Contre pe tema salubrizării stradale și bani pentru Colterm

Consilierii locali timișoreni s-au reunit, ieri, în ședință extraordinară pentru a aproba câteva proiecte importante pentru oraș.

Pe primul loc s-a aflat aprobarea variantei finale a caietului de sarcini, a acordului-cadru de servicii având ca obiect delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare stradală în municipiul Timişoara şi a contractului subsecvent aferent acordului-cadru, precum şi atribuirea şi încheierea acestora cu ofertantul câştigător, SC Brantner Servicii Ecologice SRL.

După ce, din luna iulie a anului trecut, Timișoara nu a mai beneficiat de servicii de salubrizare stradală din partea unei firme specializate, ieri contractul a fost bătut în cuie, nu înainte de a se discuta timp de 45 de minute pe tema corectitudinii procedurii de achiziție publică.

Valoarea pe un an a contractului se ridică la 18,19 milioane de lei (fără TVA), în document fiind incluse măturatul manual al străzilor, măturatul mecanizat al carosabilului și al trotuarelor, întreținerea curățeniei străzilor și trotuarelor, spălatul manual și mecanizat al carosabilului și trotuarelor, stropitul carosabilului și curățatul rigolelor. Primarul Nicolae Robu consideră că operațiunile de salubrizare ar putea începe peste o săptămână.

De asemenea, a fost supus aprobării un proiect de hotărâre privind acoperirea integrală, din surse de la bugetul local, a pierderilor induse, aferente anului 2017, din prestarea serviciului public de producţie, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice în sistem centralizat către populație.

Conform raportului de specialitate atașat la proiect, „Colterm SA a transmis către Primăria Municipiului Timişoara lucrarea Bilanţ real tehnologic şi optimizat al energiei termice pentru sistemul centralizat de alimentare cu energie termică al municipiului Timişoara aferent anului 2017 şi a solicitat promovarea unui HCL care să aprobe acest bilanț pentru sistemul centralizat de alimentare cu energie termică a municipiului Timişoara și implicit recunoaşterea şi acceptarea pierderilor reale din sistemul centralizat de alimentare cu energie termică a municipiului Timişoara.

Lucrarea de bilanţ, respectiv pierderile reale au fost aprobate prin HCL nr. 335/22.06.2018. Reţelele de termoficare (transport şi distribuţie) fiind aceleaşi, temperaturile de funcţionare fiind cvasi-constante este normal ca pierderile de energie termică să fie cvasi-constante în valoare absolută (Gcal), dar în procente ele sunt mult mai mari, deoarece sunt raportate la o producţie mult mai mică.

Diminuarea producţiei şi creşterea pierderilor reale faţă de cele prognozate, se datorează scăderii numărului de clienţi şi stării reţelelor care se degradează de la an la an”.

Una peste alta, s-a aprobat acoperirea integrală de către Primăria Timişoara, din surse de la bugetul local, a pierderilor induse din prestarea serviciului public de producţie, transport, distribuţie şi furnizare în sistem centralizat, pentru populaţie, în valoare de 36.469.683 de lei inclusiv TVA, aferente anului 2017, și demararea procedurilor legale în vederea alocării sumei de la bugetul local.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 Răspunsuri “Contre pe tema salubrizării stradale și bani pentru Colterm

  1. Asta din poza cu maturoiul unde a fost toata iarna? In vacanta? De ce iarna asta nu a avut o poza cu lopata in mina la deszapezit trotuarele inzepezite si alunecoase din cauza poleiului?

      1. Daaa ,ia uite cine vorbeste? Trotuarul nu face parte din strada plina de poleiI si zapada,intrebare retorica asta care matura vara strada ,de ce nu curata strazille iarna de zapada si polei inainte ca timisorenii care platesc taxe si impozite sa si rupa gitul sau sa faca accidente cu masina. Acuma mars s-o pupa- n cur pe asta si restul..

Lasă un răspuns