Bugetarii au făcut valuri la mare. Din păcate, serviciile lasă încă de dorit

Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor a lansat "Comandamentul Sezon Estival 2023"

Vara este pe sfârşite, concediile s-au cam încheiat, iar cei care s-au întors de la mare sau de la munte povestesc cum a fost vacanţa din acest an.

Concomitent, şi agenţiile de turism îşi fac un bilanţ al vânzărilor din sezonul estival, comparând situaţia actuală cu cea din anii precedenţi.

CITEȘTE ȘI: Cazul bizar al tinerei cu mâinile legate, care sună la uși în toiul nopții, apoi se face nevăzută

Ca o primă concluzie, se poate spune că a fost un an bun pentru hotelieri şi pentru toţi cei implicaţi în activitatea turistică, începând cu agenţii, firme de transport şi alte companii având ca profil şi activitatea turistică.
premii renasterea septembrie
În ciuda refrenului cu care ne-am obişnuit în ultima vreme, cum că românii sunt sărăci şi nu îşi permit prea multe lucruri, s-a simţit o creştere spectaculoasă în ceea ce priveşte cererea de bilete de odihnă în această vară.

CITEȘTE ȘI: Spiritul civic încă are câștig de cauză, la Timișoara

Ca de obicei, cele mai multe solicitări au fost pentru vacanţe la mare şi, ca o mare noutate, au fost foarte multe persoane care au ales litoralul românesc.

CITEȘTE ȘI: Atac cu pistolul asupra unui tren care circula pe ruta Reşiţa – Timişoara. Oamenii s-au aruncat panicaţi pe jos

Explicaţia este foarte simplă: în acest an, angajaţii din sistemul bugetar au primit vouchere de vacanţă, în valoare de 1.450 de lei.

CITEȘTE ȘI: Elena Udrea, pictorial într-o revistă. Cum arată însărcinată

Acestea nu puteau fi consumate decât în staţiunile româneşti, nefiind valabile în înstrăinate.

„Am avut clienţi care spuneau că nu au mai fost de mult timp într-un concediu şi nici nu erau atât de nerăbdători, dar pentru că au primit acele tichete, au decis, totuşi, să meargă într-o staţiune.

Cei mai mulţi au ales marea”, spune un agent de turism.

CITEȘTE ȘI: Semnal de alarmă: România se cutremură! După pesta porcină, ”tuta absoluta” face ravagii

Datorită tichetelor de vacanţă, au fost destul de solicitate şi staţiunile din sudul litoralului românesc (Neptun, Jupiter, Venus, Saturn şi Mangalia), care erau într-un picaj continuu.

Se pare că aceste vouchere au reprezentat un prim ajutor de relansare a turismului românesc, însă mai sunt mulţi paşi de făcut.

Multe hoteluri din sudul litoralului sunt lăsate în paragină, investiţiile în infrastructura rutieră continuă să se lase aşteptate, iar serviciile nu se ridică la pretenţiile avute de o bună parte a clienţilor.

La această situaţie neplăcută contribuie şi criza de forţă de muncă din România, care se resimte puternic şi pe litoral.

Majoritatea ospătarilor, barmanilor, cameristelor şi bucătarilor sunt adolescenţi sau tineri de cel mult 25 de ani.

Cea mai mare parte a acestora nu deţin calificarea necesară, având, în cel mai fericit caz, un instructaj de câteva zile.

De aici au descurs şi nemulţumirile multor clienţi, dezamăgiţi de calitatea serviciilor oferite.

În schimb, ca un fapt pozitiv, preţurile nu mai sunt atât de ridicate, dimpotrivă, mâncarea şi băutura în locaţiile pentru clienţii din clasa de mijloc sunt mai ieftine decât cele practicate de unităţile din Timişoara.

Dacă tichetele de vacanţă au venit ca o mănuşă pentru anumite firme din industria turistică, au existat şi categorii care au fost dezavantajate de introducerea acestora.

Cel mai mult de suferit au avut cei care ofereau spaţii de cazare pe litoral, aşa-numiţii „particulari”, unde nu se puteau utiliza vocuherele de vacanţă.

Cum o bună parte a clienţilor s-au îndreptat spre hoteluri, „particularii” au coborât serios preţurile, o cameră ajungând chiar şi la 100 de lei pe noapte.

În ciuda creşeterii cererii pentru piaţa internă, nu se poate spune că a scăzut interesul pentru staţiunile din afara ţării.

Există o categorie importantă de turişti români care preferă locaţii externe şi nu par deloc tentaţi să renunţe la astfel de preferinţe.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Bugetarii au făcut valuri la mare. Din păcate, serviciile lasă încă de dorit

  1. Bugetarii lasă de dorit, ca inteligență… au primit șpaga în vouchere de 1450 lei – și s-au îngrămădit, ca cretinii, ca gândacii de bucătărie – peste tot, imediat ce au primit șpaga… Am și eu un card, cu 1450 lei… aceeași șpagă… Sunt un gândac mai eficient – o să-l folosesc cu randament maxim, mai am un an… 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *