Timișoara este unul dintre cele mai poluate orașe din România, conform noului portal lansat la începutul acestei săptămâni de Ministerul Mediului.
Mai exact, calitatea aerului în orașul de pe Bega este încadrată la categoria ”6 – foarte rău” din punct de vedere al pulberilor în suspensie (PM 10), adică peste 100 de micrograme pe metru cub (valoarea maximă admisă fiind de 50 de micrograme pe metru cub).
Este vorba de un amestec complex de particule foarte mici și picături de lichid ce provin din dispersia polenului, activitatea industrială, sistemul de încălzire al populației și centralele termoelectrice. De asemenea, traficul rutier contribuie la poluarea cu pulberi produsă atât la oprirea mașinilor, cât și din cauza arderilor incomplete.
Efecte asupra sănătăţii populaţiei
Dimensiunea particulelor este direct legată de potențialul de a cauza efecte. O problemă importantă o reprezintă particulele cu diametrul aerodinamic mai mic de 10 micrometri, care trec prin nas și gât şi pătrund în alveolele pulmonare, provocând inflamații și intoxicări. Sunt afectate în special persoanele cu boli cardiovasculare și respiratorii, copiii, vârstnicii şi astmaticii.
Potrivit specialiștilor, copiii mai mici de 15 ani inhalează mai mult aer și, în consecință, mai mulți poluanți. Ei respiră mai repede decât adulții și tind să respire mai mult pe gură, ocolind, practic, filtrul natural din nas. Sunt în mod special vulnerabili, deoarece plămânii lor nu sunt dezvoltați, iar țesutul pulmonar care se dezvoltă în copilărie este mai sensibil. În plus, poluarea cu pulberi înrăutăţeşte simptomele astmului, provocând tuse, dureri în piept și dificultăți respiratorii. Expunerea pe termen lung la o concentrație mărită de pulberi poate cauza cancer și moarte prematură.
Conform Legii 104 din 15 iunie 2011, pentru particule în suspensie PM10, valoarea limită zilnică pentru protecția sănătăţii umane este de 50 de micrograme pe metru cub, iar cea anuală, de 40 micrograme pe metru cub, în timp ce pentru PM 2,5, ținta anuală este de 25 de micrograme pe metru cub.
Cei care doresc să vadă care este nivelul calităţii aerului pot să acceseze site-ul www.calitateaer.ro, noul portal permițând accesarea mult mai multor informaţii. Potrivit portalului, una dintre cele mai puţin poluate zone din România este în jurul localităţii Luduş, judeţul Mureş, unde indicele zilnic de particule în suspensie este de 4,73 micrograme pe metru cub.
Santierele deschise cu anii de administratia locala si impotenta primarului de a se impune in problema centurii orasului.
Și se mai inmatriculeaza o grămadă de table poluante.
„suntem in era autovehiculelor” Nicolae Robu, primarul cu absolut ZERO realizari la capitolul infrastructura destinata transportului in comun si alternativ. Ba mai mult , primarul care ne-a facut de rusine in toata lumea cu lupta sa imbecila cu biciclistii si mai nou triciclete, trotinete si role…
cu un RATT de raHAtt si un primar dusman al locuitorilor, nu e de mirare.
Zicem de maşini. Dar a observat cineva când se produce poluarea? „la oprirea mașinilor, cât și din cauza arderilor incomplete.” Deci să ne trăiască semafoarele, şi să continuăm voioşi să ne descărcăm nervii doar pe internet. Eu ştiu că am fost la vot de ambele dăţi şi NU am votat acest inconştient şi sfidător. Voi, ceilalţi care vă descărcaţi de după monitor, unde aţi fost de am ajuns să ne conducă primarul 14,50%?
Dacă adăugăm şi asta…. suntem cel mai ok oraş din ţară: https://renasterea.ro/timisoara-zona-radioactiva-cel-mai-mare-nivel-de-radiatii-din-tara-cat-de-mare-este-pericolul/
Pentru tot,primarul e de vina, Ca avem santiere in opinia mea nu e rau, avem de lucru si noi. De impus,vorba vine,pentru centura , in fata cui,lui mitica,hai sa fim seriosi, cu un premier local nu am primit nimic . De praf in oras ar trebui sa se stie ca in zona noastra in timpul verii este mult part si din interior si din exterior(lucrari agricole).
Stau de multi ani in Timisoara si cred ca perspectivele nu au fost niciodata mai ok.. semaforizarea nu o face primarul, exista un Centru pentru asta si politia rutiera nu e straina
de deciziile luate privind circulatia