Teme de casă mai puţine? Ce spun directorul CNB şi o elevă de la „Moisil”

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE) organizează până în 20 noiembrie, o consultare naţională privind regimul temelor pentru acasă.

Demersul se adresează atât profesorilor, cât şi elevilor şi părinţilor copiilor din învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi presupune completarea unor chestionare online.Cercetarea are ca obiective indentificarea unei noi abordări în ceea ce priveşte rolul acestor activităţi de învăţare, respectiv corectarea unor disfuncţionalităţi semnalate, se arată în comunicatul transmis de Ministerul Educaţiei.

Astfel, datele ce urmează a fi colectate vor permite identificarea stării de fapt în privinţa temelor pentru acasă şi vor contura variante de ameliorare a eventualelor derapaje prin adoptarea unor instrumente de reglementare.
Tentative eşuate.

Fostul ministru al educaţiei Mircea Dumitru a semnat o ordonanţă de urgenţă prin care limita numărul de ore pe care elevii din şcoala primară şi gimnazială îl puteau petrece acasă făcând teme. În plus, ministrul se opunea şi temelor din vacanţă. Unii profesori, mai ales cei de la şcolile de renume, au continuat însă să-i bombardeze pe elevi cu teme.

 

Teme până seara târziu

Dacă ai şansa să înveţi la o şcoală bună, ai ghinionul să ai şi multe teme. „Nu contează că eşti elev în clasa a VIII-a şi că trebuie să te axezi mai ales pe examenele pe care le vei susţine la evaluarea naţională (la limba şi literatura română şi la matematică), pentru că în afara celor trei ore alocate temelor la aceste două materii, încă două ore trebuie să le dedici studiului la celelalte discipline”, ne-a spus o elevă de clasa a VIII-a de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil”.

Practic, un tânăr a ajuns să muncească mai mult ca un adult, el ajungând să studieze în jur de 11 ore pe zi, unii chiar mai mult.

 

Schimbări la curriculă

Legat de numărul de ore petrecute pentru rezolvarea temelor de acasă, Sorin Ionescu, directorul Colegiului Naţional Bănăţean(CNB) ne-a declarat:

„Timpul pe care un elev îl petrece acasă pentru a învăţa şi a face problemele pe care le-a primit la clasă depinde de foarte mulţi factori. Părerea mea este că temele nu trebuie să fie obligatorii. Pe mine, ca profesor, mă interesează dacă elevul a înţeles şi poate învăţa foarte bine ce am predat la clasă. Din păcate, în loc să vedem cum se poate interveni pentru a corecta fondul problemei, noi ne ocupăm de formă. Ar trebui să intervenim la curricula şcolară şi doar apoi să ne aplecăm asupra temelor”.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare