Un oraş din vestul ţării îşi lansează propriul festival internaţional de muzică. Primăria investeşte o sumă record!

festival 10

La finalul verii, Oradea va găzdui în premieră un festival de muzică cu artişti internaţionali apreciaţi, care interpretează indie pop, jazz şi muzică electronică, a anunţat Mihai Jurca, directorul Asociaţiei pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune.

Investiţia se va ridica la circa 1 milion de euro, din care suma de 435.000 de euro va fi asigurată din bugetul local. E cea mai mare sumă alocată vreodată de Primărie pentru un eveniment în Oradea.

În negocieri cu artişti şi trupe

În conferinţă, Mihai Jurca a spus că APTOR va demara anul acesta „primul proiect de festival internaţional din Oradea”. El e menit să atragă să le ofere orădenilor un eveniment atractiv, să atragă turişti în oraş şi să pună în valoare Cetatea.

„Acesta va fi organizat în Cetatea Oradea în finalul lunii august, începutul lunii septembrie. Poziţionarea acestuia a fost gândită de la început nu ca şi un concurent pentru festivalurile mari organizate deja la Cluj-Napoca sau Bucureşti, ci ca un eveniment care să răspundă unui public în categoria de vârstă 20-40, activ, dinamic şi iubitor de muzică live. Astfel, festivalul de la Oradea nu este doar un festival de muzică ci un City Break Festival, care va promova şi vinde nu doar un bilet de festival, ci şi un oraş cu adevărat turistic”, a spus Jurca.

Deocamdată, nu au fost dezvăluiţi artiştii care vor concerta pe scenele din Cetate, însă directorul APTOR a spus că se fac negocieri cu o parte dintre aceştia, iar – după ce Consiliul Local Oradea a aprobat bugetul – s-au şi înaintat oferte concrete pentru artişti şi trupe.

Invitaţii vor fi anunţaţi în timp util, conform unei strategii de marketing, a mai precizat Jurca.

„La prima ediţie ne propunem să atragem peste 5.000 de participanţi din care peste 65% să fie în categoria de vârstă 24-45 ani din Oradea, Cluj-Napoca, Timişoara, Arad, Debrecen, Budapesta, Satu-Mare, Zalău, Bucureşti, Sibiu, Braşov, utilizatori activi ai canelelor de social media, persoane cu venituri medii şi peste”, a mai precizat acesta.

Buget record

Mai mult, organizatorii au anunţat că au încheiat un parteneriat cu „unul din primii 3 tour operatori din România pentru a promova şi vinde abonamente de festival în care au incluse servicii conexe experienţei de festival (transport, cazare, tururi ghidate, acces la obiective turistice, transfer local, transport local, etc.)”.

Astfel, se doreşte ca evenimentul de la Oradea – al cărui nume nu a fost dezvăluit încă – să fie şi un fel de „city break festival”, deci participanţii să descopere şi atracţiile turistice şi să rămână mai multe zile în oraş.

Totodată, APTOR vrea să-l facă un festival „prietenos cu oraşul şi vecinii”, aşa că programul se va încheia în fiecare seară pe la miezul nopţii.

Bugetul va fi de aproximativ 1 milion de euro din care APTOR va aloca 2.090.000 lei (circa 435.000 euro), pentru contractarea artiştilor de pe cele 3 scene şi toate cheltuielile aferente acestora (cazare, transport, masă, etc.).

Jurca a confirmat că aceasta este cea mai mare sumă alocată din bugetul local pentru un eveniment organizat în Oradea.

Diferenţa de bani va fi atrasă din sponsorizări, parteneriate şi vânzarea de bilete şi activitatea economică din festival. „Ne dorim ca cea mai mare parte activităţii economice din festival (food şi băuturi) să fie derulată cu parteneri locali, în situaţia în care aceştia respectă nivelul de calitate şi prezentare impus de standardele celorlalte evenimente de acest fel din România”, a mai  precizat Mihai Jurca.

 

ebihoreanul

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *