Ţi-au tras ţeapă la service-ul auto? Cum să te fereşti data viitoare şi ce drepturi ai

Fie că ai un bolid de lux, fie o maşină de nivel mediu, o relaţie bună cu mecanicul tău este un aspect important al vieţii tale de motorist.

Iată ce trebuie să faci pentru a te asigura că nu eşti privit ca o pradă, dacă ai ghinionul de a ajunge la un service auto, următoarele recomadări fiind oferite pentru promotor.ro de Agenţia Naţională a Protecţiei Consumatorului:

1. Să te asiguri că service-ul funcţionează legal şi este autorizat de RAR.
2. Să te informezi în prealabil asupra tarifelor şi să soliciţi un deviz estimativ al intervenţiei.
3. Să ceri factura, care trebuie să conţină: data şi locul efectuării reparaţiei, modul de calcul al manoperei (timp fizic sau barem de timp / ora tehnologică, piesele de schimb utilizate, alte materiale de întreţinere, consumabile utilizate, numărul de înmatriculare al autoturismului şi, eventual, kilometrajul acestuia.
4. Dacă maşina nu este restituită în termenul stabilit, trebuie să ştii că poţi soma service-ul să respecte termenul înscris, printr-o scrisoare recomandată (cu confirmare de primire).
5. Să ai în vedere faptul că pentru piesele de schimb utilizate de service la reparaţie, din stocurile proprii, se acordă garanţie.
6. E bine de ştiut că service-ul are obligaţia să-ţi restituie piesele înlocuite, cu excepţia acelora care sunt utilizate la reparaţie pe perioada garanţiei.
7. Sevice-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spaţiului de lucru – nici o neregularitate a procesului de reparaţie nu trebuie să-ţi fie imputată.

Aspectele de mai sus sunt cu atât mai importante cu cât în România există mai mult de 9.500 de service-uri auto certificate şi peste 10.000 de service-uri aflate în ilegalitate.

„Cârligul” de care se folosesc eficient service-urile neautorizate este reprezentat, evident, de preţurile imbatabil de mici.

Nu e rău să faci un prospect al pieţei în căutarea celor mai avantajoase oferte, însă nu uita că o decizie neinspirată poate atrage, în final, costuri mai mari decât în cazul colaborării cu un service mai scump, dar profesionist.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 Răspunsuri “Ţi-au tras ţeapă la service-ul auto? Cum să te fereşti data viitoare şi ce drepturi ai

  1. DAR DACA NU AI PLATIT INCA FACTURA DE SERVIS IAR MASINA SO STRICAT IAR, MAI AI ACELEASI DREPTURI? MIE MIOR REPARAT-O SI IAM AMANAT CU PLATA SI IAR SO STRICAT. ALTCEVA, NU AIA. CE DREPTURI AM? POT MERE LA PROTECTIA CONSUMATORULUI? SANT FIRMA.

Lasă un răspuns