Bicicliștii timișoreni, invizibili pentru administrația locală. Ei pregătesc un protest pentru a fi văzuți și auziți

Nici nu s-a inaugurat Pasajul Popa Șapcă că acesta a și trezit nemulțumirea unor timișoreni.

Bicicliștii din urbe pregătesc, astăzi, începând cu ora 18, un protest pe strada Popa Șapcă.

Ei sunt nemulțumiți de modul în care a fost împărțită porțiunea pentru biciclete și pentru pietoni.

De fapt, este vorba despre o zonă comună, pe care acești participanți la trafic trebuie să o împartă… amiabil.

”Administrația locală din Timișoara în continuare nu consideră că bicicleta este un mijloc de transport.

Luni, de la ora 18, ne adunăm pe Strada Popa Șapcă.

Constant ni se promite că infrastructura velo este pe lista de priorități, dar în practică bicicliștii sunt inghesuiți pe un troturar de 2 metri într-o zonă unde carosabilul putea să ne acomodeze cu brio pe toți.

Nu, nu contăm pentru administrația locală!
Este nevoie să ne facem văzuți și auziți – ne vedem luni, de la ora 18 pe Popa Șapcă în număr cât mai mare”, transmit reprezentanții comunității bicicliștilor.

”Acum 10 ani Verde pentru Biciclete s-a născut din dorința de a populariza mersul pe bicicletă și a contribuit la creșterea unei Comunități a Bicicliștilor care acum cere egalitate în trafic!

Acestă realitate perfect firească pentru restul orașelor europene este din păcate atacată de către actuala administrație locală care, în ciuda dialogului și a colaborării promise, ignoră promisiunile făcute comunității noastre și rămâne închistată în proiecte de infrastructură care favorizează automobilul și transportul poluant în Timișoara.

Prioritizarea traficului auto în detrimentul transportului public, al transportului velo și al tranzitelor pietonale reprezintă o eroare strategică majoră și o deviere abruptă de la bunele practici europene. Administrațiile vizionare și responsabile creează spații publice nepoluate, prietenoase cu oamenii și pregătesc orașele pentru viitoarele generații, nu pentru următorul ciclu electoral! Momirea șoferilor cu adăugarea de noi benzi auto nu rezolvă problema traficului din Timișoara, ci o agravează profund și o pasează generației viitoare.

Verde pentru Biciclete ramane de partea Comunitatii Biciclistilor si ne declaram profund indignati de actuala lucrare de la Pasajul Popa Sapca care creeaza conflicte de mobilitate evidente între biciclisti, pietoni, copii și persoane cu handicap.

Este nedrept modul în care liderii administrației locale aleg să împartă cetățenii orașului în tabere – este un război fictiv. Adevărul este că ne dorim cu toții să ajungem din punctul A în punctul B în cel mai rapid și sustenabil mod posibil.

Bicicleta nu mai este de mult un instrument de recreație, bicicleta este un vehicul – pentru mulți dintre noi este o necesitate, cerem egalitate și respect!”, spun reprezentanții Verde pentru Biciclete.

La rândul său, primarul Timișoarei, Nicolae Robu, explică deciziile luate la realizarea acestui pasaj:

”SALUT EXIGENȚA LA COTE ÎNALTE A CETĂȚENILOR ORAȘULUI NOSTRU!
ORICINE TREBUIE SĂ-ȘI DOREASCĂ AȘA CEVA!

Aflu că ceea ce va reprezenta o bucurie pentru 60.000 de șoferi pe zi -noul pasaj Popa Șapcă, nou 100%!- și amenajările conexe, “îi nemulțumește profund pe bicicliști”.

Să fiu corect înțeles: eu sunt alături de bicicliști în doleanța lor legitimă de a avea piste dedicate cât mai bune și cât mai multe, cum sunt alături de toți ceilalți cetățeni ai orașului, fiecare categorie cu propriile doleanțe, la fel de legitime și ele. În tot și-n toate, însă, trebuie să prevaleze rațiunea. Punctual: ecartul stradal al străzii Popa Șapcă este un dat, el e atâta cât e și pe el trebuie să ne pliem! Eu cred că, în condițiile date, oricine ar fi realizat ce am realizat și noi: 4 benzi auto, locuri de parcare, aliniamente de copaci și o pistă bifuncțională, în regim “space sharing” -alee pietonală+pistă de biciclete. Adresez întrebările:

1. Ar fi renunțat cineva la vreuna din cele 4 benzi auto?

2. Ar fi renunțat cineva la locurile de parcare și-așa departe de a fi suficiente?

3. Ar fi renunțat cineva la aliniamentele de copaci cu verdeața conexă?

4. Ar fi renunțat cineva fie la aleea pietonală, fie la pista de biciclete?

Presupun că răspunsul oricui este NU la toate cele 4 întrebări. Și-atunci, inevitabil, bicicliștii și pietonii trebuie să partajeze spațiul de 1.80-2.00 m, civilizat, respectându-se reciproc.

Lucru deloc greu, câtă vreme fluxul pietonal în zonă este unul de nivel scăzut, chiar foarte scăzut.

Adăugăm, marți -facem tot posibilul să se întâmple marți- o nouă mare realizare a orașului nostru și facem, cu ea, un nou mare salt în modernitatea, funcționalitatea și frumusețea lui!

Iar în 5 ani, când sutele de castani plantați pe cele două aliniamente vor fi mari, sunt convins că și cei ce acum înjură vor admira această stradă -acest bulevard, de fapt!- și vor fi mândri că orașul lor are așa ceva!”

Foto: Facebook/Biciclisti pe Popa Sapca


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns