Timişorenii, la cheremul… roboţilor telefonici!

Un bătrân din Timişoara s-a văzut nevoit să se lupte cu… tehnologia de la Enel, pentru a repara o greşeală pe care şi-o asumase. Ionel Neş a dat citirea contorului aşa cum se procedează, telefonic. Problema este că omul a greşit o cifră, iar astfel a anunţat mai puţini kilowaţi consumaţi decât era pe contor.

Dându-şi seama de eroare, a sunat din nou şi a oferit citirea bună. Desigur, fiind vorba de un robot la mijloc, a fost luată în considerare doar prima citire.

Culmea, omului i-a venit şi factura acasă, deşi în mod normal nu o primeşte (de fapt aceasta este o altă mare problemă în Timişoara, foarte mulţi cetăţeni plângându-se de faptul că nu primesc facturile de la Enel).

Conform notei de plată, mult mai mică decât ar fi fost în mod normal, a fost luată în considerare prima citire oferită de Ionel Neş. Acesta a sunat imediat la Enel, a cerut să discute cu un operator şi i-a explicat situaţia.

Tânărul de la celălalt capăt al telefonului i-a spus că îl înţelege, însă nu are decât să plătească atât cât e acum pe factură, iar la următoarea citire va achita mai mult.

„Nu pot să achit mai puţin acum şi mai mult data viitoare. Am o pensie pe care de abia o drămuiesc. Mi-am făcut nişte calcule şi aş vrea să fiu la zi cu toate facturile în regulă. Luna viitoare nu voi avea de unde să pun mai mulţi bani deoparte”, a spus Neş.

Nimic, nu a găsit nici o înţelegere la celălalt capăt al firului. S-a prezentat la filiala locală din Timişoara a Enel, unde a explicat problema lui şi a rugat-o pe doamna de la ghişeu să-i încaseze o sumă mai mare, astfel ca luna viitoare să nu aibă probleme. Nu a găsit înţelegere nici acolo.

„Mi se pare nedrept. Eu am făcut o greşeală şi am încercat să o repar. Chiar nu pot găsi înţelegere? E normal aşa ceva, am ajuns să vorbim cu roboţii, iar factorul uman să dispară din comunicarea dintre client şi furnizor?”, se întreabă retoric timişoreanul.

Păţania lui nu este singulară, mai multe persoane plângându-se de faptul că nu au cum comunica cu reprezentanţii unor regii sau firme, deoarece oamenii sunt înlocuiţi de roboţii telefonici. N-ar fi o aşa mare tragedie dacă, în final, problemele şi-ar găsi rezolvare. Însă, în cazul timişoreanului Neş, cu o pensie drămuită şi calculată, acest lucru i-a dat peste cap şi începutul de an, lucru de care, desigur reprezentanţilor Enel nu le pasă…

Aşadar, timişoreanului nu-i rămâne decât să „ascundă” într-un sertar banii pentru restanţa pe care o are şi să nu se atingă de ei decât la plata următoarei facturi. Îi va fi probabil imposibil, ţinând cont de alte facturi, medicamente, hrană…


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 Răspunsuri “Timişorenii, la cheremul… roboţilor telefonici!

  1. Anca Toma, este acesta un articol cu care te mandresti? il vei adauga la portofoliul de articole si si investigatii cu care te vei prezenta?

    Hai sa iti spun ce as fi facut eu. L-as fi luat pe nenea si i-as fi spus ca povestea lui nu merita nici macar repovestita la bere, cu atat mai putin un articol si promovare pe facebook. De asemenea i-as fi explicat ca e in avantaj: mai pastreaza o luna niste bani pe care ii datoreaza ENEL si pentru care nu e nevoit sa plateasca dobanda…. si l-as fi trimis acasa in timp ce as incerca sa fac jurnalism adevarat… cam rusine sa iti fie…

  2. Sesizez cu regret că aveţi tendinţa de a nu verifica veridicitatea informaţiilor susţinute în articole. Tocmai astăzi am fost, după o perioadă lungă de timp, să plătesc factura părinţilor mei. Pentru că au mutat punctul Enel dintr-o clădire în alta, nu știam exact unde să merg. Domnul portar m-a trimis către o domnișoară de la informaţii. I-am explicat că nu am factura, mi-a cerut numele și adresa titularului, mi-a scris codul Enel și m-a redirecţionat către un aparat. Acolo am introdus bancnotele, iar acolo scria că nu oferă rest, ci banii în plus vor fi scăzuţi la următoarea factură. În cazul meu, am introdus 180 Ron pentru o factură de 173 Ron. Din start, aafirmaţia că nu se poate plăti în plus este falsă!

Lasă un răspuns