Abuzuri și minciuni cu epoleți: șeful jandarmilor timișeni, colonelul Slev, a ordonat, pe șest, distrugerea unui drum agricol

Abuzuri și minciuni cu epoleți: șeful jandarmilor timișeni, colonelul Slev, a ordonat, pe șest, distrugerea unui drum agricol

Timișorenii care locuiesc în cartierul Ronaț, pe străzile aflate după magistrala de cale ferată (Păstorilor, Comoarei, Mărginenilor, Liliacului), au un acces îngreunat (din cauza barierelor și manevrelor feroviare) înspre și dinspre oraș. De mai mulți ani, ei au avut varianta unui drum agricol care a permis legătura și circulația de pe Strada Păstorilor pe Strada Carpenului, pe acest traseu circulând sute de mașini în perioada modernizării Pasajului Jiul, inclusiv mașini de intervenție ale pompierilor la incendiile de vegetație din zonă.

 

Primul asalt, în 2020

Problemele oamenilor din acea parte a Ronațului au început în anul pandemic 2020, când circulația pe drumul agricol care se învecinează cu subunitatea de jandarmi din zonă l-a deranjat brusc pe șeful Inspectoratului de Jandarmi Timiș, colonelul Nicolae Slev. Deschidem o paranteză. În dreptul gardului subunității, în vecinătatea unor terenuri agricole, se afla, pe vremuri, un canal, secat între timp, în care locuitorii din zonă au introdus un tub de beton, pe care l-au acoperit cu pietriș și pământ, astfel încât să se poată circula. Foarte important: acest drum este amplasat practic pe terenuri agricole private, ale căror proprietari au permis locuitorilor din zonă să-l folosească.

 

Prinși în flagrant, jandarmii au refăcut drumul

Doar că, într-o bună zi, localnicii s-au trezit că un excavator a săpat o groapă în fața gardului împrejmuitor al subunității de jandarmi, sub îndrumarea unui subofițer. Fără nici un document legal, evident, ci așa, pe șest, ca hoții, dar nu noaptea, ci ziua. Prezența promptă a oamenilor din zonă la fața locului a stopat acțiunea ilegală ordonată de colonelul Slev, gropile care făceau impracticabil drumul fiind astupate.

 

Un nou atac

După o perioadă în care drumul a rămas funcțional, în septembrie 2021, șeful inspectoratului de jandarmi a ordonat un nou atac asupra drumului agricol, în porțiunea din proximitatea gardului subunității, o groapă mare apărând iarăși pe neașteptate. Localnicii s-au mobilizat și au astupat groapa, însă colonelul Slev nu s-a lăsat, astfel că, după câteva zile, la comanda acestuia, în zona de lângă gardul subunității, a fost extras tubul de beton și s-a săpat canalul, astfel că circulația a fost, din nou, blocată. De această dată, oamenilor revoltați li s-a transmis că excavarea a fost asumată de către Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF), care ar fi administratorul acelui drum agricol.

 

Departe de urechile oamenilor

Ilie Tipa, unul dintre locuitorii din zonă afectați de acțiunile ilegale ordonate de colonelul Slev, ne-a contactat și ne-a povestit toate amănuntele descrise mai sus, extrem de supărat din cauza manevrelor la care a recurs șeful inspectoratului de jandarmi pentru a-și asigura “liniștea”.

Pentru că, în fond, susține domnul Tipa, această distrugere a drumului agricol se explică prin faptul că, în timpul pandemiei, petrecerile au fost interzise, doar că interdicția n-a fost valabilă și în incinta subunității de jandarmi, iar „zgomotele de fond” care răzbăteau dincolo de gard îi puteau da de gol pe petrecăreți. Așa, distrugând drumul și oprind circulația prin dreptul gardului subunității de jandarmi, colonelul Nicolae Slev și-a asigurat liniștea de care avea nevoie.

 

Eu sunt mic, nu știu nimic / Tata-n pod belește oaia

După acțiunile ilegale din toamna trecută, l-am contactat pe purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Jandarmi Timiș, plutonierul major Remus Mezinca, solicitându-i să îi transmită colonelului Nicolae Slev următoarele întrebări:

“Își asumă săparea unei gropi în mijlocul drumului agricol paralel cu gardul subunității din Ronaț? Din ce cauză a procedat astfel? În baza cărei prevederi legale a ordonat distrugerea drumului?”.

Răspunsul colonelului Slev, venit prin intermediul aceluiași purtător de cuvânt: “Nu ne asumăm excavația respectivă, nu este făcută de noi, nu știm de către cine. Într-adevăr și noi acum am văzut, dar despre situația asta – cine, ce și cum – nu știm nimic, nu avem nici o treabă cu ce s-a întâmplat acolo”. Cu alte cuvinte, nici usturoi n-au mâncat colonelul Slev și oamenii lui, nici gura nu le miroase…

CITEȘTE ȘI: În plin ger, Fritz minte de îngheață apele: concursul suspendat de tribunal nu a avut avizul ANFP, așa cum susține primarul!

 

Minciuna are picioare scurte

Zilele trecute l-am contactat și pe Florian Cojocinescu, director ANIF Timișoara, care ne-a declarat: “Era un podeț ilegal, fără acordul și acceptul ANIF. Eu le-am spus oamenilor să obțină acceptul și acordul ANIF-ului și pot să facă un podeț, dacă sunt interesați”.

Am lăsat la o parte faptul că nu era vorba de nici un podeț, ci de un drum în toată regula, și am continuat dialogul:

V-au sesizat jandarmii situația?

– A fost o sesizare a unității de jandarmi că au probleme, le staționează apa, nu are scurgere pe canal. Colegul meu, inspectorul de zonă, a fost la fața locului și a asistat la acea lucrare care a fost efectuată.

Și utilajele au fost ale ANIF?

– Nu, ANIF nu are utilaje… Cu ajutorul unității de jandarmi, ei au intervenit acolo, fiind problema lor, unde le staționa apa. Noi neavând utilaje, ei s-au oferit și au intervenit acolo…

Păi de unde avea inspectoratul utilaje?

– Nu știu, ei așa au zis, că au un utilaj acolo…

Păi atunci de ce v-au mai solicitat dumneavoastră intervenția, dacă tot aveau ei utilaje?

– Noi suntem administratorii acelui canal.

Adică ei v-au cerut acordul ca să rezolve problema.

– Da.

Este surprinzător ceea ce-mi spuneți, pentru că am vorbit și cu Inspectoratul de Jandarmi, care mi-a comunicat că ei nu știu cine a intervenit acolo…

– Am înțeles… O să discut și eu cu ei și o să vedem…

OK. Dar tot n-am înțeles ceva: dacă jandarmii spun că ei nu știu despre ce este vorba și cine a distrus podețul, iar dumneavoastră că ei v-au sesizat și au folosit utilajele lor pentru a distruge podețul, înseamnă că cineva nu spune adevărul, ca să folosesc un eufemism…

– Se poate, da, că cineva nu spune adevărul…”.

Alte comentarii sunt inutile.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

19 thoughts on “Abuzuri și minciuni cu epoleți: șeful jandarmilor timișeni, colonelul Slev, a ordonat, pe șest, distrugerea unui drum agricol

  1. Undeva prin luna octombrie treceam cu bicicleta si vazand un jandarm la poarta,l-am intrebat: domnule cand refaceti podetul ? La care am primut raspunsul DOMNULE SA NU MAI TRECETI PE AICI CA NU AVETI VOIE ,OCOLITI PRIN ORAS!!!!  (Deci toate astea pe un teren privat).Nu mai spun ca pe timpul verii se aud manele de la ei poluand tot cartierul Ronat

  2. Au blocat accesul locatarilor la drum, ca sa petreacă în liniște, intimitate institutională. Să refacă drumul, ca pe acolo treceau masinile mari, care acum ne distrug casele.

  3. Locuiesc în Ronaț și va spun că este mult mai bine fără vitanje în zonă. Acel drum folosit în totalitate de către vitanjele  supraîncărcate din care se mai scurgea proaspăt vitanjata fosa  emanând mirosuri ametitoare care să nu intre în oraș foloseau acel drum . Drumul este foarte prost,plin de praf vara ….ce om normal și ar strica mașina pe un asemenea drum? O altă categorie categorie de oameni care foloseau drumul erau cei certați cu legea pentru asta îl putem denumi „drumul hoților ” dl Tipa care este interesul dvs să se circule pe acel „drum”care de fapt este teren agricol  ? Din ce categorie de oameni faceți parte dvs dacă ați ajuns să apelați la ziare în încercarea disperată să  permiteți accesul celor enumerați mai sus pe terenul dvs?Rusine Renașterea bănățeană că promovați altfel de oameni cu articole care tind spre infractionalitate…

    1. Cam pe cine ar trebui să promoveze ziarul? Cumva pe oameni de genul colonelului din articol? 🙂 M-ați pierdut la ultimele cuvinte, în ce fel tinde către infracționalitate articolul meu, la  ce articol din Codul penal îl încadrați? 🙂

    2. Interesant,, domnule Geo” ca desi ati folosit acest drum, acum il criticati. Nu este obligatoriu sa circuli pe acel drum care era de mare folos cetatenilorce locuiesc dupa calea ferata, probabil nu faceti parte din aceasta categorie defavorizata. S-ar parea ca dv. sunteti depasit de situatie. Hotii nu sunt cei care au circulat pe drum, ci cei ce au distrus drumul. Va place cum arata acum, dupa ce a fost intrerupt- plin de gunoaie? Mai bine drumul hotilor, decat plin de gunoaie. De altfel hotii circula pe toate drumurile, inclusiv pe strada pe care locuiti. Oricum, tupeu pe hotii astia sa treaca chiar prin fata jandarmeriei. Hai ca iti da dnul Slev o prima pentru acest comentariu 😂

  4. S-ar parea ca nu sunteti de buna credinta Dl Geo, care sub acoperirea anonimatului debitezi neadevaruri. Drumul hotilor cum il numesti dumneata si pe care ai circulat, te include si pe tine in categoria sus mentionata. Cisternele de la statia de epurare oricum circula la destunatie, dar pt. tine est e important sa nu te deranjeze acest lucru, ci doar pe altii. Nu am nici un interes personal in mentinerea acestui drum dar modul cum s-a procedat dupa cu distrugerea lui nu este corect si nici legal.
    Atitudinea ziarului este laudabila pt. ca a raspuns cererilor a zecilor de cetateni afectati care locuiesc dupa calea ferata, pe care dumneata in mod iresponsal sau interesat ii faci hoti. Sa iti fie rusine!!

  5. D-le Geo….sa-ti fie rușine,eu am activitatea în Mehala și locuiesc în partea de sud a orașului…cand era pasajul Jiu în lucru  pt mine era o binecuvântate pt ca trebuia sa ajung în c-lea Sagului…asta nu înseamnă că sunt hot ,sunt plătitor de  taxe…cu ce deranjam dacă treceam pe lângă acea unitate?….am impresia ca aveți un interes aparte sa susțineți tâmpenia asta…dar nu uitați un lucru…jandarmii sunt plătiți din taxele cetatenilor pt a fi în slujba cetatenilor……a ,ca nu s-a spus pana acum ca acolo aveți un fel de refugiu…cu teren de tenis,și alte chestii….chiar credeți ca cei care treceau pe acolo erau interesați de ce chermeze se țineau acolo?….ați vrut sa fiți deștepți…ei bine de acum veți  fi vedete împreună cu mustăciosul  vostru mincinos cu tot…și ca o informație…voi v-ati extins abuziv acolo ….trebuia sa fiți la o distanta de 20 de m de la drum….

    1. Văd că te bagi peste tot nesimtitule si te dai femeie.Nu o mai lauzi pe Ana fufa hartuita. Nam mai plecat militar cum sperai.Nu ma deranjat nimeni gaozarilor.

  6. Îmi aduc aminte din armată ani 90′.Eram tilicar și făceam curățenie după chefurile ofițerilor. Îmi aduc aminte că era o baltă micuță și umbrită, în zona respectivă la care se face referire în articol, o zonă de grătare, două bucătării și un loc unde se putea sta vara și o sală destul de mărisoară pentru iarnă. Atunci era ceva super aranjat și cred că se țineau chefuri de pomină. 

  7. Dl Tipa sunt mai importante rafuielile dvs personale decât liniștea și aerul curat al celor care locuiesc în Ronaț , nu mai vorbiți în numele oamenilor că nu reprezentați pe nimeni decât anumite interese obscure. Ce om normal poate circula pe drumul acela care de fapt te duce nicăieri….pt cei care stau în zonă știu bine ce fel de cazane circulau pe drumul acela!! Ce aberații susți d ta cum poti spune ca nu ai nici un interes din moment ce drumul acela era ” autostrada vidanjelor ” colcaind pline,mai dând pe afară mirosuri pestilentiale pe care noi trebuie să le suportăm…de ce ? Ca vrei tu să te rafuiesti cu jandarmii…fa o dar fara sa ma afecteze pe mine pe cei din zonă și așa avem vara de la stația de epurare destul miros mai vrei să ne aduci vitanjele iar sub nas? Din totdeauna s a circulat peste calea ferată ce tot încercați să insinuati ? Faceți o în nume propriu nu generalizati că nu simte nimeni lipsa vidanjelor….! Reclamangiu ați fost o viață v ati tot războit la ce v a folosit ? Va știe tot Ipj ul cine ați fost ….un amănunt a uitat autorul articolului să precizeze că Dl Tipa a fost polițist și nu unul oarecare unul care era pus pe reclamații care de fapt nu v au ajutat la nimic….lumea v a trimis acolo unde va este locul final de descărcare al vidanjelor

  8. Daca proprietarii terenului au permis utilizarea drumului, care era de real folos locuitorilor din zona si nu numai, de altfel nu este exclus sa fi fost folosit si de unitatea de jandarmi cand a fost nevoie, de ce l-au facut impracticabil??Mda,e mai usor sa distrugi decat sa construiesti.Utilajele respective ar fi putut fi folosite sa faceti drumul mai bun, dar asta e deja…

  9. Dl Tipa sunt mai importante rafuielile dvs personale decât liniștea și aerul curat al celor care locuiesc în Ronaț , nu mai vorbiți în numele oamenilor că nu reprezentați pe nimeni decât anumite interese obscure. Ce om normal poate circula pe drumul acela care de fapt te duce nicăieri….pt cei care stau în zonă știu bine ce fel de cazane circulau pe drumul acela!! Ce aberații susți d ta cum poti spune ca nu ai nici un interes din moment ce drumul acela era ” autostrada vidanjelor ” colcaind pline,mai dând pe afară mirosuri pestilentiale pe care noi trebuie să le suportăm…de ce ? Ca vrei tu să te rafuiesti cu jandarmii…fa o dar fara sa ma afecteze pe mine pe cei din zonă și așa avem vara de la stația de epurare destul miros mai vrei să ne aduci vitanjele iar sub nas? Din totdeauna s a circulat peste calea ferată ce tot încercați să insinuati ? Faceți o în nume propriu nu generalizati că nu simte nimeni lipsa vidanjelor….! Reclamangiu ați fost o viață v ati tot războit la ce v a folosit ? Va știe tot Ipj ul cine ați fost ….un amănunt a uitat autorul articolului să precizeze că Dl Tipa a fost polițist și nu unul oarecare unul care era pus pe reclamații care de fapt nu v au ajutat la nimic….lumea v a trimis acolo unde va este locul final de descărcare al vidanjelor

    1. Cetatene G sau Adrian, care ai impresia ca sub acoperirea anonimatului ma poti denigra: Subiectul este altul, nu denigrarea mea. Te-am identificat dupa „scriitura” si comportamentul tau duplicitar nu ma surprinde. Pacat ca te folosesti de o chestiune de interes publuc pentru a-ti rezolva fristrarile personale. Pentru ca, nu-i asa? Strada nu-i batatura ta proprie, asta nu prea ai inteles. Prin modul in care procedezi, confirmi zicala lui Creanga ca „pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti”. In cazul tau este ultra valabila vorba ca nicio fapta buna nu ramane nepedepsita. Sa iti fie rusine…

  10. Pana sa isi faca de cap ,,jandarii” vedeam zilnic masini cu butelii de aragaz care deserveau tot oamenii din zona Ronat .In zona ( din cauza Caii ferate ) nu exista coloana de gaz,ea oprindu-se la poarta ,,jandarilor” Dar bine ca de acum ,, jandarii ” au intimitate: liber la chefuri si bairam.

  11. Este nevoie ca de aer de acel drum. Ar trebui și asfaltat. Noi, cetățeni din acea zonă a Ronaț-ului avem o singură legătură cu orașul, peste pasajul la nivel cu calea ferată. Când se pun barierele ești blocat. Nu o dată au stat salvările și pompierii la barieră, peste 15-20 de minute. Bariera respectivă se pune la trecerea trenului și la manevrele care se fac în partea asta de Gară. Așa este în schema gării de când s-a montat. Cetățeni care trăiesc în acea zonă știu ce zici și căt stăm uneori la barieră. Acel drum pe lăngă unitatea militară ne mai scăpa de stres. Sper să se refacă și eventual asfalta, pentru a avea o a doua legătură cu orașul. 

  12. Ar trebui încurajat orice demers al unui cetățean de bună-credință, de a aduce plus-valoare confortului localnicilor, prin îmbunătățirea condițiilor de trai! Critica e constructivă, până la urmă, dacă este percepută corect: lipsa de potențial și implicare a cârcotașilor nu poate reprezenta un motiv de a abatere de la scopuri mărețe. Ad libidum, încrederea mulțimii ați câștigat-o prin perseverența în binele comunității, de care ați dat dovadă. Cei care vă înțeleg intențiile, vă apreciază fiecare acțiune și vă sunt un sprijin la fiecare reacțiune!

Lasă un răspuns