Cine poate fi remunerat în cadrul unei asociații de proprietari din Timişoara și care e cadrul legal pentru angajare

Reguli la bloc 2024! A devenit interzis din 1 februarie în toate aceste blocuri

Cotidianul Renașterea bănățeană împreună cu Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA vin în sprijinul timișorenilor care se confruntă cu probleme și nelămuriri în imobilele în care trăiesc. Expertiza unor profesioniști în domeniu poate fi, în acest context, de mare ajutor.

Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA este o organizație non-guvernamentală și apolitică ce apără interesele asociațiilor de proprietari din Timișoara. Scopul organizației este acela de a crește calitatea vieții timișorenilor în condominii.

Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA a fost constituită din dorința de a dezvolta un habitat urban sigur, prosper, civilizat, predictibil și armonios în concordanță cu standardele de urbanizare cele mai avansate și civilizate. Iar acest lucru începe în imobilele în care trăim.

Răspunsuri documentate

De aceea, într-un parteneriat cu Renașterea bănățeană, experții TESLA vor oferi, săptămânal, în fiecare zi de vineri, răspunsuri documentate și bazate pe legislație, la toate problemele care ne vor fi semnalate de cititorii publicației.

Așteptăm să ne contactați și să ne puneți întrebări folosind cele două adrese de e-mail disponibile: [email protected] și [email protected].

Cine poate fi remunerat (plătit) în cadrul unei asociații de proprietari și care e cadrul legal pentru angajare

Timișorenii au fost curioși să afle ce prevede legea cu privier la angajarea unor anumite personae în cadrul asociațiilor de proprietari. Deși, în general, președintele asociațiației și membrii comitetului nu sunt plătiți, legea permite și salarizarea lor.

„Președintele asociației de proprietari, membrii comitetului executiv, respectiv cenzorul pot fi remunerați pe baza unui contract unui contract de mandate, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor, consemnată în procesul-verbal de ședință. Contractul de mandat este reglementat de Codul Civil – Cap.IX ( de la art. 2.009).

De reținut, este faptul că în situația în care părțile nu au prevăzut un termen, contractul de mandat încetează în 3 ani de la încheierea lui, conform prevederilor Codului Civil. Chiar și Legea 196/2018 este prevede ca durata unui mandat să nu fie mai mare de 4 ani”, explică, pentru Renașterea bănățeană, ing. ec. jr. Marius Amzulescu, vicepreședintele Federației TESLA.

Pe de altă parte, administratorii sunt angajați pe bază de contract individual de muncă sau contract de prestării servicii (de antrepriză), cu respectarea predeverilor legale în vigoare, după fiecare caz în parte. Contractul de antrepriză este reglementat conform art. 1851 din Codul Civil, iar contractual individual de muncă intră sub incidența Codului Muncii – Legea 53/2003.

CITEŞTE ŞI: Lumea medicală din Timișoara este mai săracă. Doctorul Ovidiu Burlacu a plecat dintre noi, fulgerător

„În plus, activitățile cu caracter ocazional pot fi exercitate de către zilieri, conform Legii 52/2011. Asociația de proprietari poate angaja zilieri, persoane fizice, cetățeni români sau străini, care să desfășoare activități necalificate de întreținere și curățenie, cu caracter ocazional”, a mai declarat ing. ec. jr. Marius Amzulescu, vicepreședintele Federației TESLA.

Pentru a găsi și alte răspunsuri legale, de la specialiști, în legătură cu problemele și neclaritățile cu care vă confruntați în asociațiile de proprietari în care locuiți, nu ezitați să ne contactați folosind cele două adrese de e-mail disponibile: [email protected] și [email protected].

Foto: Adrian Pîclişan


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *