Consiliul Județean Timiș introduce plățile online și arhivează electronic 900.000 de pagini de documente

Consiliul Județean Timiș introduce plățile online și arhivează electronic 900.000 de pagini de documente

Consiliul Județean Timiș introduce plățile online și arhivează electronic 900.000 de pagini de documente.

Consiliul Județean Timiș a câștigat o finanțare pe fonduri europene de aproape 3 milioane de lei pentru o platforma ce va avea rolul de a digitaliza fluxurile de lucru cu beneficiarii și colaboratorii externi.

Proiectul a trecut de etapele de evaluare, pasul următor fiind semnarea contractului de finanțare.

CITEȘTE ȘI: Miroase a gaz în comunele timișene

Trebuie spus că acesta este complementar proiectului ce prevede digitalizarea proceselor interne ale instituției, aflat deja în lucru și finanțat din surse bugetare proprii.

Soluția informatică de interacțiune digitală cu beneficiarii și partenerii Consiliului Județean are ca scop reducerea timpilor alocați, cât și oferirea unui mediu prietenos de relaționare.

O altă componentă importantă prevede retrodigitizarea arhivelor instituției. Mai exact, vor fi scanate și arhivate electronic aproximativ 900.000 de pagini, 180 metri linari de arhivă.

Funcționalitatea platformei va permite logarea mai multor tipuri de utilizatori, cum ar fi cetățeni, primării, instituții subordonate, deconcentrate, universități.

Fiecare tip de user va avea contul optimizat după nevoile de colaborare cu instituția județeană, ele nefiind aceleași pentru toți.

După logare, fiecare user va avea la dispoziție documentele dedicate.

De asemenea, utilizatorul va putea să programeze întâlniri video sau să primească răspunsuri automate la întrebările uzuale prin intermediul unui chatbot. lnteroperabilitatea cu sistemul financiar intern al instituției va permite, prin operatori dedicați, plata online a taxelor, impozitelor, cât și alocarea diferitelor sume cuvenite către utilizatori, cu monitorizarea acestora în timp real.

Proiectul depus este efortul unei echipe multidisciplinare care a lucrat sub coordonarea administratorului public al județului, Marian Constantin Vasile.

„Modulul colaborativ interinstituțional va permite lucrul la proiecte comune cu alte instituții, evitând astfel transferul informațiilor pe hârtie între acestea.

Toate documentele intrate și ieșite prin platforma vor fi indexate cu metadate, pentru a putea fi identificate cât mai facil și a putea fi reutilizate.

De asemenea, va fi creată și o componentă prin care se vor depune și monitoriza proiectele pe bugetul participativ.

Este un sistem complex, care răspunde multor nevoi identificate prin muncă de echipă”, subliniază acesta.

Proiectul are capacitatea de a fi multiplicat la nivelul altor UAT-uri, asigurând în prima fază posibilitatea acestora de a folosi platforma ca utilizatori, apoi posibilitatea de interconectare cu aceasta.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns