Dominic Fritz despre proiectul de modernizare a căii ferate între Timișoara Est și Ronaț: ”Va afecta Timișoara pentru următoarea sută de ani”

Dominic Fritz, despre proiectul de modernizare a căii ferate între Timișoara Est și Ronaț: ”Va afecta Timișoara pentru următoarea sută de ani”

Dominic Fritz despre proiectul de modernizare a căii ferate între Timișoara Est și Ronaț: ”Va afecta Timișoara pentru următoarea sută de ani”

Cel puțin trei aspecte din proiectul de modernizare a căii ferate între Timișoara Est și Ronaț vor afecta timișorenii, spune Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

”Proiectul de modernizare a căii ferate între Timișoara Est și Ronaț, gestionat de CFR și Ministerul Transporturilor va afecta Timișoara pentru următoarea sută de ani.

Vreau să atrag atenția asupra trei aspecte care ne vor afecta, deși sunt mai multe de discutat:

Sensul giratoriu suspendat de la Baader – nu e clar cum vor fi legate benzile auto de pe Demetriade cu cele de pe Baader și ce efecte vor fi asupra fluenței traficului;

Pasajul de la Ronaț (Radu de la Afumați) – acum e planificată o rampă foarte complicată care va distruge stadionul de rugby, pentru că pilonii de susținere ajung în marginea terenului;

Stațiile de tren metropolitan – ne dorim completarea proiectului cu încă 2-3 puncte de oprire, pentru că ideea e să încurajăm oamenii să folosească trenul și în deplasările în zona metropolitană”, spune Dominic Fritz.

CITEȘTE ȘI: Timișean agresat de doi bărbați care s-au oferit să-i monteze burlanele la casă

Totuși, acest proiect deschide noi orizonturi pentru timișoreni, dar doar dacă e bine realizat, consideră primarul.

”Dacă e bine făcut, ne va conecta mai bine de Europa și de România printr-un mod de transport nepoluant. Este șansa noastră să călătorim cu trenuri mai rapide.

Dacă e prost făcut, va bloca orașul, va afecta grav mobilitatea, va spori ambuteiajele în trafic și va crea un zid pentru pietoni și bicicliști între nordul și sudul Timișoarei”.

Primarul speră că în deciziile următoare ar trebui să fie consultate toate părțile implicate:

”Urmează 6 luni de proiectare și 36 de luni de șantier și mă aștept ca CFR și Ministerul Transporturilor să aibă un dialog nu doar cu Primăria, ci și cu timișorenii și să organizeze mai multe prezentări și consultări publice pe marginea proiectului.

Doar prin dialog și deschidere putem livra timișorenilor un proiect de o calitate net superioară celui prezentat acum”.

sursa foto: Dominic Fritz


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *