Timișoara va deveni un șantier imens în acest an

Dincolo de toate „fitilele” de campanie electorală și spiritele mai mult sau mai puțin încinse care se vor manifesta în următoarele câteva luni, timișorenii vor avea parte și de manifestări mult mai concrete ale administrației locale în viața lor cotidiană.

Au fost deja declanșate, cu girul aleșilor locali, procedurile pentru începerea mai multor lucrări, foarte importante pentru oraș, dar care, dacă se vor desfășura simultan, vor face Timișoara aproape de nestrăbătut de la un capăt la altul.

Șantierele vor dura, în cel mai fericit caz, un an, iar în cel mai defavorabil, cine știe… Se va lucra în trei puncte esențiale pentru traficul din oraș: pasajele Popa Șapcă și Jiul, precum și în fața Operei, pentru întregirea Inelului I de circulație, ceea ce va implica și Bulevardul Republicii. La acestea trei, se mai adaugă și lărgirea la patru benzi a Căii Martirilor.

Încă de anul trecut, conducerea Primăriei Timișoara a anunțat că lucrările pentru lărgirea la patru benzi a pasajului Popa Șapcă și la cinci benzi a pasajului Jiul vor începe în primăvara lui 2016 și vor dura aproximativ un an.

De asemenea, vor fi modernizate și arterele din preajma celor două pasaje, aceasta însemnând lărgirea la patru benzi a străzilor Popa Șapcă, Antenei și Jiul. „Îmi asum să gestionez simultan cele două lucrări – Jiul și Popa Șapcă – evident, având grijă ca perturbarea în oraș, inevitabilă, să fie minimizată. Să nu ne așteptăm că nu se va resimți în trafic faptul că cele două treceri între zona de sud și cea de nord a orașului nu vor fi funcționale la întreaga lor capacitate, pentru că ele vor fi funcționale, dar cu restricții”, susținea, toamna trecută, primarul Nicolae Robu.

Nici prin centru nu va fi de umblat

Dacă ne-am lămurit deja cu modul în care se va circula pe sub cele două pasaje, adică mult mai greu decât acum, nu trebuie să scăpăm din vedere proiectul de amenajare a pasajului din Piața Operei, care va întregi Inelul I de circulație și va face ca în jurul centrului istoric să existe un sens unic, cu patru benzi, dintre care una pentru transportul în comun. Lucrările sunt preconizate să înceapă tot în acest an, iar ele vor cuprinde și o porțiune din Bulevardul Republicii, unde va trebui săpat pentru a se amenaja intrarea în pasajul subteran.

Și Martirilor, și două poduri…

Calea Martirilor este una dintre arterele importante pe care se intră în Timișoara, iar necesitatea lărgirii ei la patru benzi nu este contestată de nimeni. Deja drumul de la ieșirea din oraș până la Giroc a fost lărgit, astfel că a venit și rândul Timișoarei să continue lucrarea pe teritoriul ei. Șantierul se va întinde de la intersecția cu strada Lidia până la limita municipiului, iar din acte rezultă că termenul de finalizare este de doi ani.

Alte două lucrări importante, care vor începe în cea de-a doua parte a anului, se vor reflecta în circulația pe două poduri din oraș, care au ieșit din garanție. Este vorba despre Podul Ștefan cel Mare, situat pe Bd. Dragalina, către Gara de Nord, precum și de Podul Eroilor, de la Piața Iosefin spre Elba. Cele două poduri sunt situate unul după altul, iar traficul din vestul orașului către sud va fi canalizat către singurul pod peste Bega din zonă – Podul Muncii (de la fosta Fabrică de Țigări).

Într-o perspectivă nu prea îndepărtată se află și construirea unui pod nou peste Bega, în continuarea străzii Jiul, dar, poate, nu va fi cazul ca tot în acest an să și înceapă lucrările.

Cu puțină imaginație, oricine își poate da seama cum se va circula în Timișoara după declanșarea tuturor acestor lucrări, foarte necesare, dar poate cam accelerate.

Unii s-ar putea să-și dorească să se mute temporar din orașul de pe Bega, pentru a reveni la finalizarea lucrărilor, pentru că marele impediment al șantierelor este că se știe când încep, dar – indiferent ce scrie în contracte – nu există nici o certitudine când se termină, mai ales că unul dintre factorii importanți de care depinde ritmul de muncă al celor angrenați în aceste activități este… fânul.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns