vagoane de dormit și nu s-a dorit trezirea călătorilor în toiul nopții pentru a-i transborda în alt tren. Astfel, trenul rezultat din cuplarea celor două care au plecat din Timișoara și Arad a ajuns luni seară înainte de ora 22 în București, iar în jurul orei 2 la destinație, în Mangalia”, a spus Brânzan.

CITEȘTE ȘI: Nu ne mai ajung banii! Statistică îngrijorătoare în România

Noua rută ocolitoare, mai lungă, a trecut prin Lugoj, Ilia, Simeria, Livezeni, Filiași, Craiova, București-Nord, Mangalia.

Călătorii din cele două trenuri au primit pe traseu, în anumite stații, sandwich-uri și sticle cu apă.

Un călător a declarat că oamenii au primit haotic informații. În plus, într-un vagon erau 40 de elevi din Simeria care mergea la mare.

„Ne învârtim parcă în cerc…viteza e de 20-30 km/oră. Ne pierdem răbdarea. Să le fie rușine celor de la CFR. Am făcut deja 800 km pentru a ocoli o porțiune de drum blocată, spun ei. Ce fel de asistență ne vor oferi? Am primit o sticlă de apă la 5 persoane și câte un corn. Sunt copii foarte mici în tren (bebeluși), nu cred că vor mânca cornuri cu vanilie. Să nu mai spun de toalete care sunt înfundate”, a spus un alt călător.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 Răspunsuri “Două trenuri, de la Timișoara și Arad, au ajuns la mare după 30 de ore

  1. In anii ’60 trenul direct Timisoara-Mangalia mergea mai incet decat trenurile rapide de pe aceeasi ruta, facea peste 14 ore. plecarea pe la 10 seara. Asa a ramas pentru urmatorii 30 de ani, pentru ca se foloseau vagoane mai vechi, CFR-ul neavand vagoane moderne de viteza mai mare disponibile in sezon. Nici vagoane de dormit nu erau, desi era tren de noapte. La sfarsitul anilor ’70 si dupa a ramas tot asa, 14 ore, era mai rapid sa mergi la Bucuresti si sa schimbi cu rapidul de Mangalia, 7:30 + 4 ore. In plus, pana la Bucuresti puteai lua cuseta sau vagon de dormit, noaptea. Dupa 50 de ani am ajuns sa mergem mai incet, trenul direct face aproape 15 ore, pleaca la 17:49 si ajunge la 8:36 (daca ai noroc), desi cazarea la hotel incepe la 12 sau dupa. Felicitari guvernelor Romaniei de dupa 1990!

Lasă un răspuns