Dezvoltare pe verticală într-o zonă importantă a Timişoarei

ilsa 1

După câțiva ani în care terenul fostei întreprinderi socialiste ILSA s-a transformat într-un maidan plin de bălării, având doar câteva blocuri noi și altele neterminate, zona a fost defrișată, pentru ca un plan urbanistic modern să fie transpus de pe hârtie în realitate. Pe teren se află deja excavatoare și buldozere, iar suprafața a fost bine delimitată.

Ansamblul de clădiri va găzdui nu doar locuințe, ci și spații de cazare și birouri, spații verzi și parcări moderne. Imobilele ar putea avea 15 sau chiar 20 de etaje, înălțându-se până la 65 de metri deasupra solului și oferind o priveliște de excepție.

Mai mult, chiar prin mijlocul zonei va fi amenajată o arteră de circulație care, împreună cu noul pod peste Bega construit în continuarea acesteia, va închide Inelul 2 de circulație al Timișoarei.

Citeşte şi: Mesajul cutremurător al Papei Francisc: „Folosirea telefonului în timpul mesei reprezintă începutul războiului”

Investiția care stă să înceapă în zona ILSA preia o alta care nu s-a mai materializat decât în mică parte, perimetrul de câteva hectare bune fiind lăsat la cheremul naturii. Proiectul a fost preluat de o altă firmă, care dorește să construiască și să amenajeze un mini-cartier nou, într-o zonă foarte apropiată de cea centrală.

Pentru că investițiile private se mișcă mult mai rapid decât cele aflate sub aripa statului, este foarte posibil ca podul peste Bega de la ILSA să fie dat în folosință mai repede decât cel de la strada Jiul. Aceasta este opinia primarului Nicolae Robu, care a declarat referitor la podurile peste Bega atât de necesare Timișoarei:

„La ILSA proiectul și studiul de fezabilitate le face investitorul și ni le donează, iar noi vom face doar execuția, așa că s-ar putea să înceapă chiar înainte de cea a podului Jiul”.

Două clădiri cu 20 de etaje

Conform memoriului de prezentare aflat pe site-ul Primăriei Timișoara, „din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creştere Timişoara rezultă necesitatea realizării Inelului 2 de circulaţie, prin realizarea unui pod de traversare a Canalului Bega şi continuarea traseului pe direcția Străzii Înfrățirii.

Executat în sistem 2×2, acesta va permite reconfigurarea traseelor de transport în comun în zonă și posibilitatea de a adăuga o nouă staţie de transport în comun, chiar pe Inelul 2. (…)

Din punct de vedere funcţional, ansamblul propus va cuprinde locuinţe colective, birouri şi servicii, funcţuni comerciale (mini-market, servicii de alimentație publică), sportive (centru sportiv), funcţiuni medicale (policlinică, farmacii), funcţiuni de învăţământ (afterschool), funcţiuni culturale (centru de conferinţe, sală multifuncţională/expoziţională), precum şi un hotel.

rezidential

În ceea ce priveşte configurarea ţesutului construit, înspre bd. Take Ionescu se propune preluarea aliniamentelor existente, respectiv respectarea unei cote la cornişă de 40 de metri, cu excepţia unei singure clădiri-reper, care va avea o înălțime de 65 de metri și care se va amplasa spre bulevard.

Lângă Canalul Bega, se propune respectarea unei retrageri de 10 metri faţă de limita de proprietate, care va fi amenajată ca o zonă verde, respectiv un regim de înălţime maxim de P+4E+2Er, cu excepţia unui imobil cu o înălţime de 65 de metri care va fi amplasat în subzona funcţională aferentă regimului de înălţime P+20”.

Documentația referitoare la proiect poate fi consultată la Direcția de urbanism a Primăriei Timișoara până la 10 martie, în 28 februarie urmând să aibă loc o întâlnire cu proiectantul.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *