Trecerea peste liniile de tramvai din Timişoara, un chin pentru șoferi

Una dintre neplăcerile cu care au de-a face conducătorii auto din orașul de pe Bega o constituie hurducăturile resimțite la trecerea peste liniile de tramvai. În afara disconfortului cauzat celor din autoturism, se mai pune și problema costurilor cu reparațiile și întreținerea acestuia, iar statul în service-urile auto – se știe – implică întotdeauna bani serioși.

În vara anului trecut, autoritățile timișorene anunțau o campanie de remediere a acestor probleme. Până la momentul respectiv, RATT răspundea de întreținerea spațiului dintre liniile de tramvai și a căii de rulare, dar regia nu avea capacitatea de a se ocupa de drumuri acolo unde acestea se întretaie cu șinele.

Conform unei decizii a aleșilor locali, RATT răspunde, la ora actuală, doar de curățenia și întreținerea spațiului dintre șine și de îndepărtarea vegetației. De atunci încoace, de problema șoselelor tăiate de liniile de tramvai se ocupă firmele de întreținere a drumurilor.

Reprezentanții municipalității și-au exprimat, în iulie 2015, intenția de a face trecerile peste linii din beton rutier, un material mai rezistent decât asfaltul. Ei promiteau demararea unui program în acest sens, astfel încât până la 15 septembrie anul trecut să fie făcute toate remedierile necesare în zonele cu șine din toată Timișoara.

Despre ducerea la îndeplinire a programului se pot exprima cel mai bine șoferii din oraș, care nu sunt deloc mulțumiți. În anumite zone, situația este chiar critică și pare fără ieșire.

Unul dintre exemple îl constituie intersecția Căii Șagului cu strada Ana Ipătescu, unde s-au derulat recent lucrări la linia de tramvai 7. Se pare, însă, că firma constructoare nu s-a concentrat pe trecerile peste șine, iar iarna și traficul greu (sute de tiruri trec zilnic prin zonă) au înrăutățit situația.

Diferența de nivel căreia trebuie să-i facă față autovehiculele se adâncește de la o zi la alta, iar lucrările care s-au făcut la sfârșitul săptămânii trecute nu au fost de mare ajutor.

În aceeași categorie intră intersecția dintre bulevardul Liviu Rebreanu și strada Drubeta, acolo unde se întâlnesc traseele tramvaielor 7 și 9. Din nou, avem de-a face cu o arteră străbătută de numeroase autovehicule de tonaj mare și ne putem aduce aminte de centura de sud, pe care Timișoara nu o are.

Lista poate continua dar, până când guvernanții se vor decide să trateze orașul de pe Bega cu mai mult respect și să aloce bani pentru centură, șoferii au așteptări de la autoritățile locale să se ocupe așa cum se cuvine de urbe și să le asigure drumuri line.

În afara acelui beton rutier, ar mai putea exista și alte soluții, cum este cea de montare a unor dispozitive din cauciuc, așa cum există la unele treceri peste liniile ferate. Poate nu ar strica și o privire la vecinii din municipiul Arad, care au accesat fonduri europene pentru amenajarea a 25 de treceri la nivel cu liniile de tramvai.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Trecerea peste liniile de tramvai din Timişoara, un chin pentru șoferi

  1. Brv renasterea banatean sa vedeti ce Carpeala au facut la auzul ca ziarele scriu despre ei nu mia venit sa cred ca trec cu masina si nu troncane bate atunci am sesizat ca au peticit cat de cat dupa 3 luni iar ii la fel 🙁

Lasă un răspuns