Aberație rutieră pe strada primarului Fritz: 42 de stâlpi într-o intersecție secundară

Aberație rutieră pe strada primarului Fritz: 42 de stâlpi într-o intersecție secundară

Aberație rutieră pe strada primarului Fritz: 42 de stâlpi într-o intersecție secundară

Nu mai puțin de 42 de stâlpi de plastic au fost montați la intersecția străzilor Eneas și Cosminului, pentru a crea niște insulițe, al căror sens depășește logica oricărui șofer și chiar a specialiștilor în managementul traficului.

Primarul Dominic Fritz nu a ieșit pe Facebook să se laude cu noua instalație de trafic. Cert este că insulițele create au îngustat carosabilul pe strada Eneas, astfel că pe carosabilul din intersecția celor două străzi cu sens unic și trafic scăzut, de abia se poate strecura un autoturism normal.

Asta în condițiile în care strada, care inițial avea două benzi, este îngustată la maximum, pe stînga fiind o dublă pistă de biciclete iar pe dreapta locuri de parcare pentru mașini.

Ceea ce se poate măsură dar se vede și cu ochiul liber este că mașinile efectiv se strecoară prin “strâmtoarea” Eneas colț cu Cosminului.

Microbuzele trec cu dificultate, cât despre vehicule agabaritice nici nu poate fi vorba să poată trece printre stâlpii montați. Și nu ne referim neapărat la camionete, camioane sau autobuze ci la vehicule pentru situații de urgență cum sunt autospecialele de pompieri.

Chestiunea încalcă flagrant Codul Civil, Regulamentul General de Urbanism și Normativele de siguranță în vigoare, care prevăd o lățime minimă de 3,5 metri pentru accesul autospecialelor de intervenție.

Reporterii de la Renașterea bănățeană au măsurat cu ruleta lățimea carosabilului, între stâlpi, și acesta are exact 2,5 metri, adică cu un metru mai puțin decât prevede legislația.

Surse din comisia de circulație spun că măsura s-a luat pentru siguranța circulației, deși ambele străzi sunt secundare și cu sens unic, traficul de zi și de noapte este foarte scăzut, iar intersecția în sine este una secundară.

Însă, măsura îngustării carosabilului de pe strada oricum strâmtă a fost luată pentru ca vehiculele mai mari să nu abă acces pe strada Eneas, stradă pe care locuiește însuși primarul, pentru a nu îi strica liniștea și confortul.

Geometria insulelor și dispunerea celor 42 de stălpi nu are nicio logică. Pe lângă restricționarea lățimii cu stâlpi de plastic, intersecția a fost înălțată pe cele patru direcții, pentru a reduce viteza de deplasare a mașinilor.

Evident, înălțarea este una exagerată, cum a fost și în cazul trecerilor de pietoni de pe strada Muzicescu. Și pe Eneas colț cu Cosminului, multe mașini ating cu scutul inferior sau cu baia de ulei carosabilul, lucru sesizat pe rețelele de socializare de mulți șoferi.

Și pentru că măsura luată nu are logică și nu este practică, nici cei din Comisia de Circulație a primăriei nu au dat vreo explicație, serviciul comunicare nu a făcut niciun anunț, dar nici primarul Timișoarei nu s-a lăudat cu vreo filmare sau vreo postare pe Facebook sau TikTok, cum a făcut la noile refugii pentru debarcarea și îmbarcarea elevilor, realizate în fața a două școli din Timișoara, experimental, ca și proiect-pilot.

Singurul câștigător este vânzătorul, mai exact firma de la care primăria, cel mai probabil prin Societatea de Drumuri Municipale, a achiziționat stălpii. Nu am reușit să aflăm, nici de pe sistemul electronic de achiziții publice și nici de la Primăria Timișoara cât au costat cei 42 de stâlpi, dar și montarea lor, pregătirea, înălțarea și vopsirea carosabilului.

Administrația Fritz a devenit celebră la nivel național, în amenajarea intersecțiilor, după ce pe Bulevardul Cetății, în curs de modernizare, în luna septembrie 2023, au fost amplasate nu mai puțin de 20 de semafoare pe 12 stâlpi. Un record care a readus orașului nefastele porecle de “Semaforișoara” și ”Stâlpișoara”. (foto Cetatii)

Acestea, după ce primarul Dominic Fritz a ridiculizat politica fostei administrații de a semaforiza foarte multe intersecții din oraș.

Pentru a-și da singur “cu firma în cap”, primarul se lăuda anul trecut cu desființarea semafoarelor. ”Gata cu Semaforișoara! Azi am demontat 23 de semafoare inutile, care doar ne-au enervat în trafic. Continuăm cu alte încă o sută. Până acum am dat jos peste 150 de corpuri de semaforizare.

CITEȘTE ȘI: Primăria Timișoara a semnat contractul pentru reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 15

Nu le aruncăm, le vom folosi acolo unde chiar va fi nevoie în viitor. Semafoarele nu mai trebuie să fie o afacere, ci să îmbunătăţească traficul”, a anunțat triumfător primarul Dominic Fritz, pe 12 septembrie 2022, într-un mesaj pe Facebook unde aștepta aplauzele timișorenilor în privința îndepărtării a 23 de elemente luminoase de la o traversare peste Proclamația de la Timișoara, în zona cunoscută drept Bega Mică.

Iată că un an mai târziu, același primar nu numai că montează 20 de semafoare și 12 stâlpi într-o singură intersecție, ci reușește să sugrume efectiv traficul mașinilor, biciliștilor și pietonilor, într-o mică intersecție secundară, cu 42 de stâlpi și patru insule care nu au niciun rol functional sau măcar estetic.

Cine răspunde pentru aceste mofturi?


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

12 thoughts on “Aberație rutieră pe strada primarului Fritz: 42 de stâlpi într-o intersecție secundară

  1. Doamne ajuta! Asa se vede imbecilitatea unora care cred ca eficientizarea traficului se face din birou!
    acum rog sa se continue traseul pentru a vedea alta aberatie: ca sa ajung la maternitate trebuie sa trec prin Balcescu …. apoi, ce face Politia Rutiera de permite inaltarea carosabilului cu 30 cm in cele 2 intersesctii de pe prelungirea str. Cosminului??!! Mare dilema!!!

  2. Strada Sabin Dragoi s-a facut sens unic pentru ca locatarii sa aiba loc de parcare pe carosabil.Toata lumea are curte dar parcheaza pe carosabil.Gratis.Nu se va circula mai repede si mai usor.

  3. „Depășește logica oricărui șofer”, dar avand in vedere calitatea majoritatii soferilor ar trebui sa fie un lucru bun ca le depaseste logica, aceasta fiind destul de limitata

  4. Descurajarea traficului tembel așa trebuie făcută! Chestiunea cu pompierii călare pe mașini mari… În cazurile de urgență se va trece ușor peste niște stâlpișori de plastic, doar se sparg și uși metalice super-trainice în asemenea situații.

  5. Urmează inversarea sensurilor unice de pe Cozia și Memorandului.
    In planul de woke-izare a pietei victoria vom avea doar 2 benzi prin fața catedralei.

  6. Combinatia stalpi-linii albe saturează ochiul si creierul cu informatie confuză. Cine vine prima oară acolo trebuie să buchisească 2-3 secunde ce se semnifică acolo, timp in care nu e atent la trafic si creezi condiții de accident. Se putea combina altfel, cu borduri provizorii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *