Concedieri în masă la o mare companie: 1.400 de oameni ar putea rămâne fără serviciu

Conducerea CFR Marfă discută ia în calcul disponibilizarea a 1.400 – 1.500 de angajați, adică o unei treimi din total, scrie Club Feroviar. „Este o discuție. (…) Este în stadiu de lucru, nu a fost prezentat nici CA”, a declarat Grigore Mare, liderul sindicatului Mișcare Comercial din CFR.

În prezent, la CFR Marfă lucrează aproximativ 4.500 de angajați, după ce anul trecut au fost disponibilizate 1.300 salariați. În ultimul an, compania a pierdut 1.300 de angajați. Dacă bugetul pe 2019 prevedea 5.800 de angajați, în prezent mai sunt 4.500, scrie cursdeguvernare.ro.

Oferta de concordat preventiv elaborată în urmă cu un an menționa faptul că CFR Marfă are creanțe neîncasate în valoare de 400 de milioane lei, din care circa 75% sunt creanțe neîncasate, deținute împotriva companiilor de stat.

„Adevărul e că nu am fost în stare să avem o abordare coerentă nici la CE ca să mergem să negociem situația aceasta. CFR Marfă a rămas un mastondont cu cheltuieli mari, cu activitate restrânsă, dar nu s-au uitat la alte cheltuieli decât cele de personal,” a mai declarat liderul de sindicat.

Planul de concordat realizat anul trecut prevedea „eficientizarea posturilor din cadrul companiei și reașezarea personalului în vederea creșterii productivității”. Administratorul concordatar era îndreptățit să recurgă la „redimensionarea structurii de personal”. Planul menționa necesitatea de reducere a soldului de ore suplimentare neefectuate și a orelor neproductive (regie, așteptare) la 16,5% la mecanici și 21% la ajutorii de mecanici la orele efectiv lucrate, către o medie de 14% la ambele categorii.

Comisia Europeană a constatat că operatorul de transport feroviar de marfă CFR Marfă a primit un ajutor de stat incompatibil în valoare de cel puțin 570 de milioane de euro din partea României, prin anularea datoriilor și prin neîncasarea unor datorii de la societate. România trebuie acum să recupereze de la CFR Marfă ajutorul ilegal și dobânzile aferente, conform stiripesurse.ro.

Foto: clubferoviar.ro

1 Comments
parinte 20/04/2021
deci..Nu inteleg.. CFR este companie de STAT..dar pe o parte.. "are creanțe neîncasate în valoare de 400 de milioane lei, din care circa 75% sunt creanțe neîncasate, deținute împotriva companiilor de stat." si tot Statul.."din partea României" prin anularea si neincasarea unor datorii si un ajutor în valoare de cel puțin 570 de milioane de euro ..vine si sprijina CFR Marfa! Unde se tot duc banii astia?.. ca inteleg de Unde vin!.. TOTI DE LA STAT..fie ca este cu plus..sau cu minus.. CFR..nu castiga..bani..este doar cu minus..