Universitatea Politehnica Timișoara a accesat 5,2 milioane de euro din PNRR pentru digitalizare

Universitatea Politehnica Timișoara a accesat 5,2 milioane de euro din PNRR pentru digitalizare

Universitatea Politehnica Timișoara a accesat 5,2 milioane de euro din PNRR pentru digitalizare. O parte din bani va fi alocată pentru proiecte ce îi vor pregăti pe studenți pentru profesiile viitorului.

Proiectele universității sunt pe mai multe componente: infrastructură globală (2,1 milioane de euro), tehnologii emergente (2,1 milioane de euro), domenii de specializare prioritare (600.000 de euro), formare profesională (200.000 de euro), precum și pentru o platformă de cercetare (100.000 de euro).

Prin aceste fonduri, UPT va cumpăra servere ce permit rularea unor aplicații de inteligență artificială, întreaga rețea Wi-Fi din campusul universitar va fi modernizată, iar studenții vor avea acces la noi laboratoare, care îi vor ajuta să se pregătească pentru noile cerințe ale companiilor.

Universitățile din România au avut la dispoziție 234 de milioane de euro pentru digitalizare, prin PNRR. 61 dintre ele au depus proiecte pentru a accesa aceste fonduri, iar în competiția de proiecte, Universitatea Politehnica Timișoara a obținut cel mai mare punctaj, la egalitate cu Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu-Mureș.

„Piața muncii evoluează foarte rapid, companiile din domeniul IT&C caută specialiști care să lucreze cu aplicații de inteligență artificială, să cunoască și să utilizeze tehnologiile Internet of Things sau să proiecteze și să coordoneze linii de producție bazate pe roboți industriali.

CITEȘTE ȘI: Picturile de valoare ajunse la Timișoara sunt vegheate de un “Big Brother” care dă rateuri

Prin aceste fonduri, de exemplu, noi încercăm să transformăm laboratoarele în experiențe iLivingLab, prin care dorim să replicăm o problemă din lumea reală pe care să o rezolvăm cu o echipă multidisciplinară și în unele cazuri chiar internațională. După cum vedem, ultimele aplicații din zona inteligenței artificiale propun o nouă paradigmă în educație. Pentru efectele unor astfel de aplicații trebuie implicați atât ingineri și informaticieni, cât și oameni din zona dreptului, științelor educației sau filozofiei.

De altfel, companiile își doresc tineri creativi, iar prin aceste investiții încercăm să dezvoltăm creativitatea tinerilor prin echipamentele moderne la care au acces”, a declarat Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *