Timișoara, primul oraș românesc cu transport public pe apă

Timişoara este, începând de ieri, primul oraş din România care are transport public pe apă, inaugurarea având loc în prezenţa primarului Nicolae Robu.

După o pauză de o jumătate de veac, Timişoara a reintrat în circuitul oraşelor europene cu transport public pe apă.

Povestea transportului de pasageri pe Canalul Bega, în Timișoara, a început în anul 1869.

Transportul public pe apă din Timişoara a existat până în 1967, cu un vârf de aproape 500.000 de pasageri în 1944.

Pe baza unui proiect cu finanțare europeană, malurile Canalului Bega au fost reabilitate, iar contribuția municipalității la proiect a constat în achiziționarea cu bani de la bugetul local a șapte vaporașe noi, produse la Galați.

Vaporaşele circulă în regim de transport în comun cinci zile pe săptămână, de luni până vineri, sfârşitul de săptămână fiind destinat curselor de agrement, care vor fi efectuate cu o singură ambarcațiune.

Contravaloarea unei curse cu vaporaşele va fi de un leu, iar biletele vor fi cumpărate de la un angajat al STPT, fiecare vaporaş fiind dotat cu casă de marcat.

Categoriile sociale beneficiare de gratuităţi pe transportul public local vor circula gratuit.

Programul curselor se află afişat în staţiile de pe canalul Bega şi pe www.stpt.ro.

Persoanele care beneficiază de gratuități este necesar să prezinte, la urcare în vaporaș, actele care stau la baza acordării gratuității.

Cinci posibilități

La ora actuală, timișorenii, dar și turiștii care vizitează orașul au la dispoziție cinci mijloace de transport public: tramvaie, autobuze, troleibuze, biciclete și vaporașe.

În timp ce unii dintre mai-marii din primărie susțineau, cu câteva zile în urmă, că Timișoara ar fi singurul oraș din România care oferă astfel de facilități, se pare că opiniile au mai suportat, între timp, unele revizuiri.

Totuși, chiar și așa, nu-i puțin lucru să ai la dispoziție atâtea posibilități de transport și, mai ales, în regim intermodal.

Un loc fruntaș ne rămâne, însă, în ceea ce privește transportul public pe apă, o variantă de care dispun locuitorii și vizitatorii capitalelor europene – Budapesta, Belgrad, Berlin, Paris și altele.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Timișoara, primul oraș românesc cu transport public pe apă

  1. Dacă se reglementează sectorul Timișoara-Titel ( acum Bega este navigabilă în Timișoara, de la Uzină la Sânmihai, cea mai senzațională croazieră alături de cea dintre Timișoara și Hoek van Holland ( aproape de Rotterdam), ar fi Timișoara-Sankt Petersburg (fost Leningrad, fost Petrograd), cel mai mare port de pasageri din Rusia și port însemnat turistic la Golful Finic, din Marea Balticăm unde ajung și de unde pleacă nave din și spre toate colțurile lumii, ca și de lângă Rotterdam. Pe Dunăre, Marea Neagră, Marea Azov, Don, Canalul Volga-Don, Volga, Canalul Volga-Baltica. Un drum pe ape fantastic , ca și cel din Timișoara la Rotterdam. Astfel , butada reputatului profesor timișorean Eduard Pamfil cu referință la legătura dintre Bega și Neva prin revoluția de început a comunismului din Rusia ( pe Neva) și înmormântare a socialismului ( pe Bega) capătă o dimensiune foarte concretă de forță a tenacității sau a fanteziei consecvenței umane. Epocal : de pe Bega prin Neva la Marea Baltică și mai câteva mile marine, în Scandinavia…
    P.S. Conotația politică nu mă provoacă la a o accepta sau a o răspândi. Nu mi se pare în spiritul unei largi acceptări ideologice cu trepte de tratare spirituale diferențiate criteriologic, dar e atrăgătoare prin plasticitatea ei. Iar azi, de pe Bega pe Neva ar fi ceva senzațional, apolitic, nepartinic, evenimențial unic ….

Lasă un răspuns