Timișorenii pot sesiza mai ușor problemele cu canalizarea. După telefon, e-mail şi Facebook, acum şi pe WhatsApp

canal 2

Situațiile care pot pune în pericol funcționarea sistemului de canalizare pot fi sesizate de acum înainte și prin imagini sau filmulețe transmise prin intermediul aplicației WhatsApp la dispeceratul Aquatim, la numărul de telefon mobil 0756119528. Compania de apă deschide acest nou canal de comunicare pe lângă cele existente (telefon, e-mail și Facebook) pentru a putea interveni operativ în rezolvarea sesizărilor.

În ultimii ani, fenomenele meteo extreme sunt tot mai frecvente și determină probleme grave pentru canalizările orașelor. Aceste probleme sunt generate de diminuarea capacității de preluare și transport a volumelor de apă din precipitații din cauza nerespectării unor reguli de folosire a sistemului de canalizare. Depunerile de grăsimi sau obturările cu deșeuri textile, plastice, resturi menajere aruncate în vasul de toaletă sau în gurile de scurgere de lângă blocuri sunt factori semnificativi de risc care pot produce inundații în cazul unor ploi, prin refularea canalizării în stradă sau în locuințe.

Nepreluarea apei de ploaie prin receptorii stradali nefuncționali este o altă cauză de producere a inundațiilor. Aquatim curăță receptorii stradali de preluare a apei de ploaie și rețeaua de canalizare gradual, zilnic, în cadrul unui program de mentenanță preventivă, însă numărul mare de receptori stradali, peste 30.000 în Timișoara, face dificilă monitorizarea lor. Acesta este şi motivul pentru care se face un apel către cetățenii municipiului de a transmite dispeceratului Aquatim sesizări însoțite de materiale foto-video. Cazurile care pot fi semnalate sunt receptori pluviali acoperiți cu pământ sau cu resturi vegetale, grătare lipsă etc. Sistemul de canalizare din Timișoara are o lungime de aproximativ 600 de kilometri și este unitar, deci colectează atât apele uzate, cât şi cele provenite din ploi, transportându-le către staţia de epurare a apei uzate.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Timișorenii pot sesiza mai ușor problemele cu canalizarea. După telefon, e-mail şi Facebook, acum şi pe WhatsApp

  1. buna ziua , am de facut o sesizare visavis de canalizarea ce o avem in fata casei cand ploua ploaie de orice natura ca e mai torentiala sau mai mica apa tot iasa afara si inunda trotuar sau mai rau intra in curte .asta din cauza ca nu a fost gratar de mai bine de 20 de ani ca l au furat tiganii si tot asa am facut o sesizare si au venit sal puna , dar este o prb ca este infundat cu peturi de plastic canalizarea ce duce la magistrala si decantorul la canal . va multumesc ptr intelegere si pentru o rezolvare cat mai repede cu putinta adresa este str chisodei nr 21

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *