Continuă modernizarea în forță a Timișoarei

Primarul orașului de pe Bega a enumerat, ieri, principalele proiecte pe care le va avea în vedere în anul care abia a început, multe dintre ele fiind o continuare a celor deja cunoscute. Nicolae Robu nu a uitat să menționeze că la Timișoara „va continua modernizarea în forță”, dacă va fi reales în funcția de primar, având în vedere că 2020 este un an electoral.

Edilul s-a referit la lucrările de infrastructură care vor fi executate și a încercat să acopere cinci dimensiuni: mobilitate, educație, sănătate, cultură și sport. În domeniul infrastructurii de mobilitate, atât de dragă primarului Robu, pe primul loc a fost menționat pasajul pe sub calea ferată din zona Solventul, a cărui execuție va fi scoasă la licitație după votarea bugetului local. Urmează podurile peste Bega de la strada Jiul și din zona ILSA, precum și Inelul 4 de circulație, la acesta din urmă fiind depășit, conform lui Nicolae Robu, blocajul care a ținut pe loc lucrările din zona Constructorilor – UMT.

Drumul Boilor se află într-o fază destul de avansată, iar după ce vremea va permite eforturile municipalității se vor concentra asupra acestuia și probabil va fi primul obiectiv finalizat în 2020. „Drumul va fi extrem de util pentru o mulțime de cetățeni și suntem convinși că se va produce o descărcare importantă a Căii Buziașului”, a explicat Robu.

Va continua și, probabil, va fi finalizat șantierul de la Spitalul de Copii „Louis Țurcanu”, care va avea un nou corp de clădire funcțional. Pe lista obiectivelor din domeniul sanitar se mai află și corpul nou al Spitalului Municipal de la Clinicile Noi și maternitatea cu șapte niveluri.

În domeniul educației, pe lângă noul campus al Liceului „Nikolaus Lenau”, vor fi ridicate corpurile de clădire suplimentare de la Școlile generale 16 și 30.

Cartierele Timișoarei vor beneficia de nouă centre culturale, promite primarul. Opt dintre acestea vor fi amenajate în cele tot atâtea cinematografe intrate în proprietatea municipalității, iar cel de-al nouălea își va avea sediul în Turnul de apă din Iosefin.

Dintre cele trei complexuri sportive promise încă din primul mandat al lui Nicolae Robu, unul se află într-un stadiu mai avansat. Este vorba despre complexul din Calea Lipovei, care se află în faza de licitație pentru execuție, obiectivele similare din Calea Buziașului și Calea Șagului aflându-se în linie dreaptă spre licitație.

Transportul public va avea parte, în acest an, de o mulțime de noutăți, susține primarul Timișoarei. Astfel, vor sosi cele 44 de autobuze electrice, achiziționate printr-un program al Ministerului Dezvoltării, precum și cele 21 de tramvaie de mare capacitate, achitate din fonduri europene, care se află în curs de livrare. Nicolae Robu a promis suplimentarea numărului de mijloace de transport pe toate liniile, pentru a-l face cât mai atractiv. Deocamdată, Societatea de Transport Public Timișoara a școlit 50 de șoferi și vatmani noi, pregătirea personalului pentru tramvaiele și autobuzele care vor sosi aflându-se încă în curs.

Cu bani de la bugetul central

Cu toate că este vorba despre un obiectiv cu finanțare de la guvern, Nicolae Robu a menționat faptul că municipalitatea se va implica în derularea demersurilor pentru noua sală polivalentă cu 16.000 de locuri. Pentru urgentarea lucrărilor, primăria a înaintat către Compania Națională de Investiții (CNI) ridicarea topografică actualizată conform noilor cerințe, iar la finalul lunii în curs va fi predat și studiul geotehnic. Imediat după preluarea documentației, CNI ar trebui să lanseze licitația pentru studiul de fezabilitate.

Nu a fost uitată nici Centura de sud, care ar urma să schimbe radical modul în care se circulă în Timișoara. Vestea bună adusă de primarul Nicolae Robu este că va fi realizat și racordul la autostradă, un drum rapid cu patru benzi, care va începe de la bifurcația Arad – Sânandrei și va avea o lungime de circa zece kilometri. „Este o anomalie să faci 16 kilometri până la autostradă pe un drum cu o bandă pe sens dintr-un oraș mare ca Timișoara. Va fi lărgit la patru benzi și acel drum care trece prin Dumbrăvița, dar locuitorii de acolo au o problemă serioasă, pentru că nu este o fericire să-ți treacă prin comună tot traficul spre autostradă”, este de părere Nicolae Robu.

Nu în ultimul rând, edilul s-a arătat optimist în ceea ce privește viitoarea autostradă Timișoara – Belgrad, pentru care „s-a dat undă verde, obiectivul aflându-se la finanțare”. Robu speră că odată cu această autostradă să se rezolve și restul centurii Timișoarei, însăși șoseaua de mare viteză putând juca rolul variantei ocolitoare. Deocamdată, însă, majoritatea obiectivelor cu finanțare de la București depinde și de alte variabile în afară de implicarea locală și, chiar dacă toată lumea este încrezătoare la început de an, puțină prudență nu are de ce să strice.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 Răspunsuri “Continuă modernizarea în forță a Timișoarei

  1. Toate obiectivele mentionate se tot fac „in forta” de cativa ani, Spitalul de Copii intra intr-al 7-lea an, Pasajul Solventul nu e nici macar inceput, Turnul de apa mananca vesnic bani cu proiecte.
    Acum primarul a inceput sa se laude si cu lucrarile ce nu tin de Primarie cum ar fi Centura si autostrada Timisoara-Belgrad. A uitat sa mentioneze ca Tarom isi cumpara avioane noi sau ca la Braila se face un pod nou peste Dunare.
    Nu s-ar putea sa construiasca „in forta” o parcare in zona centrala, asa cum a promis acum 8 ani?

  2. Povestile lui Robu sunt vechi si mincinoase:promite de 7 ani aceleasi lucrari , dar e suficient sa te uiti la Spitalulde Copii, in constructie de 7 ani si neterminat vreodata.
    De restul, ce sa mai vorbim.
    Nu este capabil sa mentina curatenia in oras, sa repare niste trotuare din zona centrala si asa mai departe.
    Vise, Robu, nu mai prinzi primaria!

    1. obstacole a avut tot timpul din partea ciumatilor colac peste pupăză încă un obstacol vanzarea celor două maghernite care în comparatie cu cele peste două sute de imobile vîndute de mafia ciuhandu-cojocari stîrneste o întrebare legitimă. cîti procurori si judecători sînt proprietari a imobilelor controversate .

Lasă un răspuns