Viteza, rovinieta sau gabaritul vehiculelor, monitorizate în timp real pe un tronson de pe Autostrada A1

Viteza, rovinieta sau gabaritul vehiculelor, monitorizate în timp real pe un tronson de pe Autostrada A1

Viteza, rovinieta sau gabaritul vehiculelor, monitorizate în timp real pe un tronson de pe Autostrada A1

Veste proastă pentru vitezomani, dar și pentru cei care circulă pe drumurile naționale fără rovinietă.

Pe Autostrada A1 Sibiu – Holdea va fi implementat un sistem inteligent de transport care va verifica, printre altele, viteza cu care circulă șoferii, rovinieta sau greutatea vehiculelor, scrie alba24.ro.

Toate informațiile de la sistemele amplasate pe sectoarele de autostradă vor ajunge la Centrul de Monitorizare și Informare de la Săliște.

CITEȘTE ȘI: Societatea timișoreană de transport în comun, căpușată în continuare. Reformă la STPT, dar tot sub papucul SMTT

În cazul încălcării regulilor de circulație vor fi semnalate alerte automate.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 17 februarie o licitație pentru implementarea și integrarea sistemelor ITS pe Autostrada A1 Sibiu – Holdea.

Valoarea totală a contractului este estimată între 44.836.192,67 și 49.319.811,94 de lei, fără TVA.

Sistemele ITS sau STI reprezintă sistemele de transport inteligente.

Acestea sunt aplicații avansate, care au ca scop furnizarea de servicii inovatoare privind diferitele tipuri de transport și management al traficului, cât și de a permite diverșilor utilizatori să fie mai bine informați și să folosească rețelele de transport într-un mod mai sigur, mai coordonat și mai „inteligent”.

STI integrează telecomunicații, electronică și tehnologiile informației cu ingineria transporturilor, în vederea planificării, proiectării, operării, întreținerii și gestionării sistemelor de transport.

Mai exact, CNAIR va primi, în timp real, printre altele, viteza cu care circulă mașinile pe autostradă, dacă au sau nu rovinieta plătită, dar și dacă TIR-urile respectă limitele de greutate și gabarit impuse.

În momentul de față, în cadrul Centrului de Întreținere și Coordonare Săliște există Centrul de Monitorizare și Informare (CIM) asupra traficului rutier ce se desfășoară pe sectorul de autostradă Sibiu – Orăștie, lotul 4.

Tot aici vor trebui să ajungă toate fluxurile informaționale de interes în ceea ce privește traficul rutier de pe întreg sectorul Holdea – Sibiu, inclusiv varianta de ocolire a municipiului Sibiu, astfel încât să se asigure informarea rapidă și eficientă cu privire la starea efectivă a drumurilor, valorile de trafic, condițiile meteo, avertizări, controlul greutății și gabaritul vehiculelor, etc.

Totodată, se are în vedere realizarea legăturii cu echipamentele/sistemele ITS implementate pe sectoarele de autostradă A1 Deva – Holdea, A1 Sibiu – Orăștie lot 1, 2 și 3 dar și a celor ce vor fi instalate pe sectorul de autostradă A1 Deva – Orăștie și varianta Bypass Sibiu.

„Prin soluțiile de detecție adoptate se vor îndeplini cerințele de numărare a vehiculelor, clasificarea acestora în funcție de lungime și viteze de deplasare, gabaritul și densitatea traficului.

De asemenea vor fi instalați și senzori meteo care să furnizeze toate informațiile solicitate”, se precizează în caietul de sarcini.

Sistem de recunoaștere automată a numărului de înmatriculare

Sistemul ITS va identifica automat orice mașină ajunge pe autostradă după numărul de înmatriculare, ceea ce va permite ulterior verificarea plății rovinietei.

„Sistemul trebuie să preia imaginea vehiculelor, indiferent de banda pe care se află și să recunoască în regim automat numărul de înmatriculare, atât pe timp de zi cât și pe timp noapte, ceață sau ploaie, pe care să-l înregistreze în format text.

Sistemul va prelua atât o imagine globală a autovehiculului, cât și o imagine detaliată cu numărul de înmatriculare al acestuia”, se mai explică în caietul de sarcini.

Sistem de măsurare a vitezei
”Vehiculele care depășesc pragul de viteză stabilit sunt fotografiate cu o cameră digitală de înaltă rezoluție. O a doua imagine poate fi imediat achiziționată pentru a putea fi folosită ca probă în instanță, dacă este cazul.

Echipamentul va putea înregistra secvențe video din timpul detecției.

Prin intermediul rețelei de telecomunicații, echipamentul de măsurare a vitezei transmite toate datele detectate în dispecerat unde acestea sunt procesate în vederea acordării sancțiunilor de contravenție”, mai specifică documentul CNAIR.

Sistem de cântărire dinamică

„Sistemul trebuie să măsoare fără contact dimensiunile vehiculelor care circulă pe benzile 1 și 2 și să transmită către Centrul de Monitorizare și Informare dimensiunile vehiculelor (lungime, lățime, înălțime).

Pentru vehiculele care depășesc greutatea pe axă, grupuri de axă, totală, dimensiunea maximă de gabarit sau viteza maximă legală, sistemul trebuie să înregistreze și să trimită o alertă către Centrul de Monitorizare și Informare, care să conțină și imaginea vehiculului precum și numărul de înmatriculare”, se mai precizează în caietul de sarcini.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *