Verde pentru Biciclete propune reparații și trasee noi

La sfârșitul anului 2018, echipa Verde pentru Biciclete anunța lansarea proiectului Vrem Piste! – un demers menit să marcheze o nouă încercare de a dialoga cu autoritățile locale, bazată pe date strânse din teren.

Timp de șapte luni, voluntarii VpB au lucrat la realizarea unui sistem de evaluare a infrastructurii velo din Timișoara. Bazat pe standarde internaționale, dar adaptat la situația locală, standardul VpB a fost folosit pentru evaluarea a peste 100 de kilometri din infrastructura velo de pe raza municipiului Timișoara.

„Aveam nevoie de un punct 0 de la care să pornim, aveam nevoie să cunoaștem situația actuală pentru ca astfel să ne formulăm cât mai articulat cererile și totodată să putem monitoriza, obiectiv, situația infrastructurii velo din Timișoara”, a declarat Ana Munteanu, manager de program VpB.

Reacția reprezentanților administrației locale nu a întârziat să apară. Primarul Nicolae Robu a declarat că apreciază efortul depus de VpB și totodată a ținut să precizeze că în anul 2019 infrastructura velo o să fie pe lista priorităților administrației pe care o conduce.

Luna trecută a demarat un prim dialog legat de acțiunile care ar putea ajuta la îmbunătățirea infrastructurii velo existente în Timișoara. La momentul respectiv, primarul a cerut o listă cu zece obiective realizabile în perioada următoare.

După o consultare internă și o analiză atentă asupra modului în care s-a comunicat până acum cu municipalitatea, echipa Verde pentru Biciclete a formulat o serie de cereri menite să stea la baza unei colaborări durabile cu administrația locală, scopul principal fiind acela de a avea rezultate vizbile care să aibă un impact pozitiv asupra comunității locale atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Astfel, pe lângă o listă de reparații urgente, trasee noi și completări ale traseelor existente, Verde pentru Biciclete a solicitat și o serie de documente care pot ajuta considerabil la realizarea unor planificări eficiente ale lucrărilor din teren, ca de exemplu: planul de investiții pentru anul 2019 (trasee, capete, dată de start, dată de finalizare, elemente incluse – marcaje, asfalt etc.), planul de lucrări de reparații pentru anul 2019, proiectele care urmează să fie executate.

„Considerăm absolut necesar acest dialog deschis între administrația locală și comunitatea bicicliștilor. Dacă cei din primărie au nevoie de <<oamenii din teren>> pentru a lua decizii sănătoase în birouri, timișorenii au nevoie de decidenți care să fie deschiși și să înțeleagă nevoile reale ale utilizatorilor de mijloace de transport alternativ. Îmi imaginez că noi toți tragem la aceeași căruță și ne dorim să avem un oraș unde traficul nu ne mai mănâncă atât de mult din timp, unde aerul are o o calitate mai bună și unde oamenii sunt sănătoși. Sper că tragem cu toții în direcția corectă”, a explicat Ana Munteanu.

Unde ar fi necesare reparații punctuale

Lista de reparații punctuale este într-o primă formă, fiind sesizate numeroase probleme legate de iluminat, obstacole, calitate, marcaje și borduri. Redăm, în continuare, câteva probleme sesizate: lipsește iluminatul la pista de pe Bega, sub Podul Traian, pe malul stâng; există mobilier urban pe pistă, lângă depoul STPT, de pe bd. Take Ionescu; în zonele unde se organizează puncte sezoniere de vânzare rămâne prea puțin spațiu pentru pietoni și bicicliști – Calea Aradului în apropiere de strada Liege, la capătul tramvaiului 4 de pe Calea Torontalului și în Piața Bălcescu; există numeroase probleme pe strada 20 Decembrie – borduri înalte, marcaje degradate și întrerupte, lipsa marcajelor la traversări, lipsa bolarzilor și mașini parcate. În numeroase locuri din oraș, bordurile înalte împiedică o circulație lină a bicicliștilor.

Trasee noi

Pe lista traseelor noi care ar trebui amenajate se află: Calea Aradului – de la colțul cu Strada Miresei până la Piața Consiliul Europei, la Facultatea de Medicină, la Facultatea de Agronomie și în zona Calea Lipovei, de la Ion Ionescu de la Brad până la Strada Constructorilor. De asemenea, cei de la VpB apreciază că ar mai fi necesare unele trasee care să asigure conectivitatea, astfel: în Piața Consiliul Europei, pe Podul Mihai Viteazul – în ambele sensuri, pe ambele părți, în sensul giratoriu de la AEM. Urmează ca bicicliștii să vadă în ce măsură va acționa Primăria Timișoara pentru satisfacerea doleanțelor lor.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns