Angajări cu „cântec” la cea mai mare vamă din vestul țării

vama 11

Deşi angajările „cu dedicaţie” la DRDP Timişoara s-au lăsat cu sunet de cătuşe pentru pesedişti, se pare că vechile obiceiuri dispar greu.

„Din păcate, se pare că «puterea exemplului» nu a funcționat la DRDP Timișoara, iar abuzurile și corupția continuă în cadrul instituției.

Cei care sunt în prezent la conducerea instituției sunt la fel de corupți sau poate chiar mai corupți decât cei dinainte.

Organele abilitate ale statului ar trebui să se autosesizeze cât mai repede, întrucât starea de fapt se acutizează pe zi ce trece, iar concursurile de angajări pe posturi sunt măsluite, se fac pe pile, pe bani sau interese.

Degeaba au fost luati cu duba, Ispravnic & Co., metehnele au rămas aceleași sau poate chiar mai rău”, este acuza gravă lansată de un angajat al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, sub păstrarea anonimatului.

Angajatul respectiv spune că, deşi au „picat” cei consideraţi şpăgari şi care ofereau posturi contra unor sume de bani, ori în funcţie de pilele din instituţie, nici noua conducere nu se dezice de astfel de angajări. Iar exemplul este cel al unui controlor care a câştigat un concurs pentru ca, după o scurtă perioadă de timp, să fie numit inginer.

Din controlor de trafic a ajuns direct inginer la DRDP. Cum? Instituţia are o variantă şi prezintă unele articole de lege. Pe la colţuri se vorbeşte, însă, de o relaţie între controlorul-inginer şi unul dintre şefii din DRDP. Dar să vedem despre ce este vorba.

În luna iunie a acestui an au fost organizate concursuri pentru mai multe posturi de controlori de trafic la vămile din vestul ţării, aflate în aria de competenţă a DRDP Timişoara. Pentru Agenţia de Control şi Încasare Nădlac II, de pe autostradă, a fost scos la concurs un singur post, iar candidatul trebuia să aibă studii superioare.

Zece candidaţi s-au înscris pentru acest post, iar câştigător a fost stabilit ca fiind Dan-Sorin Sorescu. Nimic suspect până aici. Semnele mari de întrebare au apărut în momentul în care, după numai trei luni de la angajare, Sorescu a fost mutat de pe frontieră în birourile comode de la sediul DRDP.

Sorescu, din simplu controlor de trafic, a devenit inginer în cadrul Serviciului ACI de la DRDP Timişoara. Practic, în numai trei luni de zile, proaspătul controlor a sărit peste o mulţime de trepte ierarhice, ajungând inginer, totul în baza unei decizii semnate de Horaţiu Simion, directorul interimar al Regionalei de la Timişoara.

Cine este şeful Serviciului ACI din cadrul DRDP Timişoara? Cosmin Cîrdu, care, potrivit surselor noastre, ar fi în relaţie apropiată cu controlorul devenit inginer.

Acest post de inginer nu a fost scos la concurs, conform legislației în vigoare. Un asemenea abuz nu l-a făcut nici măcar Ispravnic (n.r. Cristian Ispravnic, fost director al DRDP, în prezent trimis în judecată pentru fapte de corupţie).

Inclusiv exprimarea menționată în cadrul deciziei este de noaptea minții: trece din funcţia de controlor trafic în funcţia de inginer. Cum adică trece? Un examen nu se mai susţine?”, se întreabă angajatul DRDP care ne-a furnizat informaţiile.

Spun că e legal

Interpelaţi pe marginea acestor acuzaţii, reprezentanţii DRDP Timişoara spun că totul s-a făcut legal. „Referitor la baza legală prin care a fost decisă mutarea domnului Dan-Sorin Sorescu la DRDP Timişoara, vă informăm că acesta a fost delegat la DRDP Timişoara-Serviciul ACI din cauza lipsei de personal din cadrul acestei structuri, aşa cum rezultă din referatul Serviciului ACI.

Domnul Dan-Sorin Sorescu a fost propus spre delegare şi a fost delegat 60 de zile în cadrul Serviciului ACI, în conformitate cu prevederile (…) Legii 53/2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu Contractul Colectiv de Muncă 301/25.09.2019 al CNAIR SA.

Referitor la necesitatea organizării unui concurs pentru postul de inginer, vă informăm că nu s-a impus acest lucru deoarece schimbarea funcţiei domnului Dan-Sorin Sorescu nu a fost o promovare (postul de controlor trafic cu studii superioare şi cel de inginer fiind în aceeaşi grilă de salarizare).

Având în vedere cele anterior menţionate, schimbarea locului de muncă şi a funcţiei domnului Dan-Sorin Sorescu din funcţia de controlor trafic în cadrul ACI Nădlac II, în funcţia de inginer în cadrul Serviciului ACI/DRDP Timişoara s-a făcut în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi CCM, domnul Dan-Sorin Sorescu îndeplinind şi condiţiile de studii cu privire la ocuparea acestui post”, ni se arată într-un răspuns semnat de directorul DRDP Timişoara, Horaţiu Simion.

Personal puţin

Mutarea lui Sorescu la sediul central al DRDP Timişoara este cu atât mai ciudată, cu cât la Agenţia de Control şi Încasare Nădlac II este pe deficit de personal. Sub protecţia anonimatului, ni s-a transmis că la Nădlac sunt trimişi controlori de trafic de la frontierele Lunva, Jimbolia, Cenad, Valcani sau Moraviţa pentru a putea completa turele. Iar aceşti controlori sunt plătiţi suplimentar de către DRDP.

Numărul de controlori de trafic angajaţi la data prezentei pot să asigure funcţionarea normală a activităţii, dar, din cauza numărului nejustificat de mare a concediilor medicale şi a cererilor de zile libere, în această perioadă pot să apară deficienţe în desfăşurarea activităţii.

Pentru a evita aceste probleme, conducerea DRDP Timişoara a dispus delegarea de controlori de trafic din alte puncte de frontieră, unele din acestea având activitatea suspendată”, ne-au mai spus reprezentanţii DRDP.

Foto: A.G.

aradon

 

 

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *