Transportul în comun, o ecuație fără soluții la Timişoara

În urmă cu două săptămâni, primarul Timișoarei, Nicolae Robu, scria, pe cea mai populară rețea de socializare, că transportul public este o prioritate pentru administrația locală.

Trecând peste șocul produs la citirea unei asemenea afirmații nefondate (călătorii timișoreni simt în fiecare zi, pe propria piele, ce înseamnă transportul în comun), am constatat că, de fapt, edilul-șef se referea la achiziționarea unor tramvaie.

Pentru el, prioritatea la care făcea referire nu privește problema stringentă a transportului în comun, respectiv cea a timpilor exagerați de mari de așteptare.

Ca o paranteză, deși nu ne aflăm în perioada concediilor sau a vacanțelor, mașinile RATT circulă în regim de avarie. La orele de vârf.

De exemplu, pe ruta autobuzului 40, ce leagă Calea Lipovei de zona centrală, dimineața, când oamenii se grăbesc să ajungă la serviciu și elevii, la școală, RATT își permite să trimită doar două mașini într-un interval de 45 de minute!

După-amiaza, tot la orele de vârf, când timișorenii se întorc la casele lor, pe linia troleibuzului 17, se lovesc de aceeași problemă: tot 45-50 de minute au de așteptat în stații.

Revenind însă la ”prioritatea” edilului-șef al Timișoarei, vă informăm că achiziția cu care se mândrea reprezintă, de fapt, doar trei (!) tramvaie puse în circulație în momentul de față. Nicolae Robu o sucește însă și se exprimă într-un asemenea mod că l-ar face invidios și pe fostul secretar al primăriei, Ioan Cojocari (ieșit, recent, al pensie), cunoscut pentru modul în care reușea să-i… zăpăcească pe toți cu explicațiile sale:

”Alte patru frumoase și confortabile tramvaie Armonia au sosit la RATT! Unul dintre ele, deja este introdus în uz, alături de cele două cu care deja ne-am obișnuit! Așa cum am făcut cunoscut, nu mai puțin de 14 tramvaie fac obiectul primelor două loturi trimise la înnoit ! Șase dintre ele sunt gata, două circulă din vara lui 2015, al treilea din această săptămână, iar celelalte trei vor intra și ele în uz rând pe rând, începând de săptămâna viitoare! Restul de 8 vor fi și ele livrate în lunile următoare, iar apoi lor li se vor alătura alte 16”, scria edilul.

Până la urmă, câte tramvaie noi circulă astăzi? Rezolvând ecuația de mai sus, am dedus că șase. Doar aceasta să fie prioritatea în transportul public? Șase tramvaie, sosite în decurs de un an, care circulă din An în Paști?


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 Răspunsuri “Transportul în comun, o ecuație fără soluții la Timişoara

  1. RATT are o mare problema, nu are destui soferi, ceea ce se rasfrange asupra graficului de circulatie si asupra calitatii personajelor de la volan. Daca autobusele si firobusele sunt relativ noi, tramvaiele au 50-60 de ani insa toate sufera la capitolul IGIENIZARE! Macar o data pe luna trebuie supuse unui proces de curatare-intretinere amanuntit cu mijloace adecvate, ceva in genul car detailing! O alta problema a mijloacelor de transport sunt traseele, sunt zone din oras unde e greu sa ajungi la o statie de transport in comun si altele unde sunt mai multe optiuni. Sunt destule trasee care se suprapun in proportie mai mare de 50%. Trebuie introdus biletul in unitatea de timp!

  2. Circulatia tramvaiului 9 este sub orice critica. Ajungi mai repede pe jos undeva decat cu acest tramvai… Prea multe semafoare inutile care incurca buna circulatie! Exista cel putin doua semafoare perfect vizibile unde tramvaiele sunt obligate sa opreasca desi nu trece nimic prin fata lor …..

  3. Bine ca plati taxe si impozite pt metroul din Bucuresti ! ,pt salariile duble ale bucurestenilor,acuma vor sa le platim si caldura si apa calda.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare