De Bobotează, timişorenii au umplut bisericile oraşului

Mii de ortodocşi bănăţeni a trecut astăzi pragul bisericilor din Timişoara pentru a sărbători cum se cuvine marele praznic al Botezului Domnului Iisus Hristos. Chiar dacă este, luni, zi lucrătoare, iar gerul Bobotezei s-a simţit din plin în ciuda soarelui care a strălucit în înaltul cerului, mulţi au participat, de dimineaţă, la Sfânta Liturghie, şi au stat răbdători la coadă pentru a lua Aghiasmă Mare, apa sfinţită în această zi însemnată, o apă căreia pe drept i se atribuie virtuţi tămăduitoare.

Catedrala Mitropolitană a fost, ca în fiecare an la această dată, arhiplină, iar Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie a fost săvârşită de Înaltpreasfințitul Părinte Ioan, Mitropolitul Banatului, împreună cu un sobor de preoți și diaconi. După Sfinta Liturghie şi slujba de sfinţire a Aghiasmei celei Mari, Chiriarhul i-a binecuvântat pe cei prezenţi, mergând în mijlocul lor şi stropindu-i cu apă sfinţită.

Slujba numită „Sfinţirea Mare a Apei” se săvârşeşte de două ori pe an. Ea este oficiată în ajunul Botezului Domnului, apa urmând să fie folosită de preoţii care umblă în această perioadă pe la casele credincioşilor, pentru ca, în chiar ziua praznicului, ritualul să se repete spre sfinţirea Apei Mari pe care creştinii ortodocşi o duc acasă, pentru nevoile de peste an.

În cadrul acestei slujbe speciale, asupra apei se face o dublă invocare a Duhului Sfânt, ceea ce dă Aghiasmei Mari virtuţi deosebite faţă de acelea pe care le are apa sfinţită obişnuită.

Aghiasma Mare se păstrează în Sfântul Altar, preoţii urmând s-o folosească la multe rugăciuni de peste an: la slujba Botezului, la sfinţirea bisericilor, a antimiselor şi a Sfântului şi Marelui Mir. Cu ea se stropesc obiectele liturgice şi icoanele ce urmează a fi sfinţite, dar şi enoriaşii cărora li se citesc rugăciunile de dezlegare şi molitfele.

În ziua de Bobotează, fiecare creştin este dator să ia acasă Aghiasma Mare şi s-o păstreze într-un loc frumos, luminos şi curat.

Începând de la Botezul Domnului şi până în ziua de odovanie a praznicului (14 ianuarie), credincioşii pot bea în fiecare dimineaţă, pe stomacul gol, Aghiasma Mare. După această dată, apa sfinţită în 6 ianuarie se ia numai cu post şi cu spovedanie, întotdeauna înainte de anafură, cu binecuvântarea preotului duhovnic.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns