„Woman, All Too Woman”, evenimentul de artă contemporană al anului în Timișoara, a adus la Palatul Baroc, unde vor putea fi admirate până la mijlocul lunii octombrie, creaţiile celor mai importante artiste ale momentului, printre care și una dintre cele mai cunoscute lucrări semnate de Marina Abramović, „Balkan Baroque”.
„Baroque urban este un proiect în care Muzeul de Artă Timișoara s-a asociat cu intenția de a promova arta veche și nouă, de a evidenția arta ca paradigmă, de a valoriza arta conceptuală.
Comparativ cu primele două ediții, cea de-a treia include mai multe noutăți: expoziția e creată de femeia-artist; excelează prin aceea că promovează spiritul și valoarea feminine; este de referință pentru mai buna înțelegere a Europei balcanice; exponatele trimit la o schimbare pe toate planurile, promovând o altă gândire, o altă reprezentare a lumii de lângă noi, un alt mod de viață.
În fine, mesajul comun al artistelor este acela al femeii puternice, contrazisă și adeseori umilită de o societate în care stereotipiile continuă să fie dominante. Novatoare, cu o reflecție proprie asupra universului uman, asupra locului și timpului, expoziția trimite în primul rând la opere și nume inconfundabile.
Expun zeci de artiste care provin din România, Serbia, Ungaria, Austria, Franța, fiecare în parte demonstrând o preocupare pentru exprimare pe cont propriu. Expoziția Woman, All Too Woman, ai cărei co-organizatori sunt Meta Spațiu și Muzeul de Artă Timișoara, devine cu atât mai atrăgătoare și mai atașantă graţie lucrării Balkan Baroque a Marinei Abramović.
Aceasta a fost expusă la Museum of Modern Art din New York (MOMA) cu ocazia unei retrospective dedicată celebrei artiste și a avut un enorm succes de public, cei 970.000 de vizitatori probând un interes ieșit din comun. Atât noutatea creației, cât și mesajul transmis au jucat un rol esențial în receptarea amintitei opere.
CITEŞTE ŞI: Adormirea Maicii Domnului, mutarea la Viață. Mii de credincioși au parcurs Drumul Crucii la Mănăstirea Hodoș-Bodrog (FOTO)
În Balkan Baroque, Marina Abramović ne invită să înțelegem urmările ideologiei etnonaționaliste și ale fanatismului religios, dar mai ales să reflectăm la o industrie a conștiinței creată în ultimul secol și jumătate și care a înlocuit adevărul cu mitul, realitatea cu ficțiunea, faptele cu imaginația, exploatând ignoranța celor mulți”, a subliniat la vernisaj Victor Neumann, directorul Muzeului de Artă Timişoara.
Seara s-a încheiat cu un performance în grădina instituţiei-gazdă, căreia i-a urmat un party cu DJ Alex Halka la platane.