De la Traian Vuia la Margina, în curând pe autostradă

margina 1

Se muncește la betonatul rigolelor, se asfaltează în ambele sensuri, în zona pasajului de cale ferată și a celui peste drumul național se ridică terasamentul, iar la sensul giratoriu dinspre Lugoj și pe bretele există deja un strat de uzură turnat.

Așa stau lucrurile sau, cel puțin, așa se prezentau ele la începutul acestei săptămâni, pe șantierul lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, singura porțiune de șosea rapidă din România care are șanse reale de deschidere încă în acest an. Cu o lungime totală de 28,6 kilometri, tronsonul ajunsese luna trecută la un grad de finalizare de circa 42-43 la sută, cu cinci puncte procentuale peste stadiul la care se aflau lucrările la începutul anului.

Acum, însă, prognozele sunt mult mai optimiste, considerându-se că porțiunea dintre localitățile bănățene Traian Vuia și Margina ar putea fi utilizată de conducătorii auto încă înainte de Revelion.

Puțin noroc, de asta crede directorul general al Companiei de Drumuri, Cătălin Homor, că ar fi nevoie, atunci când opinează că anul acesta ar putea fi deschiși circulației și aproape 66 de kilometri de şosea rapidă din tronsoanele Lugoj-Deva şi Sebeş-Turda. „Lugoj-Deva este în execuţie, iar probabilitatea ca acești 15 kilometri aflați în lucru să fie daţi traficului este spre sută la sută”, a spus Cătălin Homor.

„Pe Lugoj-Deva avem și celebra peșteră ce împiedică emiterea acordului de mediu pentru emiterea autorizației de construire. În momentul de față subiectul e într-o mișcare destul de accelerată. Este o chestiune de timp până primim autorizația. Noi estimăm ca în a doua decadă a lunii septembrie să avem autorizația pe masă. În aceste condiții, cei 15 kilometri vor fi finalizați și redați traficului”, a menționat directorul CNADNR.

Sunt șanse mari așadar ca porțiunea dintre Traian Vuia și Margina să vină în scurt timp în completarea celor 142 de kilometri deschiși deja între Nădlac și Traian Vuia.

Cu un termen de finalizare depășit de multișor din cauza problemelor cu autorizația de construire și cu acordul de mediu, lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva a fost atribuit, în urmă cu trei ani, asocierii Salini Impregilo SpA și Secol, contractul pentru porțiunea lungă de 28 de kilometri ridicându-se la valoarea de 562 de milioane de lei.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *