Veriga lipsă a Autostrăzii Vestului, respectiv, lotul de 22,6 kilometri dintre Gurasada și Șoimuș (Hunedoara), care ar permite circulația neîntreruptă pe magistrala rutieră de la Nădlac, via Timișoara și Lugoj, până la Sibiu, a primit din partea autorităților de resort, adică a Ministerului Transporturilor, autorizația de construire.
Paradoxul (devenit, să recunoaștem, o stare normală în derularea investițiilor de mare infrastructură din țara noastră) face ca, anterior obținerii acestui act indispensabil trecerii la organizarea de șantier, lotul cu pricina (a cărui valoare investițională se cifrează la circa 420 de milioane de lei) să fi fost realizat în proporție de peste 46 la sută.
Situația se explică prin faptul că autorizația inițială, pe baza căreia a demarat șantierul acestui tronson, a fost suspendată în luna octombrie a anului 2015, după constatarea absenșei unor avize.
Procedura de ”acoperire cu hârtii” a fost ulterior tergiversată și de operațiunea, altminteri obligatorie, de expertizare tehnică a lucrărilor deja efectuate.
Saga acestui segment de autostradă – nu întâmplător, cel pe care s-a constatat existența unui cimitir neautorizat, dar și a unei peșteri cu lilieci – se adaugă factorilor de întârziere care fac deja ca anul 2019, avansat până acum ca termen final pentru încheierea tuturor lucrărilor restante pe Autostrada Vestului, să devină nerealist.