Capitala Banatului atentează la faima Caracalului. La Timișoara, investițiile fără cap sunt concurate de cele lăsate în beznă

În urmă cu vreo zece zile, în stilu-i deja cunoscut, primarul Nicolae Robu trântea, pe pagina personală de Facebook, o listă cu investițiile finalizate în toamna anului trecut, numărate bob cu bob, 25 în total.

Lista cu pricina a fost disecată, la momentul respectiv, în mass-media, au apărut și opinii prin care s-au contestat, punctual, unele „finalizări”, însă edilul-șef al orașului n-a pus la suflet aceste observații, explicându-le printr-o pretinsă rea-voință a jurnaliștilor.

OK, să admitem că noi, jurnaliștii, suntem subiectivi și ni s-a pus pata pe un primar cum altul Timișoara n-a avut, de la soare te poți uita, dar la dumnealui ba… Ce ne facem, însă, cu acei timișoreni, ne-jurnaliști, care contestă, la fel de vehement, unele dintre „realizărili” primarului?! Și ei sunt plătiți tot de adversarii politici ai domnului Robu?

Finalizările și performanțele primarului, sub lupa timișorenilor

Pe lista mai sus menționată, la poziția 3, scrie așa: „Amenajare două sensuri giratorii, parcare, piste de bicicletă, trotuare şi carosabil Calea Buziaşului”. Este vorba de zona dintre linia de tramvai 4 și clădirea firmei Continental Automotive (a nu se confunda cu Continental Anvelope, din același concern, situată lângă Pădurea Verde).

fara stalpi

De la linia de tramvai până la Continental Automotive, reabilitarea zonei n-a luat în calcul și montarea unor stâlpi de iluminat public

 

Dacă onor primarul urbei nu ne anunța cu atâta emfază că este vorba de FINALIZĂRI și de PERFORMANȚĂ („dacă apreciați performanța, clicuiți like”, ne recomanda, folosind majuscule, domnul Robu), atunci probabil că reacția unui timișorean, pe care o vom prezenta în continuare, nu ne-ar fi atras atenția, socotind-o doar o critică în plus a actualei administrații locale. Așa însă, dacă vorbim de „finalizare” și „performanță”, haideți să vedem cum s-au finalizat lucrările în cazul obiectivului cu numărul 3 de pe lista lui Nicolae Robu și cât de performante au fost ele…

Am preluat pasajul care urmează de pe o pagină de internet dedicată comunicării între o serie de primari din întreaga țară și cetățenii din orașele respective, www.domnuleprimar.ro, postarea respectivă aparținând timișoreanului A.T. și fiind făcută în urmă cu câteva zile:

„Alo!… primăria!!!… unde e iluminatul public din zona Buziașului, din zona parcării/trotuarelor nou create… parcare, trotuare noi și… beznă totală! În secolul 21 se mai fac străzi și trotuare fără să fie prevăzute cu stâlpi de iluminat stradal. Am văzut că deja au început spargerile de mașini în parcarea nouă. Cine naiba a proiectat zona și n-a prevăzut stâlpi de iluminat public în zonă? Apropo, rămășițele materialelor de construcții le găsiți pe spațiul viran creat între parcarea nouă și clădirea Interoptik… mormane de nisip, borduri… toate aruncate la nimereală… printre copacii nou plantați… ce mai, România, țară bananieră!!! Vă rog, dacă tot ați modernizat o zonă, mai întâi de toate… realizați iluminatul public!!! Chiar se circulă în zonă, cu mașina, dar și pe bicicletă și se mai merge și pe jos, că de, s-au făcut trotuare (din pavaj, prost executat). Apropo, prea multe locuri de parcare pentru persoane cu handicap, oare s-a interesat cineva câte mașini modificate pentru persoanele cu handicap există în județ? Oare de ce stau zilnic toate libere, iar mașinile pe trotuare, pe unde apucă???… Oare de ce s-a construit loc pentru biciclete… în întunericul ăla? Păi la câți hoți de biciclete sunt în orașul ăsta, cine naiba și-ar lăsa bicicletele acolo, când și din parcarea Continental s-au furat, cu toate că sunt camere de supraveghere. Cât despre sensul giratoriu făcut la intersecția cu strada Siemens nr. 1, la capătul parcării, e total neadecvat, putând fi folosit doar de mașinile mici, camioanele urcându-se de fiecare dată cu roțile din spate pe pavajul de <biscuiți> din centrul sensului… Să se impute proiectantului greșeala de proiectare… poate nu știți, dar o firmă care are și producție, are nevoie și de camioane pentru a se aproviziona, iar culmea, acestea trebuie să treacă prin acest sens giratoriu, prea mic făcut pentru mașini așa mari!!! Chiar nu putem depăși această condiție de… țară de lumea a treia? Totuși suntem țară europeană!”.

Parcare în beznă

Am mers, luni, la fața locului ca să vedem dacă și ce anume se confirmă din apelul revoltat al timișoreanului respectiv, constatând că omul n-a exagerat cu nimic. Într-adevăr, incredibil, dar adevărat, de-a lungul și de-a latul porțiunii reabilitate de primărie, între linia de tramvai și firma Continental Automotive, nu există nici un stâlp de iluminat stradal!

iluminat continental

În schimb, clădirea în care funcționează concernul german este permanent sub reflectoare…

 

Sigur, e posibil ca, într-un viitor mai mult sau mai puțin îndepărtat, să apară și acești stâlpi, dar atunci nu mai putem vorbi de un obiectiv finalizat, ci în curs de finalizare, nu-i așa? Sau, vorba concetățeanului nostru, un proiect realizat în secolul 21 poate exclude iluminatul public?! În cazul ăsta, la ceas de seară, spărgătorii de mașini își pot face liniștiți de cap în parcarea nou realizată…

Și, pentru că am ajuns la parcare, am constatat și că sesizarea cu privire la excesul de locuri rezervate persoanelor cu handicap se confirmă: sunt două perimetre rezervate acestor persoane, în ambele capete ale parcării și în fiecare dintre acestea pot intra circa 14-15 mașini, adică vreo 30 în total. Și, într-adevăr, unul dintre aceste spații era aproape gol, iar în celălalt mai puteau intra vreo patru mașini, asta în timp ce multe alte mașini erau parcate pe trotuare.

masini pe trotuar   parcare handicap

Zeci de mașini pe trotuar…        … în timp ce spațiile rezervate persoanelor                                                                cu handicap sunt aproape goale

 

Există, de asemenea, în interiorul parcării, un spațiu generos destinat bicicletelor, încă… nefinalizat (!), dar, din nou, timișoreanul de mai sus are dreptate: cine să-și lase bicicletele acolo, când, pe întunericul ăla, se sparg și mașinile?! Mai spunea domnul A.T. și de spațiul viran plin de materiale de construcții, există și acela, însă stratul subțire de zăpadă care s-a așternut zilele astea a mascat „deranjul”…

Deranj în sensul giratoriu

Cât despre sensul giratoriu menționat, care ar da de furcă tirurilor, ai căror șoferi sunt obligați să se urce „cu roțile din spate pe pavajul de <biscuiți> din centrul sensului…”, din nou, așa este: acel pavaj este deja distrus pe o porțiune însemnată, imaginile surprinse la fața locului fiind elocvente…

sens giratoriu

Proaspăt construit, sensul giratoriu din capătul parcării are deja o porțiune distrusă

 

Să ne înțelegem: suntem de acord că numai cine nu muncește nu greșește, doar că, în acest caz, mare atenție la proprietatea termenilor, atunci când ne lăudăm cu „finalizări” și „performanță”…

Lumini stinse (și) în Zona Soarelui

Spuneam mai sus că, fără a fi jurnaliști, mulți timișoreni reproșează aceleași lucruri primarului: cea mai recentă postare pe site-ul www.domnuleprimar.ro, secțiunea rezervată Primăriei Timișoara, este cea făcută de doamna A.D., care vine ca o completare la cea a domnului A.T.:

„Beznă totală și în Zona Soarelui, iluminatul public lipsește cel puțin o dată pe săptămână în partea dinspre Rebreanu. Nu se vede absolut nimic, noroc cu mașinile care mai trec sau cu lumina de la școala 30. Sper să se rezolve problema asta, durează de cel puțin un an. E OK să avem și fântână arteziană, și metrou, dar atât timp cât mai avem străzi de pământ, fără utilități și beznă în Timișoara, poate primăria ar trebui să își restabilească prioritățile”.

Orice comentariu este de prisos…


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Capitala Banatului atentează la faima Caracalului. La Timișoara, investițiile fără cap sunt concurate de cele lăsate în beznă

  1. Locurile de parcare pentru persoanele cu handicap nu sunt doar pentru cele cu handicap locomotor. Aceasta neintelegere, indobitoceste comentariile unora.

    Exista mai multe categorii de persoane cu handicap care beneficiaza de acest lucru firesc, de altfel, si in alte tari civilizate.

Lasă un răspuns