STPT este în pragul colapsului financiar, iar primarul Fritz face ședințe foto cu măriri de salarii

STPT este în pragul colapsului financiar, iar primarul Fritz face ședințe foto cu măriri de salarii

STPT este în pragul colapsului financiar, iar primarul Fritz face ședințe foto cu măriri de salarii

Datoriile Societății de Transport Public Timișoara, pe anul 2022, se ridică la 167 de milioane de lei, iar pierderile înregistrate anul trecut au fost de 10,1 milioane de lei. Cifre alarmante care au determinat grupul consilierilor locali PNL, alături de consilierii Roxana Iliescu și Andrei Meșter să ceară explicații publice directorului general al STPT, Constantin Cocheci cât și Consiliului de Administrație al companiei.

La sesizarea cetățenilor, consilierii locali PNL împreună cu consilieri Roxana Iliescu și Andrei Meșter, au depus luni, 2 octombrie 2023, la Primăria Timișoara o solicitare pentru convocarea unei ședințe de plen de îndată, vineri, 6 octombrie, de la ora 17:00, pentru a cere explicații conducerii STPT cu privire la datoriile imense ale societății și la gestionarea deficitară a activității.

Numai că plenul nu a mai avut loc din lipsă de cvorum, nefiind întrunit numărul minim legal de consilieri prezenți pentru ședința de plen. Au lipsit consilierii locali ai USR și PSD. Ceea ce îl scutește momentan pe directorul general al STPT, Constantin Cocheci, de explicații pentru datoriile enorme ale societății și pentru managementul defectuos.

În aceeași zi de 6 octombrie 2023, primarul Dominic Fritz a organizat o ședință foto cu doi angajați ai STPT, din care o fotografie în atelierul de reparații și una chiar în tramvai, alături de “domnul Petrică”, care este fotografiat în timp ce semnează, pe genunchi, o foaie.

“Salariu mai mare, mai mulți șoferi! Am trecut azi pe la Societatea de Transport Public (STPT) să-l cunosc pe domnul Petrică, unul dintre cei 350 de șoferi și vatmani care au semnat un act adițional la contractul de muncă. Salariul s-a mărit cu 20%.

De ce această mărire? Pentru că ne lipsesc momentan 150 de șoferi! 150! Asta înseamnă, din păcate, curse mai scurte și mai rare. Iar timișorenii așteaptă prea mult în stație.

Noul salariu mediu brut e 6.500 lei. E cel mai mare dintre toate companiile de transport public din țară. Sunt încrezător că STPT va putea să ocupe aceste posturi vacante, ca în sfârșit să avem toate cursele zilnice operate la timp. Lansăm în curând o amplă campanie de recrutare de personal de bord. Ajută-ne să dăm sfară în țară. Interesații pot scrie la adresa [email protected].

Domnul Petrică este șofer cu experiență, de 4 ani îi transportă în siguranță pe timișoreni, e mândru de munca pe care o face, mai ales de când conduce autobuz electric, iar acum este și mai mulțumit pentru că are salariul mai mare. Să-i găsim împreună mulți colegi!

PS.: Ca să ne permitem creșterea de salariu pentru șoferi, vom reduce masiv personalul administrativ, unde în trecut s-au angajat prea multe pile și plimbători de hârtii. Revin cu vești”, este textul postat de primarul Timișoarei, care acompaniază cele două fotografii de campanie, pe 6 octombrie.

STPT este în pragul colapsului financiar, iar primarul Fritz face ședințe foto cu măriri de salarii

Marți, 10 octombrie 2023, organizația PNL Timișoara a prezintat o sinteză sumbră a datoriilor și a pierderilor pe care le-a înregistrat STPT, de când este condusă de Constantin Cocheci, angajatul la stat cu cel mai mare salariu din județ, mai exact 20 000 de lei net, mai mare chiar decât al președintelui României.

“Pentru cei care încă mai speră că soluțiile vor veni și în cazul STPT „noaptea la 3”, vă prezentăm (vezi foto mai jos) cifrele oficiale din bilanțurile anuale ale STPT. Acestea arată clar realitatea pe care administrația Fritz încearcă să o țină departe de ochii timișorenilor.

Rezultatele managementului echipei USR demonstrează încă o dată dezastrul în care se afundă societatea de transport public local și indică diferența de eficiență administrativă între actuala administrație și cea liberală, condusă de primarul Nicolae Robu.

Reamintim că „performanța” USR s-a produs în condițiile creșterii prețului biletelor de la 2,5 lei la 4 lei”, au transmis cei de la PNL Timișoara, într-o postare pe Facebook.

STPT este în pragul colapsului financiar, iar primarul Fritz face ședințe foto cu măriri de salarii

Situația financiară a societății de transport, dar și managementul deficitar al flotei și al activității sunt subiecte despre care Renașterea bănățeană a mai relatat. Consilierii locali au cerut convocarea urgentă a AGA și a conducerii STPT pentru a explica pierderile financiare uriașe ale societății, încă de pe 2 octombrie 2023.

Astfel, în 2021 STPT a avut o pierdere de 1.678.199 lei. În 2022, de când a venit la conducere Constantin Cocheci, STPT a avut o pierdere de 10.537.481 lei.

Conform Raportării contabile semestriale, pe anul acesta, la 30.06.2023, societatea înregistrează deja o pierdere de 8.189.780 lei.

Comparativ, dacă se iau în considerare cifrele de la jumătatea anului 2022, înaintea venirii lui Cocheci la conducere (el a fost numit în septembrie 2022), la 30.06.2022 societatea înregistra profit în valoare de 795.202 lei în timp ce la 30.06.2023 societatea înregistrează o pierdere de 8.189.780 lei.

STPT este în pragul colapsului financiar, iar primarul Fritz face ședințe foto cu măriri de salarii

În plus, tramvaie și autobuze electrice ultima generație zac în curtea STPT, în timp ce timișorenii au așteptat și încă așteaptă zeci de minute în stații, pe caniculă sau în ploaie și circulă in condiții mizere. În ultimele luni, societatea înregistrează zilnic lipsuri pe trasee.

Referitor la autobuzele electrice, de remarcat faptul că nici până acum, STPT nu a finalizat demersurile de recepționare calitativă și de înmatriculare a acestora. Dintr-un total de 44, doar 28 sunt înmatriculate ( înregistrate inclusiv la Direcția fiscală).


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “STPT este în pragul colapsului financiar, iar primarul Fritz face ședințe foto cu măriri de salarii

  1. Barfe,domnule ?
    Sunt cifre !!!
    Sunt realitati.
    Probabil ca tu mergi doar cu masina si te doare undeva de cei multi care merg sau incearca sa circule cu transportul in comun !
    Prosti sunt cei care va mai voteaza si isi merita soarta !

  2. Da!cei care merită,sunt profesioniști,foarte bine!dar,mai „spargeți”din șefime!în toate sectoarele,”vegetează”,au lefuri babane,în rest parada modei,bârfe,Tazz!!!

  3. DEZASTRU ,RUȘINE STĂM ÎN STAȚI 40 – 50 MINTE DUPĂ AUTOBUZUL SAU MICROBUZUL 5 ȘI CÎND ÎI ÎNTREBĂM PE ȘOFERI MINT CĂ BA AU FĂCUT PANĂ BA CĂ NU SUNT ȘOFERI BA UNI SUNT OBRĂZNICI ȘI SE RĂSTESC ȘI SE CEARTĂ CU CĂLĂTORI DAR BILETE CĂLĂTORI SUNT OBLIGAȚI SĂ AIBĂ. ÎN MIJLOCELE DE TRANSPORT ESTE. MIZERIE ȘI PUT UNELE A RAHAT .DOAMNE NE GÂNDIM CĂ VINE IARNA ȘI VA FI UN FRIG CA DE OBICEI CĂ ȘOFERI FAC ECONOMIE LA MOTORINĂ. SĂ O POATE VALORIFICE ALFEL MĂ GÎNDESC NU AM DOVEZI DAR IN ANI TRECUȚI A FOST MAI FRIG IN AUTOBUZE DECÂT AFARĂ. RUȘINE ,SPER SĂ NU FIU CENZURAT DE CĂTRE MODERATOR …VĂ MULȚUMESC ȘI TERMINAȚI CU POILICIALISMELE (MINCIUNILE )

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *