Dealul cu lilieci stă, în continuare, în calea autostrăzii Lugoj-Deva

Conform Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, săptămâna aceasta se lucrează din plin pe șantierul autostrăzii Lugoj-Deva la infrastructuri pentru pasaje, taluzări, montarea de parapete și panouri fonoabsorbante, consolidări, săpături, operațiuni de cofrare, suprastructuri și alte activități au loc în fiecare zi pe loturile 2, 3 și 4.

Pe lotul 4, situat între Șoimuș și Ilia, cu o lungime de 22,13 kilometri se află, în mod oficial, 520 de muncitori și 190 de echipamente de lucru. În aceste zile se execută, printre altele, lucrări de infrastructură și suprastructuri la pasaje, terasamente, relocări de drumuri secundare, relocări și protejare de utilități.

De la fața locului

După cum se știe, lotul 4 al autostrăzi Lugoj-Deva a avut parte de întârzieri din cauza unei peșteri cu lilieci. Existența acesteia a fost unul dintre motivele pentru care acordul de mediu nu a fost emis la timp, dar lucrurile au fost deblocate. Conform Asociației Pro Infrastructura, lucrările înaintează destul de greu.

Vestitul deal cu lilieci este defrișat în mare parte, doar zona peșterii fiind lăsată neatinsă, pentru că în acel perimetru constructorul încă nu poate „intra” cu utilajele, până când liliecii nu vor fi mutați, de către o organizație specializată în astfel de operațiuni. Se pare că acest segment este cel mai dificil de pe lotul 4.

În zonă, autostrada trece pe un viaduct peste DN76 Deva – Oradea, apoi urcă dealul cu lilieci, apoi trece peste o cale ferată și apoi, din nou, peste DN76 și DJ 706A. În opinia celor de la Pro Infrastructura, este imposibil ca lotul 4 Lugoj-Deva să fie finalizat în acest an, în pofida promisiunilor autorităților.

Termene depășite

Conform paginii oficiale de internet a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva ar fi trebuit finalizat, conform contractului inițial, în 27 mai 2016, deci cu un an în urmă.

Deocamdată, se poate circula pe o porțiune de 15 kilometri, între Traian Vuia și Margina. La acest lot a intervenit o altă problemă ecologică, cea a urșilor. Pentru ca animalele să poată trece dintr-o parte în alta a șoselei, trebuiau construite niște tuneluri. Atât lotul 3, cât și lotul 4 au avut același termen de finalizare, mai 2016, deja depășit de un an.

Acum o lună, după o inspecție pe șantierul autostrăzii, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, se declara destul de nemulțumit de mobilizarea constructorilor și a anunțat că va monitoriza foarte atent modul în care înaintează lucrările.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare