Cum faci față cheltuielilor neprevăzute? (P)

Cum faci față cheltuielilor neprevăzute? (P)

Cu siguranță ți s-a întâmplat și ție măcar o dată să ai de-a face cu cheltuieli neprevăzute. Poate ai estimat greșit costurile unui proiect sau te-ai trezit cu defecțiuni bruște ale vreunui electrocasnic din casă. În aceste cazuri, este foarte important să dispui de un fond de urgență.

Ce sunt cheltuielile neprevăzute?

Cheltuielile neprevăzute sunt acele cheltuieli pe care nu le-ai planificat pentru o anume activitate sau perioadă. Da, uneori apar cheltuieli neprevăzute chiar și atunci când anticipezi costurile și chiar și-atunci când adaugi la suma finală o marjă de eroare.

Cheltuielile neprevăzute pot apărea atunci când te apuci de reamenajat sau renovat casa, iar meseriașii cu care lucrezi îți indică o problemă de care nu știai și care necesită bani în plus pentru a o repara. Poate că este legată de o instalație veche sau uzată înainte de vreme.

Pot fi determinate și de nevoile pe care le are copilul tău la școală. Deși tu ți-ai calculat atent bugetul și i-ai cumpărat tot ceea ce știi că are nevoie, mereu pot apărea cerințe speciale din partea profesorilor sau a școlii – diverse excursii sau evenimente pe care nu le-ai luat în calcul și de care nu ai vrea să-l privezi.

Niciuna dintre situațiile de mai sus nu poate fi evitată și nici nu lasă loc de compromis. E important să ai grijă de tine și de familia ta, indiferent de ce venituri ai. De aceea e important să găsești soluții. O astfel de soluție poate fi solicitarea unui credit IFN.

Un astfel de credit este o soluție prin care poți accesa o sumă de bani aproape instant, care să îți faciliteze îndeplinirea proiectelor pe care ți le-ai propus. Suma împrumutată o vei rambursa treptat, prin rate săptămânale sau lunare, așa încât să nu îți afecteze prea tare bugetul.

Cum poți să faci față cu ușurință cheltuielilor neprevăzute în viitor?

Când treci prin situații neprevăzute și lipsa sumei necesare de bani este principalul motiv care te împiedică să le remediezi, e posibil să-ți propui ca pe viitor să abordezi lucrurile diferit. Iar pentru acest lucru, este important să fii gata să îți iei un angajament serios și să pui la punct planuri realiste.

Punctul de plecare este, de fiecare dată, un angajament ferm ca apoi să treci la fapte. Începe cu analizarea obiceiurilor personale de consum, centralizarea veniturilor, a cheltuielilor, a datoriilor și planificarea fondului de urgență care să-ți ofere siguranță financiară în situații neprevăzute.

Consilierii financiari spun că formula care te va ajuta să îți gestionezi mai bine banii este regula 50/30/20 despre care e posibil să fi auzit și tu măcar o dată până acum. Ea face referire la cum este recomandat să îți administrezi bugetul. Alocă:

  • 50% din venitul lunar cheltuielilor recurente: întreținere, utilități, cumpărături de bază etc.
  • 30% din venit dorințelor: îmbrăcăminte, accesorii, vacanțe, mici răsfățuri.
  • 20% din venit fondului de economii.

La banii din acest buget din urmă se recomandă să nu apelezi decât în situații absolut necesare. El este plasa ta de siguranță pentru situațiile neprevăzute care vor fi în acest fel mai ușor de gestionat, fără stresul acoperirii costurilor.

După ce ai strâns 6 salarii lunare ca fond de urgență, direcționează cei 20% din salariu către un cont de economii. Îți vei mulțumi mai târziu, când vei vedea suma acumulată.

Eficiența regulii 50/30/20 este atestată de popularitatea sa și constă în diminuarea cheltuielilor inutile pentru a avea un buget echilibrat care să îți ofere stabilitatea și liniștea necesare să faci față situațiilor dificile.

Până la urmă, oricine s-a confruntat la un moment dat cu astfel de situații. Din fericire, cu organizare și disciplină, poți reuși să le ții sub control de cele mai multe ori.

Iar în cazul în care cheltuielile nerevăzute au apărut înainte să poți implementa sistemul de mai sus, trebuie să știi că există și alte variante. Una dintre ele este să apelezi la împrumuturi rapide, dar având grijă că nu vei lua cu împrumut o sumă de bani care să influențeze în mod negativ bugetul familiei, atunci când va trebui să o restitui.

Astfel, este foarte important să discuți cu instituția la care apelezi pentru a stabili rate convenabile care să nu te împovăreze peste măsură.

CITEŞTE ŞI: Program de colectare a deșeurilor de medicamente de la populație, la Timișoara

Sursa foto: pixabay.com


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *