Criza parcărilor blochează traficul în centrul Timișoarei

Promisiunile repetate și niciodată îndeplinite ale autorităților locale cu privire la construirea unor parcări cu mai multe niveluri în zona centrală a Timișoarei nu mai păcălesc pe nimeni.

Poate, cândva, peste cine știe câți ani, această problemă va fi rezolvată, dar, deocamdată, situația actuală le scoate peri albi celor care au proasta inspirație să se deplaseze cu treburi în zona centrală. Transformarea mai multor străzi în zone pietonale a răpit și bruma de locuri de parcare de pe străzile înguste din Cetate.

Există, ce-i drept, câteva parcări ultracentrale, cum ar fi, de exemplu, cea de pe strada Sfântul Ioan, administrată de Consiliul Județean Timiș, sau cea de pe strada Paris, aparținând unei societăți private. Pe locurile din aceste două spații din buricul târgului este o concurență acerbă.

Timpul de așteptare variază de la 15 la aproximativ 40 de minute, iar celor care vor să aibă parte de un loc – la un preț destul de piperat – le trebuie nervi de fier.

Din păcate, șirul de autoturisme face inutilizabilă câte o bandă a arterelor respective și perturbă grav traficul rutier, mai ales că în centrul istoric străzile au cel mult două benzi, iar de aglomerația cumplită de la orele de vârf nu ne salvează nici sensurile
unice, nici celebrul sistem de semafoare inteligente, care nu este nici acum utilizat la întreaga capacitate.

Parcările marilor magazine nu sunt o soluție

În goana după un loc unde să-și lase autoturismul mai aproape de centru, mulți șoferi încearcă să utilizeze parcările marilor magazine, însă nici această metodă nu funcționează tot timpul. Administratorii hypermarketurilor au devenit mai vigilenți de când au constatat că parcările pline le cam alungă clienții veniți la cumpărături, astfel că au început să ia măsuri.

În timp ce la magazinul Brico Depot de pe Bulevardul Antenei au apărut mesaje de avertizare că după
două ore de staționare șoferii ar putea avea parte de neplăceri, la un hypermarket de pe Calea
Circumvalațiunii, angajații firmei de pază plasează avertismente în parbriz. De altfel, toate magazinele
mari au afișe prin care atrag atenția că parcările sunt spații private și sunt rezervate exclusiv clienților, pentru o perioadă limitată, de obicei, la două ore.

Parcări de la TimPark

Dacă în materie de parcări cu mai multe niveluri autoritățile locale nu au reușit decât să rămână la nivelul unei mari dezamăgiri, timișorenii și cei care mai trec prin orașul de pe Bega au parte de o construcție de acest tip la Iulius Mall, în care încap peste 900 de autoturisme și care a fost ridicată foarte rapid.

Există, și la nivelul Primăriei Timișoara, o firmă care se ocupă de administrarea parcărilor prin sistemul TimPark, și anume Societatea Drumuri Municipale. SDM face bani frumoși din administrarea parcărilor, anul trecut încasările ridicându-se la 8,559 milioane de lei, din care 8,344 provin din TimPark. În ceea ce privește amenajarea de locuri noi de parcare, lucrurile din raportul pe anul trecut al SDM sunt mai greu de decelat.

În cadrul lucrărilor de amenajare a străzilor, executate pentru Primăria Timișoara, figurează și 379 de locuri noi de parcare, care nu se află, în nici un caz, în zona centrală. De asemenea, există și parcări realizate din fonduri proprii, mai exact una singură, pe Intrarea Peru, cu 56 de locuri, în valoare de 363.245 de lei, ceea ce înseamnă mai puțin de cinci la sută din suma încasată prin sistemul TimPark.

Chiar dacă tarifele pentru parcare pe domeniul public nu au crescut în ultimii șapte ani, tot îți vine să te întrebi ce se întâmplă, oare, cu milioanele de lei încasate anual, pentru că banii nu se îndreaptă nicidecum către rezolvarea a ceea ce îi deranjează pe mulți timișoreni: locurile pentru mașini din zona centrală.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns