Amenzi pentru publicitate. Reclamele la TM 2023 nu au autorizație

Amenzi pentru publicitate. Reclamele la TM 2023 nu au autorizație

Amenzi pentru publicitate. Reclamele la TM 2023 nu au autorizație.

Poliția Locală a trecut la acțiune atât în ceea ce privește pedalarea în zonele pietonale dar și în problema amplasării de bannere publicitare pe clădiri.

Dacă în cazul bicicliștilor s-au dat avertismente doar verbale și scrise, în cazul bannerelor publicitare s-au dat 78 de amenzi. Una dintre ele vizează chiar două reclame la evenimentul “Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023”.

CITEȘTE ȘI: Recuperare miraculoasă la Timișoara. A scăpat ca prin minune după o lună la ATI

Acțiunea a demarat în urma scandalului public generat de amplasarea unui banner de mari dimensiuni pe fațada unei clădiri din Piața Operei – o reclamă la angajarea de personal pentru o cunoscută firmă suedeză ce comercializează mobilier.

“Polițiștii locali din cadrul Serviciului Disciplina în Construcții și Afișaj Stradal au organizat, în ultimele două săptămâni, o amplă acțiune de verificare a modului în care se respect legislația referitoare la amplasarea sistemelor publicitare în oraș. Astfel, au fost constatate nereguli în ceea ce privește modul în care sunt amplasate sistemele publicitare în tot orașul, atât în ceea ce privește amplasarea bannerelor, meshurilor și panourilor publicitare de mari dimensiuni pentru care nu exista documentația necesară amplasării lor, cât și în cazul unor clădiri pe care s-a permis amplasarea de astfel de meshuri publicitare pe fațadele și pe schelele pentru reabilitare a clădirilor de către proprietarii suporturilor de publicitate fără a deține autorizație emisă de Primăria Municipiului Timișoara. Au fost aplicate sancțiuni contravenționale firmelor de publicitate, asociațiilor de proprietari, cât și unor proprietari de imobile individuale, conform Legii 185/2013 și HCL 160/2009. Cele 78 de sancțiuni aplicate au valoarea de 1000 și 10.000 lei fiecare, însumând 546.000 lei”, au comunicat reprezentanții Poliției Locale Timișoara.

Interesant este că două dintre bannerele pentru care s-au dat amenzi, fac reclamă evenimentului Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023”. Este vorba despre două mash-uri imense, care acoperă în întregime fațada Palatului Dauerbach, din Piața Victoriei. Mesajele nu se referă la vreun anunț de angajare ci fac reclamă Capitalei Culturale, prin mesajele “Drumurile culturii europene se întâlnesc la Timișoara”, sponsor fiind un lanț de farmacii, și “2023 Ai ajuns la locul potrivit – Timișoara European Capital of Culture”. Beneficiarii direcți ai celor două reclame sunt municipalitatea timișoreană, firmele sponsor și Asociaţia Timişoara Capitală Culturală Europeană. Culmea este că exact aceste bannere care fac reclama orașului și celui mai mare eveniment cultural de după 1989, nu au autorizație, fapt pentru care Poliția Locală a aplicat sancțiuni atât firmei de publicitate, cât și asociației de proprietari, conform Legii 185/2013 și a HCL 160/2009.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *